اخبار داغ

نماینده بزرگترین حوزه انتخابی کشور:

مشکل امروز کشور مجلس است / برخی نمایندگان وامدار احزاب‌اند و کاری با مردم ندارند

مشکل امروز کشور مجلس است / برخی نمایندگان وامدار احزاب‌اند و کاری با مردم ندارند
نماینده بزرگترین حوزه انتخابی کشور گفت: در قانون اساسی همه چیز در اختیار مجلس قرار گرفته و حقوقی که در اختیار یک نماینده است در اختیار کمتر کسی از نظر قانونی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا؛ محمدرضا صباغیان صبح امروز در جمع اعضای قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان یزد گفت: عدم ارتباط نمایندگان مجلس با این نوع مجموعه های فکری جهت انجام بهتر وظایفشان تاسف برانگیز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نماینده بزرگترین حوزه انتخابی کشور در تبیین پاسخ به این سوال عمومی که در نظام جمهوری اسلامی چرا مشکلات وجود دارد با بیان اینکه مشکل اصلی کشور مجلس است اظهار کرد: آمریکا و دیگر دشمنان ایران نیز از این ضعف استفاده می‌کنند و البته دولت هم بی تقصیر نیست اما مقصر اصلی که پنهان مانده، مجلس است.

,

وی افزود: در قانون اساسی همه چیز در اختیار مجلس قرار گرفته و حقوقی که در اختیار یک نماینده است در اختیار کمتر کسی از نظر قانونی قرار دارد.

,

صباغیان اذعان کرد: کسی نمی‌تواند یک نماینده را عزل کند وکسی حق محاکمه و تعقیب یک نماینده را ندارد، یک نماینده می‌تواند در تمام مسائل خارجی و داخل وارد شود و اظهار نظر کند .

,

نماینده مردم ابرکوه بافق بهاباد خاتم و مهریز در مجلس گفت: رئیس‌جمهور شخص دوم مملکت است و وزیران را نمایندگان می‌توانند عزل کنند و هر وقت نیاز دیدند می‌تواند سوال کنند یا تذکر بدهند .

,

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند مجلس در رأس امور است، افزود: مجلس شورای اسلامی هم در بحث قانون گزاری و هم نظارت متولی است.

,

صباغیان گفت: اما متاسفانه اکنون مجلس و نمایندگان جای پیگیری مسائل کلان و حساس کشور از مسیر اصلی خارج شده اند و نماینده ها مجبوراند مسائل غیرمرتبط را پیگیری کنند چون خود را برای رای آوردن مدیون کرده اند و دیگر برای رسیدگی و حتی مطالعه دقیق موضوعات مطرح شده در مجلس وقت ندارند.

,

وی در پاسخ به سوالات تخصصی اعضا قرار گاه در مورد مسایلی چون FATF و CG2 و پولشویی گفت: نماینده ای داریم که نمی‌داند FATF یعنی چی؛ مطالعه نکرده است و هر چه شما روشنگری و اطلاع رسانی و پیگیری کنید در این موضوعات به مقصد و ثمری نخواهد رسید چون تصمیم گیرنده و رای دهنده کس دیگری است.

,

صباغیان اظهار کرد: نماینده ای که به دلیل حاکم بودن جناح ها در مجلس، مشغله و پیگیر بودن غلط مطالبات جزئی مردم عادی از بدنه کارشناسی جدا شده و رای مثبت یا منفی در مجلس به راحتی عوض می شود که آن هم بستگی به دفاع مخالفان و موافقان دارد.

,

وی گفت: کار اصلی یک نماینده پاسبانی از حقوق ملت است که کارهای فرعی باعث می شود دزدان هر کاری می‌خواهند بکنند و پاسبانی برای مقابله نباشد.

,

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: مجلس اگر ناظر خوبی باشد و قوانین خوبی وضع کند همه چیز درست خواهد شد.

,

وی در پایان به تیم کارشناسی قرارگاه شهید احمدی روشن برای ارائه طرح، سوال و پیگیری موضوعات اقتصادی درخواست همکاری داد و گفت: ما به کمک هم برای تغیر شرایط موجود و بهبود عملکرد لازم نیاز داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه