اخبار داغ

آریا طاهری:

سعی کردیم در این برنامه خلاقیت داشته باشیم

سعی کردیم در این برنامه خلاقیت داشته باشیم
«ما سعی کردیم هم در نوع سوالات و هم در قاب‌بندی‌ها خلاقیت داشته باشیم، چراکه ظاهر علم و دانش در مقایسه با موضوعات دیگر خشک است.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آریا طاهری یک دانش آموخته رشته مهندسی صنایع است اما علم خود را به نوعی متفاوت به کار گرفته است. او به مدت یک سال ونیم، برنامه «نسیم دانش» را که همچنان هم سری جدید آن از شبکه نسیم پخش می‌شود، اجرا کرد و در حال حاضر مجری_کارشناس برنامه «رهاورد» رادیوایران و «دات آی آر» است که در حوزه فناوری تولید می‌شود. او به واسطه شغل خود با بیش از نیمی از شرکت‍‌های دانش‌بنیان آشنایی پیدا کرده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
طاهری در خصوص خلاقیت مجری‌گری در اجرای برنامه‌های علمی، به «صبا» توضیح داد: اگر برنامه علمی در استودیو ضبط شود، کمی خشک است و دست و پای مجری را می‌بندد و به همین دلیل لوکیشن برنامه ما دفتر کار شرکت‌ها بود. به این ترتیب نوعی از باورپذیری را به کار تزریق کردیم، کما اینکه پیش آمده از من بپرسند آن شرکتی که درباره‌اش در فلان قسمت صحبت کردی واقعا وجود دارد و آیا واقعا فلان دستگاه ساخته می‌شود؟ چرا مخاطب اعتماد خود را از دست داده؟ چون برنامه علمی در حافظه او اینطور ثبت شده که یک شخص را برای گفت و گو به استودیو می‌آورند بدون اینکه دستاوردی از فعالیت علمی او را به نمایش بگذارند. ما سعی کردیم هم در نوع سوالات و هم در قاب‌بندی‌ها خلاقیت داشته باشیم، چراکه ظاهر علم و دانش در مقایسه با موضوعات دیگر خشک است و امکان شکست خوردن برنامه‌ساز وجود دارد.
,
 
,
این مجری_کارشناس جوان همچنین در خصوص برنامه فعلی خود در شبکه دو یعنی «دات آی آر» اضافه کرد: در «دات آی آر» ما در قدم نخست به فردی می‌پردازیم که یک کسب و کار را در کشور به راه انداخته و در قدم بعدی به تکنولوژی‌ای می‌پردازیم که به واسطه این فعالیت به راه افتاده و در بخش پایانی به دغدغه‌هایی همچون وام و مجوز و اجازه صادرات و واردات ... می‌پردازیم که برای ادامه مسیر نیاز است. برای مخاطب خیلی جالب است که بداند یک فرد تحصیل‌کرده که می‌توانست از هر طریق دیگری پول در بیاورد چرا باید عمرش را در این راه صرف کند. همچنین در بخش بعدی برنامه به این نیاز مخاطب پاسخ داده می‌شود که به ساده‌ترین زبان ممکن بداند اصلا درباره چه نوعی از تکنولوژی در حال صحبت کردن هستیم. ما برای این «همه‌فهم کردن» مطلب هر کاری می‌کنیم، از موشن‌گرافی گرفته تا ساخت ویدئو و ... . در بخش آخر هم دولتی‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهیم که بدانند به رغم اینکه مردم را به کارآفرینی تشویق می‌کنند هنوز الزامات امر را فراهم نکرده‌اند.
,
 
,
آریا طاهری در خاتمه گفت: ما شرکت‌هایی داریم که از علم و دانش پول در می‌آورند و آن را در امر دیگری مثل ساختمان‌سازی صرف می‌کنند. از نگاه من این کار، باختن است. راه درست این است  که شما چرخه را ادامه بدهید و چیزی را که در راه علم به دست می‌آورید باز هم برای همین حوزه خرج کنید. دات آی آر طیف وسیعی از مخاطبان را دعوت می‌کند که کسب و کاری راه بیاندازند یا کاری می‌کند که برای شرکت‌های فعلی، مشتریانی پیدا شود و در وهله سوم هم به دغدغه‌های آن شرکت دانش‌بنیان می‌پردازد.
,
 
,

«دات آی آر» در سری جدید به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری و به کارگردانی میثم صمدی و با اجرای آریا طاهری از شبکه دو روی آنتن می‌رود.
 

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه