اخبار داغ

در دوره سیزدهم؛

دیگ های جشنواره آش ایرانی بار گذاشته شد/استقبال زنجانی ها از روز اول

دیگ های جشنواره آش ایرانی بار گذاشته شد/استقبال زنجانی ها از  روز اول
از ۲۲ مرداد ماه سال جاری،سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، اظهار داشت: سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، بزرگترین فستیوال غذای کشور محسوب می شود که هر ساله در زنجان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یحیی رحمتی ادامه داد: در این جشنواره روزانه 45 نوع آش از سراسر کشور برای بیش از 40 هزار نفر طبخ خواهد شد.

,

این مسئول بیان داشت: نمایشگاه بزرگ صنایع دستی نیز در کنار جشنواره با 130 غرفه برپا شده است که در آن هنرمندان صنعتگر 31 استان و منطقه آزاد تجاری قشم حضور دارند.

,

دبیر سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با اشاره به حضور تمامی اقوام ایرانی در این جشنواره، افزود: نمایش های آئینی هنرمندان اردبیل، بوشهر، کردستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی از جمله برنامه های این جشنواره است.

,

رحمتی از حضور هفت  سیاه چادر عشایری از از استان های زنجان، چهارمحال و بختیاری، گلستان، کرمانشاه، ایلام و خراسان شمالی در این جشنواره خبر داد و گفت: شب های فرهنگی جشنواره آش ایرانی نیز هر شب با حضور هنرمندانی از سراسر کشور برگزار می شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره آش،بیان داشت: کالای ایرانی؛ فقط مختص تولیدات صنعتی نیست.

,

رحمتی ادامه داد: آنچه در حوزه خورد و خوراک تبدیل می‌شود باید پایه اول سفره خانواد‌ه‌های ما باشد؛ از همین رو امروز شاهد این هستیم که آش اصلی‌ترین غذای ماست؛ چرا که همواره می‌بینیم پسوند آش را در آشپز و آشپزخانه استفاده می‌شود.

,

 

,

, ,

*زنجان در برگزاری جشنواره ها پیشگام است

, *زنجان در برگزاری جشنواره ها پیشگام است,

"مهرداد سلطانی" معاون امور عمرانی استاندار زنجان در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان،اظهار داشت: جشنواره آش ایرانی دوره سیزدهم خود را تجربه می کند و استان زنجان در زمینه برگزاری این جشنواره پیشگام است.   وی با تقدیر از عوامل اجرایی این جشنواره، بیان داشت: برگزاری این جشنواره تنها با هدف معرفی فرهنگ غذای ایرانی نسبت بلکه در قالب این جشنواره روحیه تعامل پذیر و مهمانواز زنجانی ها نیز به نمایش گذاشته می شود.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: دیگ های جشنواره آش ایرانی  نمادی از فرهنگ و سنت مردم زنجان است که در این بحبوحه مشکلات اقتصادی موجب آرامش و آسایش می شود.

,

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان همانگونه که به شهر شور و شعور حسینی مشهور است، شهر نشاط و شور زندگی است و به این مردم شادمان افتخار می کنیم.

,

سلطانی گفت: برگزاری این جشنواره در دامان طبیعت را به فال نیک می گیریم.

,

 

,

, ,

*زنجان پیشگام برگزاری جشنواره غذا در کشور

, *زنجان پیشگام برگزاری جشنواره غذا در کشور,

"مسیح‌اله معصومی" شهردار زنجان نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: زنجان با برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی پیشگام برگزاری جشنواره غذایی در کشور محسوب می شود.

,

وی ادامه داد: این جشنواره با برگزاری 13 دوره ای امروز به برند ملی تبدیل شده است چرا که موجب معرفی غذاهای سراسر کشور می‌ شود.

,

شهردار زنجان با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در طول برگزاری این جشنواره، بیان داشت: بسترهای لازم برای اجرای این برنامه آماده شده است.

,

وی مناسب‌سازی داخل سایت برگزاری جشنواره، تمیز نگهداشتن مجموعه و  بحث ایجاد فوریت‌های مکانی از جمله اقدامات شهرداری است و قرار نیست شهرداری انتفاعی از این جشنواره داشته باشد.

,

گفتنی است: سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی 22 الی 26 مرداد ماه سالجاری در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان برگزار می شود و علاقمندان از ساعت 18 الی 23 می تواند از این جشنواره بازدید بعمل آورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه