اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان:

۹۳۰ روستا و ۸۵ درصد جمعیت شهری از نعمت گاز برخوردارند/گاز جایگزینی مناسب برای سایر سوختهای فسیلی

۹۳۰ روستا و ۸۵ درصد جمعیت شهری از نعمت گاز برخوردارند/گاز جایگزینی مناسب برای سایر سوختهای فسیلی
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه با گازدار شدن شهرها و روستاها قطعا اشتغال ایحاد خواهد شد،گفت: بیش از ۹۰ درصد از جامعه از گاز بهره مند هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جامعه ای که در پیشرو داریم گرچه شاخص های زیادی برای رشد دارد ولی بر هیچ کس پوشیده نیست شاخص اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی عمومی برای اینکه بتوانیم یک کشور و جامعه را ارزیابی کنیم بسیار مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی خظاب به اصحاب رسانه گفت : شما همگی سفیران خبر هستید شما هستید که تصویر شفافی از دهکده جهانی برای این کره خاکی به تصویر می کشانید.

,

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: شما چشم بینا و زبان گویای مردم هستید ، پل ارتباطی بین مردم و مسئولین به عهده شماست و واقعا مسئولیت بزرگ و خطیری برعهده دارید.

,

فلاح در بحث گازرسانی ابراز داشت: گاز محور  و پیشرو در توسعه است امروز در کشور بیش از ۷۵ درصد سبد انرژی کشور را گاز تشکیل می دهد.

,

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از جامعه از گاز بهره مند شدند، عنوان کرد: با گازدار شدن شهرها و روستاها قطعا اشتغال ایحاد خواهد شد.

,

فلاح با اشاره به اینکه گاز نسبت به سوخت های فسیلی دیگر بسیار ارزان است، تصریح کرد: برای کاهش انتشار آلاینده های هوا حتی گاز باید جایگزین سایر سوختها شود.

,

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان داشت: از این نعمت علاوه بر استفاده خانه ها برای پخت و پز بیش از ۸۵ درصد از گاز برق تولید می شود.

,

وی اذعان داشت: برای چرخاندن صنعت اقتصاد برای کشت گلخانه ای همچنین برای تامین سوخت خودرو، خوراک واحدهای پتروشیمی از گاز استفاده میشود .

,

 فلاح گفت : استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور از لحاظ وسعت در زمینه معادن و ذخایر کشور جایگاه ویژه ای در مصرف گاز دارد.

,

وی افزود: امروز این استان از ۷۱ شهر ، ۵۰ شهر آن از گاز برخوردار است  یعنی ۸۵ درصد جمعیت شهری از گاز استفاده می کنند.

,

 فلاح با بیان اینکه از مجموعه ۲۵۰۰ روستای واجدالشرایط بیش از ۹۳۰ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند، ادامه داد: جمعیت روستایی ۳۸ درصد است ودر مجموع جمعیت استان قریب به ۶۶ درصد از این نعمت استفاده می کنند.

,

وی با بیان اینکه  بیش از دو هزار کیلومتر خط فلزی و فشار قوی احداث شده است ، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۳ واحد صنعتی بزرگ در استان قریب به ۱۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه گاز را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان یادآور شد: با جذب بیش از ۶۰۰ هزار مشترک قریب به  ۳۶۶ هزار انشعاب نصب شده است.

,
,

 فلاح عنوان کرد: آنچه مسلم است با آماری که داده شده از کشور عقب هستیم که قریب ۹۰ درصد در کشور و ۶۶ درصد در کرمان است که بیشترین در شرق و جنوب است که باید از گاز استفاده شود.

,

 وی با تاکید بر اینکه از اولویتهای کاری ما گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته است، اذعان داشت: از ۲۱ شهر گاز نرسیده ۱۱ شهر در حال حاضر پیمانکار دارد که مشغول به کار هستند و شهرهای هنزا ، درب بهشت، جیرفت، بلوک، نرماشیر ، فهرج ، زهکلوت، شهداد، اندوهجرد و عنبرآباد پیمانکار ی آن در حال اجرا است و پنج شهر دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار و تشریفات مناقصه ای برای آنها برنانه ریزی شده است.

,

 فلاح با بیان اینکه اگر وضع نقدینگی خوب باشد طی یک ماه و نیم سایر مناطق نیز به گاز خواهند رسید ، اظهار داشت:  شهرهای قلعه گنج، نظام شهر ، فاریاب، گنبکی و دوساری در مرحله طراحی و تهیه پکیج برای آنها هستیم.

,

 مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: در هفته دولت برنامه های خوبی در دست اقدام است امید که با این برنامه ها دل مردم شاد شود.
فلاح عنوان کرد:  مجموعه روستاهای قنات ملک ، روستاهای خورند ، کوهساران در شهر هجدک، بهرامجرد، خواجه عسکر، چاه قلعه گلستان و مجموعه پاسیب چترود برای گازدار شدن  ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

,
,

 وی خاطرنشان کرد: در شهر کرمان اقداماتی در حال انجام است که امیدواریم با تامین نقدینگی در طول سال بتوانیم طبق برنامه زمانبندی شده به نتیجه برسیم.

,

فلاح همچنین رسالت شرکت گاز را ارتقاء رفاهی عموم مردم از طریق تولید گاز به روش ایمن و پایدار عنوان کرد و گفت:  برای این موضوع کلیه تاسیسات ایستگاه های CGS , ثانویه TBS خطوط تغذیه و توزیع انشعابات تمام به عهده شرکت گاز است.

,

وی همچنین به میزان گاز مصرف شده در سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: ایران از لحاظ تامین گاز جزو ۱۰ کشور برتر جهان است که در سال گذشته ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.

,

فلاح ادامه داد: مصرف گاز در زمستان و تابستان بین ۷ الی ۱۰ برابر متغیر است و در زمستان مصرف گاز به سرعت افزایش پیدا می کند و در روز بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می شود و در بعضی از روزها به بیش از ۹۰۰ میلیون مترمکعب نیز می رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه