اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:

سالیانه ۲۵۰ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی تولید می‌شود

سالیانه ۲۵۰ تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی تولید می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: سالیانه بیش از 250 تن انواع ماهیان سردابی و گرمابی در واحدهای پرورش ماهی این شهرستان تولید می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن لطفی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: تعداد 20 واحد پرورش ماهی فعال در سطح این شهرستان مشغول به کار هستند که از این تعداد 13 واحد پرورش ماهیان گرمابی و 7 واحد پرورش ماهیان سردآبی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: در راستای توسعه آبزی پروری در سطح شهرستان بویژه پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و ارتقای سطح علمی پرورش دهندگان ماهی، هر ساله چندین کارگاه آموزشی ترویجی در زمینه پرورش آبزیان با هدف آموزش اصولی و علمی جهت اصلاح روش تولید و افزایش بهره وری و راندمان آب برگزار می‌شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در فصل کشاورزی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، موجب می شود آب خروجی از استخر، غنی شده و املاح مورد نیاز گیاهان زراعی به صورت محلول به گیاهان برسند.

وی اضافه کرد: در نتیجه، ضمن کاهش مصرف کودهای شیمیایی، افزایش تولید محصولات کشاورزی با کیفیت بهتر و سالمتر خواهد بود که این موضوع در مورد چند نوع محصول زراعی کشت شده در سطح شهرستان مانند یونجه، ذرت و چغندر قند توسط بهره برداران گزارش و به تایید رسیده است.

لطفی ابراز کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره، میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می دهد که از نظر زیست محیطی نیز نکته ای قابل توجه است.

وی؛ تولید و ورود گوشت ماهی به عنوان غذای سلامتی در سبد غذایی خانوار روستایی و شهری را از مزایای دیگر پرورش ماهی در استخرهای ذخیره ذکر کرد. 

این مسئول پیش بینی کرد: در سال جاری با توجه به برگزاری کلاس‌های ترویجی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین استفاده بهره برداران از توان بالای کارشناسی شاهد افزایش کمیت و کیفیت ماهی تولیدی در شهرستان باشیم.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه