اخبار داغ

سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان:

«تنگه ظلمات اردستان» ثبت ملی می شود/ حوزه بوم گردی در اردستان مغفول مانده است

«تنگه ظلمات اردستان» ثبت ملی می شود/ حوزه بوم گردی در اردستان مغفول مانده است
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان، گفت: آثار طبیعی شهرستان ثبت ملی می شود که به همین منظور «تنگه ظلمات» شناسایی شده و به زودی ثبت ملی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مهدی مشهدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در محل اداره میراث فرهنگی اردستان اظهار کرد: شهرستان اردستان در موضوع داشتن آثار باستانی بسیار غنی بوده و جای کار بسیار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی برای سال 97 اعتبارات خوبی برای شهرستان اردستان دیده شده است که باید با فوریت جذب شود.

,

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان گفت: آثار طبیعی شهرستان ثبت ملی می شود که به همین منظور «تنگه ظلمات» شناسایی شده و به زودی ثبت ملی خواهد شد.

,

مشهدی با بیان اینکه زیر مجموعه های میراث باید در شهرستان شناسایی  شود، تصریح کرد: یکی از افراد میراث به عنوان پیگیر موضوعات صنایع دستی را معرفی کردیم تا با پیگیری و شناسایی  افراد آنها را شناسنامه و پروانه دار کنیم.

,

وی تاکید کرد: یکی از خانه های قدیمی اردستان خانه حکیم است که در سال 97 برای بازسازی و تعمیر آن 800 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

,

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: حوزه بوم گردی در اردستان مغفول مانده و  با توجه به اینکه 140 روستای فعال در شهرستان اردستان وجود دارد می توان آن را احیاء کرده و با توجه به موقعیت مکانی کوهستانی و کویر و خانه های چهار صفه ای جای فعالیت زیاد است.

,

مشهدی تصریح کرد: سرمایه گذاری در اردستان فقط محدوده جاده ترانزیت انجام شده و از خانه های سنتی که تبدیل به رستوران سنتی شده باشد وجود ندارد که با توجه به تماسی که با سرمایه گذاران داشته ایم در این حوزه کارهای خوبی شروع خواهد شد.

,

وی یادآوری کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان اردستان کمبود کارشناس میراث دارد که با گرفتن مجوز از استان نسبت به جذب آن ها اقدام خواهیم کرد.

,

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان افزود: آثار باستانی شهرستان اردستان ویترین هستند و می توان در موضوع گردشگری از آنها استفاده کرد.

,

مشهدی همچنین در خصوص پروژه های بازآفرینی اعلام کرد: هر نهادی که بخواهد فعالیتی در حوزه میراث انجام دهد نیاز است تا طرح خود را تحویل داده تا مصوبه آن را از اصفهان بگیریم که طرح بازآفرینی اطراف مسجد جامع اردستان نیز به تصویب رسیده و آماده تحویل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه