اخبار داغ

افزایش تولید پرورش میگو در استان بوشهر

افزایش تولید پرورش میگو در استان بوشهر
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهرگفت: بیش از یک ‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استان بوشهر ذخیره سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید زرین‌فر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر در گفت و گو با خبرنگار سپاس اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید میگوی پرورشی است و بیش از 50 درصد میگوی کشور در این استان تولید می‌شود.

 وی گفت: با توجه به بررسی های انجام شده پرورش دهندگان و تولیدکنندگان میگوی پرورشی در استان بوشهر به بلوغ تولید رسیده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,
,
,

 زرین فر ادامه داد: در سال جاری پرورش میگو در چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر اجرا شده است.

,

وی مهمترین کشورهای مقصد محصولات میگوی استان بوشهر را اسپانیا، چین، دبی و قطر عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه پرورش میگو با برنامه ریزی جامع و کامل در استان بوشهر صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر با اشاره به نقش مهم پرورش آبزیان در اشتغال، تولید و صادرات خاطرنشان کرد: بیش از یک ‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.

,
,
,

این مسئول بیان کرد: بدون شک افزایش تولید، افزایش صادرات و  ارزآوری را برای کشورعلی الخصوص استان بوشهر به همراه خواهد داشت و نوید بخش توسعه هر چه بیشتر صنعت میگوی کشور خواهد بود.

,

وی با اشاره به نقش اشتغال ایجاد شده در صنعت آبزی‌پروری استان بوشهر بیان کرد: تولید و برداشت میگو دو بار در سال به صورت آزمایشی با همکاری بخش خصوصی در ۱۰ استخر پرورشی منطقه حله بوشهرو ساحلی آغاز شده است.

,

زرین‌فر با اشاره به برداشت ۳۰ تن میگو در قالب این طرح، افزود: با توجه به بررسی ها و کارشناسی انجام شده از سال آینده برداشت میگو در سال دو بار در همه اراضی پرورشی استان بوشهر اجرایی می‌شود که تولید این محصول در استان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه