اخبار داغ

به خاطر المپیک قید نتیجه گرایی را بزنیم

به خاطر المپیک قید نتیجه گرایی را بزنیم
سرمربی تیم نوجوانان گفت: برای ورود به المپیک و رسیدن به آرزویی که 4 دهه از آن می گذرد به تفکری پایه محور نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روزهایی که توجه اهالی فوتبال به فراخور برگزاری بازیهای آسیایی به رده های پایه معطوف شده و در ادامه برگزاری مسابقات جام ملت‌های نوجوانان آسیا و انتخابی جام جهانی نوجوانان را در پیش داریم موضوع توجه به این رده های سنی را داغتر از ماه های گذشته کرده است. عباس چمنیان سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در یادداشتی به بحث اهمیت دادن به نیروهای پایه و زیرساخت های فوتبالی به این موضوع پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عباس چمنیان, عباس,

***

,

بررسی دیدارهای لیگ برتر در هفته های ابتدایی نشان می دهد اتفاق خوبی در ارتباط با میدان دادن باشگاه ها و نگاه مثبت مربیان داخلی و خارجی به نسل جدید فوتبال این کشور در حال رخ دادن است.

,

مروری بر اسامی بازیکنان جوانی که این روزها در لیگ برتر و طبق آماری که داریم در لیگ دسته یک به میدان می رود نشان دهنده این واقعیت است که فوتبال ما پس از جام جهانی رویکرد مثبتی به جوانان نشان داده است. این اتفاق چند پیامد خوب و مثبت برای تیم های پایه و بزرگسالان ملی فوتبال کشورمان خواهد داشت. همین حالا در اقدامی مثبت تیمی راهی بازیهای آسیایی جاکارتا شده که همه نفراتش را بازیکنان زیر 21 سال تشکیل می دهند از نشانه های این تغییر تفکر است. حال اینکه در ادوار گذشته می دیدیم تیم ها با حضور 4، 5 یا بیشتر از این تعداد بازیکن بزرگسال لیگ برتری راهی بازیها می شدند.

,

در آن دوران مشخص بود نتیجه گرایی بخشی از هدفگذاری ما برای دستیابی به مدال و رتبه های خوب در این بازی ها بوده ولی این بار مشخص می شود که نگاه مسئولان ورزشی در کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال به رویداد مهم المپیک 2020 توکیو است. مسابقاتی که تا آن زمان همین تیم با شرایط سنی بهتر آماده حضور در دیدارهای مقدماتی المپیک می شود. موضوعی که ما پیش از این کمتر به آن توجه می کردیم این بود که همواره جلوی پای خودمان را می دیدم و توجهی به آینده و اتفاقات مهم ورزشی که مانند برق و باد به آنها نزدیک می شدیم نبود.

,

این اتفاق خوبی است که توجه به تیم های پایه تا جایی افزایش پیدا کند که اثرگذاری اش را به وضوح متوجه شویم. این در نهایت به تیم ملی بزرگسالانی مطلوب با اقتدار و منسجم منتهی می شود. تیمی که بار تجربی اش به مراتب بالاتر از تیم هایی است که پیش از این در تورنمنت های رسمی می دیدم. البته با نگاهی به اسامی بازیکنانی که در تیم ملی بزرگسالانی که راهی جام جهانی شد هم می توان دریافت که طارمی، جهانبخش، ترابی، پورعلی گنجی و بقیه آنها همگی از تیم های امید و جوانان به تیم بزرگسالان و در نهایت روسیه رسیدند. با ادامه این چرخه است که راه برای ورود نیروهای تازه نفس و البته امید برای رشد در این زمینه افزایش پیدا می کند.

,

ما برای ورود به المپیک و رسیدن به آرزویی که 4 دهه از آن می گذرد به چنین طرز تفکری نیاز داریم. حتی اگر این بار هم به المپیک نرسیم که انشاالله برسیم ولی باید همین روند را ادامه بدهیم. ژاپن در بازیهای آسیایی 1998 با تیم جوانانش به بانکوک رفت ولی زود حذف شد با همان تیم راهی المپیک 2000 سیدنی شد و در جام جهانی 2002 هم حضوری موفق داشت.

,

 

,

 

,

منبع:مشرق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه