اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۱۴٫۹ رسید/ رکود و تورم علت اصلی افزایش بیکاری

نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۱۴٫۹ رسید/ رکود و تورم علت اصلی افزایش بیکاری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه ۱۷ در بیکاری فارغ التحصیلان را به خود اختصاص داده، رکود و تورم را علت اصلی افزایش بیکاری در سطح استان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رضا نقی زاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه تعدیل نیرو در واحد های صنعتی و خدماتی به گونه ای پوست اندازی تلقی می شود، اظهار داشت: در سال ۹۴ تعداد ۶ هزار و ۱۲۵ نفر مقرره بگیر بیمه بیکاری بوده و در سال ۹۵، ۶ هزار و ۶۰۳ نفر، در سال ۹۶، ۶ هزار ۸۲۸ نفر بوده و در ۳ ماهه اول سال ۹۷ نیز ۶ هزار و ۶۷۷ نفر مقرره بگیر بیمه بیکاری بوده و به گونه ای نشان دهنده انقباض در بنگاه های اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه این تعدیل ها بیشتر به دلیل فصلی بودن واحدها است، ادامه داد: چرخه تعدیلی ها در واحد های صنعتی  و اقتصادی یک چرخه مستمر بوده و احتمال اینکه فردی جایگزین فردی دیگر شود در این مورد وجود دارد به گونه ای که تاکنون آمار مقرره بگیران از ۶ هزار نفر افزایش نداشته و افرادی به شغل خود بازگشته و افرادی دیگر بیکار شده اند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، با اشاره به آمار اخراجی های واحد های صنعتی و تولیدی باتوجه به تعداد داخواست ها، اظهار داشت: در سال ۹۴ ۲ هزار و ۶۷۷ نفر، در سال ۹۵، ۲ هزار ۷۸۳ نفر و سال ۹۶، ۲ هزار و ۵۲۷ نفر که ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش داشته در سال ۹۷  تاکنون ۷۱۳ نفر شکایت اخراج داشته ایم.

,

وی، درخصوص کارگران فولاد ارومیه که متوجه بیمه بیکاری شده اند، ابراز کرد: ۱۲۰  نفر از کارگران پوشش بیمه بیکاری قرار دارند که ۳۱۴ نفر دادخواست اخراج داشته و ۲۰ نفر اکنون به کار خود بازگشته اند.

,

نقی زاده، با اشاره به تعداد فارغ التحصیلان بیکار در سطح استان، ادامه داد: طبق آمار سال ۹۵ تعداد ۳۴۶ هزار و ۳۱۳ نفرفارغ التحصیل در استان وجود دارد که از تعداد ۱۷۳ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت فعال ۳۲ هزار و ۱۸۰ نفر بیکار هستند.

,

وی، خاطر نشان کرد: ساماندهی نیروی کار بیکار برعهده اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی بوده و افراد بیکار و بنگاه های اقتصادی باید جهت بهبود شرایط بیکاری به این سازمان مراجعه کنند تا هر فردی در بنگاه های اقتصادی و در محل مربوط به خود آغاز به کار کرده و گامی درست در راستای ریشه کن کردن بیکاری برداریم.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، تاکید کرد: در صورتی که هر فرد فعال و واجد الشرایط جهت ساماندهی به اداره کار مراجعه کند ما می توانیم مطالبه گر بوده و خواستار زمینه ایجاد اشتغال و تخصیص در راستای حق استان باشیم.

,

* استاندار آذربایجان غربی مطالبه گر حق استان باشد

, * استاندار آذربایجان غربی مطالبه گر حق استان باشد,

وی، با بیان اینکه نرخ بیکاری با رسیدن به ۱۵  افزایش داشته است، تصریح کرد: امروز زمان مطالبه گری استاندار آذربایجان غربی رسیده است.

,

نقی زاده، عنوان کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۱۵۵ طرح در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد به ۲ هزار و ۴۹۶ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسهیلاتی به مبلغ ۴۱۴ میلیارد تومان ارائه شده است.

,

وی، بیان کرد: همچنین ۱۸ هزارو ۲۶۱ طرح اشتغال ثبتی وجود دارد که به ۵۳۱ طرح تسهیلاتی به مبلغ ۱۱۱ میلیارد تومان ارائه شده است.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، ادامه داد: همچنین برای یک هزارو ۹۸۱ نفر نیز به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

,

وی، افزود: آذربایجان‌غربی حائز رتبه اول در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری و رتبه دوم در حوزه اشتغال فراگیر شده است.

,

نقی زاده، خاطرنشان کرد: اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح کارورزی و مشاغل خانگی از جمله برنامه های مدنظر است.

,

وی، با تاکید بر اینکه کل اعتبار آذربایجان غربی در بخش اشتغال پایدار، روستایی و عشایری،  ۴۸۰ میلیارد تومان است، اظهار داشت: تاکنون ۲۱۸ میلیارد تومان وصولی وجود داشته و ۷۲ میلیارد تومان نیز اعتبار متمرکز در تهران است.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، ابراز کرد: تاکنون ۳ هزار و ۲۶۱ نفر در اشتغال فراگیر سامانه کارا ثبت نام کرده اند که از کل ۷۰۱ میلیارد تومان اعتبار مصوبی ۳۰۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

,

وی، با بیان اینکه ۴ هزار و ۳۲۰ نفر باید فارغ التحصیلان دانشگاهی به بنگاه های اقتصادی معرفی می شدند ۱۱ هزار و ۳۲۰ نفر تاکنون در این طرح ثبت نام کرده اند، ابراز کرد: ۵۱۹ بنگاه اقتصادی نیز برای جذب این افراد ثبت نا کرده اند که ۳۳۵ نفر موفق به استفاده از این طرح شده اند .

,

نقی زاده، در خصوص طرح مهارت آموزی نیز، عنوان کرد: سهمیه این طرح در خصوص آذربایجان غربی ۲ هزارو ۲۰ نفر بوده که تنها ۹۲ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند.

,

وی، با بیان اینکه بیکاری در بهار ۹۷ به اسفناک ترین شرایط خود رسید، گفت: در فصل بهار، آذربایجان غربی با نرخ بیکاری ۱۴٫۹ بالاتر از میانگین کشوری قرار داشت چراکه میانگین کشوری بیکاری۱۲٫۱ بود.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی، ابراز کرد: با توجه به اینکه استان ۲٫۸ درصد بیشتر از میانگین کشوری در بحث بیکاری بوده رتبه ۱۷ شاخص بیکاری را به خود اختصاص داده است.

,

وی، عنوان کرد: رکود و تورم موجود در جامعه موجب مشکلات بسیاری در بنگاه های اقتصادی شده و تولید را با کاهش قابل توجهی رو به رو شده و به طور مستقیم در بیکاری کشور رابطه مستقیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه