اخبار داغ

لزوم افزایش تعدادنمایندگان زن مجلس

لزوم افزایش تعدادنمایندگان زن مجلس
زهرا ساعی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اعتماد به جوانان گفت: باید جوانگرایی را در کشور عملی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا ساعی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره ای به فعالیت فراکسیون جوانان مجلس اظهار داشت: موضوع جوانگرایی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت تدبیر و امید بوده است اما پیگیری این روند طی سال های اخیر بسیار کند بوده و همین امر سبب شد تا در فراکسیون جوانان مجلس اقدام به مطرح کردن برخی طرح ها و لوایح در این زمینه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی از جمله طرح هایی بود که در این راستا عملی شد چرا که متاسفانه با وجود برخی شعارها در خصوص اعتماد به جوانان، در عمل کارها بر عهده این قشر گذاشته نمی شود در حالی که جوانان همواره در صحنه های مختلف انقلاب و نظام نقش آفرینان اصلی میدان ها بوده اند.

,

ساعی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات پیشکسوتان گفت: با وجود تمام احترامی که برای پیشکسوتان حوزه های مختلف قائل هستیم، اما برای ایجاد تحولات اساسی نیاز به افکار و نگاه نو و انرژی بالای جوانان داریم البته این بدین معنی نیست که جوان ۲۰ ساله ای را در پست های مدیریتی قرار دهیم بلکه به فکر پایین آوردن سن مدیریتی در کشور هستیم.

,

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص لوایح مرتبط با حمایت از کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص گفت: این طرح سال ها بود که مسکوت مانده بود که با بررسی های فراوان و همفکری های ایجاد شده، طرحی آماده شد که طی آن تعریفی از کودکان کار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل و غیره ارائه و حقوق این دسته در چارچوب قانونی معین شد.

,

وی ادامه داد: طرح حمایت از معلولان و طرح های مرتبط با مجازات کودک آزاری از دیگر اقداماتی بود که در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص آن ها به قوانین جامعی دست یافتیم.

,

ساعی با اشاره ای به معضل اسیدپاشی در کشور گفت: طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در این راستا ارائه شده و در کمیسیون قضایی در حال بررسی است که این طرح در راستای بازدارندگی جرم اسیدپاشی و تشدید مجازات آن از منظر عمومی است.

وی در خصوص طرح های مرتبط با بانوان گفت: طرح های مرتبط با بانوان نباید دچار حاشیه و جنجال شوند، بلکه ما در مجلس به دور از حاشیه به دنبال حقوق این قشر هستیم.

,
,
,

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس همچنین از آمادگی طرحی برای افزایش نمایندگان زن در مجلس سخن گفته و ادامه داد: در بیشتر کشورهای جهان، تعداد نمایندگان زن تا ۳۰ درصد تعداد کل نمایندگان را تشکیل می دهند اما در مجلس کشورمان، این تعداد بسیار پایین است که طرحی در این راستا در حال مطرح شدن است.

,

وی ادامه داد: در این طرح پیشنهاد کرده ایم، در حوزه های انتخاباتی که بالای پنج نماینده دارند، دو نفر از این افراد از میان بانوان انتخاب شوند.

,

ساعی همچنین از تلاش برای تکمیل لایحه منع خشونت علیه زنان در مجلس خبر داد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه