اخبار داغ

عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با دانا:

مشکل اشتغال حل شود آسیب های اجتماعی کاهش می یابد/ عدالت باید در حوزه اقتصادی و اجتماعی اجرایی شود

مشکل اشتغال حل شود آسیب های اجتماعی کاهش می یابد/ عدالت باید در حوزه اقتصادی و اجتماعی اجرایی شود
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب های اجتماعی معلولی از آسیب های فرهنگی و اقتصادی هستند در حوزه فرهنگ، فقر فرهنگی عدم خداباوری، عدم عمل به احاکم اسلامی و شرعی، روابط اجتماعی و روابط جامعه مدنی ناسالم باعث می شود حقوق و تکالیف درست ایفا نشود و آسیب های اجتماعی به وجود بیایید
[

امیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه رفع آسیب های اجتماعی توسط مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آسیب های اجتماعی معلولی از آسیب های فرهنگی و اقتصادی هستند. در حوزه فرهنگ، فقر فرهنگی عدم خداباوری، عدم عمل به احکام اسلامی و شرعی، روابط اجتماعی و روابط جامعه مدنی ناسالم باعث می شود حقوق و تکالیف درست ایفا نشود و آسیب های اجتماعی به وجود بیاید. بُعد دوم آن زیرساخت های اقتصادی است، وقتی طبقاتی از مردم حداقل های زندگی خود را نداشته باشند که بتوانند از یک طبقه بالاتری از فرهنگ، ورزش و آموزش برخوردار شوند در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قاضی زاده با اشاره به تصویب قوانینی که تا کنون درخصوص کاهش آسیب های اجتماعی در مجلس انجام شده است اظهار داشت: در بحث فرزند خواندگی، حمایت ازمعلولین و اخیرا نیز قانون مفصلی در حمایت از کودکان و نوجوانان در رابطه با آسیب هایی که کودکان و نوجوانان با آن روبه رو هستند در مجلس به تصویب رسیده است.

,

وی افزود: برای حل مشکل اشتغال جوانان باید فضاهای تولید و کار در کشور بیشتر شود و پس از ایجاد شغل مشکلات دیگر همچون ازدواج و مسکن برطرف خواهد شد، حتی با حل مشکل اشتغال، مشکلات و آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی کاهش پیدا می کند.

,

قاضی زاده هاشمی درباره نقش مجلس برای افزایش تولید و کار، گفت: نمایندگان مجلس همواره هشدارهای لازم را به مسئولان دولتی درباره بیکاری افراد داده اند، از سوی دیگر قوانین و لایحه های برای اشتغال جوانان و همکاری دستگاههای مختلف برای بکارگیری جوانان در بخش های مختلف صادر شده است.

,

وی افزود: در ابتدا ما باید علت ها را برطرف کنیم و درحوزه فرهنگ ورود جدی داشته باشیم همچنین عدالت را در حوزه اقتصادی واجتماعی اجرایی کنیم.

,
انتهای پیام/
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه