اخبار داغ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان:

بازدید ۱۲۶ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان کرمان در نیمه اول تابستان/کشف ۶۸۶ شی تاریخی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون

بازدید ۱۲۶ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان کرمان در نیمه اول تابستان/کشف ۶۸۶ شی تاریخی از ابتدای سال ۹۷ تاکنون
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۶ شی تاریخی کشف شده است که قریب به اتفاق این اشیا سکه و مابقی سفال بوده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا فرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سفرهای تابستانی گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم فصل تابستان قرار گرفته ایم تاکنون ۱۲۶ هزار نفر گردشگر ایرانی و ۱۴۸ نفر گردشگر خارجی در نیمه اول تابستان ۹۷ از جاذبه های گردشگری استان کرمان بازدید کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این مقام مسئول ادامه داد: از میان آثار و ابنیه تاریخی در سطح استان باغ شاهزاده ماهان،حمام گنجعلیخان، ارگ تاریخی بم و ارگ راین بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داده اند.

,

وی در زمینه بایدها و نبایدهایی که مسافران تابستانی و توریست ها ملزم به رعایت آن به منظور بازدید از استان هستند، عنوان کرد:با توجه به کویری بودن برخی از نقاط استان رعایت اصول گرمازدگی و استفاده از لباس های مناسب و دقت در انتخاب نوع تورهای گردشگری الزامی است.

,

فرخی ابراز کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۱۲۰ نفر گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و دیگر کشورها به استان سفر کرده اند.

,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در خصوص عوامل کاهش حضور گردشگران خارجی به استان گفت: بازخورد منفی از تجربه گردشگران، عدم رضایت از راهنما، ارائه نا مطلوب خدمات همچون اقامت، پذیرایی و ارائه قیمت های نامتعارف برای برپایی تور از جملع دلایل کاهش حضور توریست های خارجی به استان می باشد.

,

این مقام مسئول تأکید کرد: گردشگران ایرانی و توریست های خارجی در صورت مشاهده مشکلات در عرصه گردشگری و صنایع دستی می توانند از طریق تلفن  معاونت گردشگری به شماره تماس ۰۳۴۳۲۸۱۶۷۰۶ شکایات خود را عنوان تا در اولین فرصت پیگیری شود.

,

وی با  اشاره به راه اندازی تنها نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان در محل کاروانسرای گنجعلیخان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۶ شی تاریخی کشف شده است که قریب به اتفاق این اشیا سکه و مابقی سفال بوده اند.

,

فرخی با بیان اینکه عمده صادرات صنایع دستی از استان کرمان گلیم شیرکی پیچ است، عنوان کرد: صادرات این کالای صنایع دستی از طریق گمرکات استان انجام نمی شود.

,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ادامه داد: مابقی اقلام  صادراتی صنایع دستی شامل طرح سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و زیورآلات سنتی می باشد که به صورت چمدانی صادر می شود.

,

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: صنایع دستی استان کرمان به کشورهای آسیایی،حوزه خلیج فارس،اروپایی، آسیای شرقی، آمریکای لاتین و اقیانوسیه صادر می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه