اخبار داغ

روسیه احتمالاً دلار را از مبادلات نفتی حذف می‌کند

روسیه احتمالاً دلار را از مبادلات نفتی حذف می‌کند
معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: این وزارتخانه احتمال برداشتن دلار را در مبادلات نفتی نفی نمی‌کند، زیرا سیاست آمریکا ثبات ندارد و روی ثبات دلار و مبادلات دیگر ارز‌ها نظیر یورو و روبل هم تأثیر گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد سهم روسیه در پرداخت‌های دلاری با دیگر کشور‌های اتحادیه اروپا به کمترین میزان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


در سال ۲۰۱۷، ۶۸.۲ درصد پرداخت‌ها به روسیه با دلار، ۱۵.۶ درصد به یورو و ۱۴.۳ درصد به روبل بود، اما در حال حاضر سهم دلار به ۵۱.۸ درصد کل پرداخت‌های اتحادیه اروپا به دلار است. ۳۴ درصد به یورو و ۱۰.۴ درصد روبل است. 

بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه، همچنین مبادلات روسیه در سال گذشته ۳۶.۳ درصد به دلار و ۳۰.۱ درصد به یورو و ۳۰.۷ درصد به روبل بود. در همین زمان کشور‌های اتحادیه اروپا ۲۲ درصد دریافتی‌های خود را به دلار دریافت کردند و ۴۷.۷ درصد به یورو و ۲۹ درصد به روبل بوده است.

روز یکشنبه معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد این کشور اعلام کرد که این وزارتخانه احتمال برداشتن دلار را در مبادلات نفتی نفی نمی‌کند چرا که در حال حاضر سیاست آمریکا ثبات ندارد و روی ثبات دلار و نیز مبادلات دیگر ارز‌ها نظیر یورو و روبل تأثیر گذاشته است.

,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه