اخبار داغ

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد خبر داد؛

افزایش ۴۰ درصدی قیمت لوازم التحریر در یزد

افزایش ۴۰ درصدی قیمت لوازم التحریر در یزد
رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد گفت: متاسفانه مدیران ما با دخالت در امر لوازم التحریر و پلمپ انبارها آن هم بدون هیچ دلیلی باعث می شوند که هم کمبود لوازم التحریر به وجود آید و هم اجناس گران شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا بیان داشت: متاسفانه مدیران ما با دخالت در امر لوازم التحریر و پلمپ انبارها آن هم بدون هیچ دلیلی باعث می شوند که هم کمبود لوازم التحریر به وجود آید و هم اجناس گران شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد رسا ,

محمدحسین مرتضوی اظهار کرد: عمده اجناس و لوازم التحریر مصرفی در یزد خارجی بوده و از عمده فروشان تهران خریداری می شود. هر چند این اجناس همه با فاکتور بوده اما به نظر بنده مسئولان در این زمینه تجربه کافی ندارند و به عنوان جنس خارجی مظنون به قاچاق  روی این کالاها دست می گذارند. ما و همکارانمان هم تا بخواهیم ثابت کنیم که این اجناس قاچاق نیستند ۶ تا ۷ ماه زمان صرف می شود.

,

وی تاکید کرد: پیگیری برای اثبات اینکه کالایی که می خریم قاچاق نیست، آن هم در فصل کار باعث دردسر برای همکاران ما و مشکل برای دانش آموزان می شود.

,

 مرتضوی گفت: مسئولان از ما فاکتور رسمی میخواهند اما هیچ کجا به خاطر مشکلات دارایی و دریافت مالیات فاکتور رسمی صادر نمی‌کنند. مسئولان با علم به این موضوع و با اینکه می‌دانند اجناس ما ایرادی ندارد از ما مدارک قانونی مطالبه می کنند. مدارک قانونی هم در عرف بازار الان نیست. مثلاً یک کارتون جنسی که از تهران می‌آید از ما انتظار دارند برگ سبز مربوط به آن هم همراهش باشد. سوال من این است که کدام صنف چنین کاری انجام می دهند که از ما این انتظار را دارند.

,

وی اضافه کرد: حالا اینگونه شده که اصلاً فاکتورها را اینترنتی ارسال می کنند. این باعث می شود که یک مقدار مشکلات و کمبود اجناس به وجود بیاید و نیاز دانش آموزان استان خریداری نشود.

,

وی اظهار داشت: فاکتور به منزله سابقه برای فروشنده است. وقتی فاکتور صادر میشود یک سابقه برای فرد به وجود می آید و حتی اگر سال بعد آن میزان فروش را نداشته باشد از آنجا که در پرونده او ثبت شده از سوی اداره دارایی به همان مقدار فروش سال قبل، به اضافه درصدی رشد از او مطالبه می شود. اگر فرد بخواهد کالای خود را با قیمت مناسب ارائه بدهد در عرضه عمده بین 3 تا 4 درصد بیشتر از فروش خود را در قیمت لحاظ می کند. اما دارایی ۱۲ درصد از مبلغ فاکتور را مطالبه می کند و اگر فردی بخواهد این مبلغ را پرداخت کند، تفاوت قیمت اجناسش خیلی زیاد میشود. اگر حداقل دارایی این ۱۲ درصد را از سود فروش بگیرد همه به دنبال صدور و دریافت فاکتورهای اصلی میروند. ولی متاسفانه مسئولین این کار را انجام نمی‌دهند.

,

 

,

افزایش 40 درصدی قیمت لوازم التحریر

, افزایش 40 درصدی قیمت لوازم التحریر, افزایش 40 درصدی قیمت لوازم التحریر,

رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان یزد در مورد میزان افزایش قیمت لوازم التحریر نیز گفت: به دلیل متنوع بودن اقلام و تفاوت قیمت شرکت ها نمی توان میزان افزایش قیمت ها را به طور دقیق مشخص کرد اما به صورت تقریبی قیمت ها نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

,

وی عنوان کرد: این که لوازم التحریر موجود در یزد جوابگوی نیاز استان هست یا خیر هنوز مشخص نیست، چون هنوز کار توزیع آغاز نشده، اما اگر قرار شود مسئولین ایرادهای بنی اسرائیلی بگیرند شاید به مشکل بخوریم.

,

مرتضوی اظهار کرد: لوازم التحریر ایرانی در بازار وجود دارد ولی امکان خرید آن دشوار است.چرا که قیمت ها افزایش پیدا کرده و امکان خرید قسطی نیز دیگر وجود ندارد و پرداخت ها باید به صورت نقدی انجام شود در صورتی که اجناس خارجی را می توان در اقساط دو و یا سه ماهه خریداری کرد. اکثر همکاران ما توانایی تامین محصولات خود به صورت نقدی را ندارند و طبیعی است که به محصولات خارجی رو بیاورند.

,

وی در پایان با تاکید بر فعالیت ۲۵۰ واحد در عرصه عرضه لوازم التحریر شهر یزد بیان داشت: از مسئولین درخواست داریم با صنف لوازم التحریر یک مقدار تعامل داشته باشند تا در این اوضاع مشکلی برای استان پیش نیاید و کمبودی در این زمینه نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه