اخبار داغ

​دلهره ای که به جانِ حامیان افتاد؛

افشای ابعاد تازه از فساد مالی شهردار زابل/ راز سکوت ‌ اصلاح‌طلبان؛ شرمندگی یا فرار؟!

افشای ابعاد تازه از فساد مالی شهردار زابل/ راز سکوت ‌ اصلاح‌طلبان؛ شرمندگی یا فرار؟!
چندی پیش بود که خبر دستگیری شهردار زابل در صدر خبرها قرار گرفت و جناح های مختلف سیاسی این خبر را پوشش دادند، در این بین اما حامیان سنتی نوری همچنان در سکوت به سر می برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ساعات پایانی دوشنبه شب بود که فرماندار زابل از دستگیری شهردار این شهر خبر داد و گفت: به دلیل بررسی عملکرد شهردار و برخی از نیروهای شهرداری زابل، در حوزه های اجرایی و مالی، حمید نوری شهردار به همراه 7نفر از نیروهای این نهاد بازداشت شده اند.
اما این خبر به سرعت در صدر خبرهای رسانه های استانی و کشوری قرار گرفت و گمانه زنی در خصوص اتهامات این افراد در رسانه ها آغاز شد.
در نگاه نخست رسانه های جریان اصلاح طلب و اصولگرای استان و کشور به سرعت این خبر را منتشر کرده و هر کدام اقدام به انتشار جزییات کردند، در این بین اما رسانه های حزب تازه تاسیس اصلاح طلبان مستقل سیستان و بلوچستان با سکوت در این خصوص نگاه ها را متوجه خود کردند.
اگرچه این سکوت مستقل ها برای دنبال کنندگان اخبار شهرداری زابل چندان عجیب نبود، اما گروه های مردمی در شبکه های اجتماعی به دنبال چرایی این سکوت بودند.
پاسخ اما به این موضوع چندان سخت نیست، بررسی عملکرد رسانه های وابسته به اصلاح طلبان مستقل در حوزه شهرداری زابل نشان می دهد این طیف از نخستین روزهای روی کار آمدن نوری همواره حامی درجه یک او بوده و حتی در برهه ای که گوشه ای از فساد مالی شهردار زابل به رسانه ها رخنه کرد، این طیف با شانتاژ گسترده خبری تا آخرین لحظه از شهردار زابل حمایت کرده و حتی حاضر شدند در برابر انتقادات مردم ایستادگی و تیم شهرداری زابل را به هر طریقی تطهیر کنند.
اما با دستگیری آقای شهردار گویا بهترین راهکار برای حامیان همیشگی نوری سکوتی با درون مایه شرمساری در برابری مردمی است که ماه ها توسط این رسانه ها بازی خوردند.
در این بین فعالین سیاسی اصلاح طلب استان که همواره از این گروه و رفتار متکبرانه اش به شدت گلایه دارند، نیز اقدام به انتشار مطالب کنایه آمیزی خطاب به این گروه کوچک کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
, ,

اما دادستان زابل اطلاعات تازه ای از پرونده اختلاس شهردار سابق و کارمندانش فاش کرد و با بیان اینکه شهردار و 6 کارمند شهرداری زابل به جرم فساد مالی دستگیر شدند، گفت: تضییع اموال عمومی، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، اختلاس و جعل اسناد بخشی از جرائم این افراد است. 
محمد سرگزی در این رابطه اظهار کرد: شهردار و 6 کارمند شهرداری زابل شب گذشته به جرم فساد مالی دستگیر شدند. 
دادستان عمومی و انقلاب زابل افزود: شهردار زابل به همراه دو نفر از معاونین و چهار نفر از کارکنان شهرداری زابل در راستای جرائم تضییع اموال عمومی، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، اختلاس و جعل اسناد دستگیر و پرونده آنها در حال بررسی است. 
وی گفت: پرونده هنوز در مرحله مقدماتی است و اطلاعات بیشتر متعاقبا ارسال می‌شود. 
همچنین عضو شورای شهر زابل نیز در این خصوص گفته است: پرونده شهردار از سوی مقامات قضایی در حال بررسی است. 
شهلا رضوانی با تایید این خبر افزود: تا کنون 34 میلیارد تومان اختلاف مالی در چندین پرونده در این رابطه بدست آمده است. وی تصریح کرد: قرار است فردا با جلسه‌ای که شورای شهر دارد سرپرست شهرداری زابل معرفی شود. رضوانی گفت: به مردم قول می‌دهیم اموالی که توسط این افراد اختلاس شده بازگردانده شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه