اخبار داغ

فرمانده سپاه امام حسین(ع) دلوار:

خنثی نمودن احتکار به وسیله مردم/ احتکار یک عمل غیر انسانی است

خنثی نمودن احتکار به وسیله مردم/ احتکار یک عمل غیر انسانی است
ایرج سلیمانی گفت: طبعاً احتکار به عنوان یکی از عوامل فشار و زحمت برای اقشار ضعیف جامعه از این حکم مستثنی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج سلیمانی فرمانده سپاه امام حسین(ع) دلوار در گفت و گو با خبرنگار سپاس ،اظهار داشت: با توجه به دستور و ابلاغ رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در مصاحبه هفته اخیر خود نسبت به آمادگی مقابله و شناسایی محتکران توسط بسیج در رده‌های بسیج نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت در سراسربخش دلوار نیز این آمادگی را دارند تا نسبت به شناسایی و معرفی این افراد به مراجع قانونی اقدام نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, .,

وی با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) در این باره گفت: ملاحظه می شود که حضرت امام(ره) پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون همتهای طبقۀ پایین جامعه می دانند، و ایجاد فشار و تنگنا بر این قشر را مطلبی غیر انسانی و خلاف انصاف و برادری می دانند.

,

سلیمانی ادامه داد:طبعاً احتکار به عنوان یکی از عوامل فشار و زحمت برای اقشار ضعیف جامعه از این حکم مستثنی نیست، بلکه از موارد بارز آن است که محتکر با عمل غیرانسانی خود در زمرۀ فجار قرار می گیرد.

, .,

فرمانده سپاه امام حسین(ع) دلوار تصریح کرد: روشن است که احتکار یک جنس، موجب کمبود عرضۀ آن در بازار و بالطبع افزایش قیمت آن می شود و در این شرایط، اقشاری از جامعه که از نظر وضع مالی و درآمد در سطح پایینتری هستند، قدرت خرید نخواهند داشت، و لذا در تنگنا قرار می گیرند، در عوض، قشری که از لحاظ مادی و درآمد و ثروت در سطح بالاتری است، توان خرید کالا با قیمتهای بالا را خواهد داشت و متحمل فشار زیادی نمی شود. بنابراین، عمدۀ فشار و سنگینی احتکار، بر دوش مستضعفین جامعه خواهد بود.

, . , .,

وی بیان کرد: دخالت اصناف و بازاریان  نیز میتواند تاثیربسزایی داشته باشد که به دو صورت مستقیم وغیرمستقیم و به این گونه که با عرضۀ کالاهای بیشتر و قیمتهای ارزانتر با محتکرین و گرانفروشان مقابله کنند، و عملاً دسیسۀ آنها را باطل نمایند.

,

 سلیمانی ادامه داد: مردم با دخالت مستقیم نیز میتوانند این دسیسه را باطل نمایند که افراد خاطی هر صنف از طرف متعهدین و دلسوزان همان صنف شناسایی شده و به آنها تذکر داده شود، و از آنها خواسته شود که احتکار و گرانفروشی نکند، و در صورت عدم تأثیر تذکرات، با استفاده از سیاستهای صنفی، آنها را طرد و منزوی نمایند.

,

وی بیان کرد: همه می‌دانیم که دشمن پس از آنکه در عرصه نظامی موفق نشد نقشه‌های خود، درباره ایران را عملی کند از راه‌ها و ترفندهای متعددی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کرد و درواقع میدان مبارزه را از سخت به نرم تغییر داد و با برنامه‌ریزی دقیق سعی کرد به صورت همه‌جانبه در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی طرح‌ریزی و عملیاتی نماید و از این راه‌ها به آرزوی دیرینه خود برای استیلا به کشور عزیزمان برسد.

, .,

سلیمانی در پایان با اشاره به لزوم هوشیاری در برابر پروژه نفوذ که بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است خاطرنشان کرد: اینکه قبل از شروع مجدد تحریم‌ها این وضع نابسامان در اقتصاد کشور ایجاد می‌شود موضوعی قابل تامل است که فضای مسموم اقتصادی کشور، افزایش ثانیه‌ای ارز و قیمت طلا و سکه، افزایش بی‌سابقه و غیرمنطقی کالاهای اساسی، القای رخداد قحطی و گرسنگی در آینده نزدیک و به موازات آن دعوت از مردم در رسانه‌های معاند به حضورخیابانی و تحریک اصنافی مثل کامیون‌داران، می‌تواند نشانه‌هایی آشکار از نفوذ اقتصادی دشمن باشد ضمن اینکه عدم وجود جزم قاطع در برخورد با این افراد نیز علامت سوالی بزرگ در ذهن مردم است که براستی چرا هیچ تحرکی برای ساماندهی وضع معیشتی مردم وجود ندارد؟

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه