اخبار داغ

با کاروان کرمانشاه در بازی‌های آسیایی؛

کبدی‌کاران ایرانی در اندیشه تصاحب خوش‌رنگ‌ترین مدال آسیایی

کبدی‌کاران ایرانی در اندیشه تصاحب خوش‌رنگ‌ترین مدال آسیایی
عضو تیم ملی کبدی گفت: با توجه به تمرینات انجام شده و پیشینه مسابقات بازی های آسیایی دوره های قبلی، این دوره به طلا می‌اندیشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد   تیم ملی ۱۲ نفره کبدی ایران برای تصاحب سکوی اول آسیا خیز برداشته است و با تمرینات فشرده‌ای که داشته تنها روی کسب مدال طلای این بازی‌ها متمرکز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

محمد قربانی عضو تیم ملی کبدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: به همراه ۴۰ نفر از ورزشکاران از دی ماه سال گذشته در اردوهای آماده سازی هستیم که این تعداد در اردوی قبل به ۱۲ نفر پایانی ختم شد.

,

وی با اشاره به اینکه این اردوها جز یک اردو که در کیش برگزار شد بیشتر در شهرهای شمالی برگزار شده است، افزود: از بین این ۱۲ اردو ۲ اردو خارج کشور که یکی از آنها جام جهانی کوچک درشهر دبی امارات بود در این مسابقات از بازیکنان اصلی تیم ملی استفاده نشد و ۱۴ بازیکن کم تجربه به کارگیری شدند با این حال این اعتماد نتیجه داد و نایب قهرمان این مسابقات شدیم .

,

قربانی بیان داشت: ماه گذشته به هند اعزام و چند مسابقه نیز آنجا برگزار کردیم.

,

وی سریلانکا، بنگلادش، کره جنوبی، پاکستان وهندوستان را رقبای اصلی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا برشمرد و افزود: البته هیچ کشوری را نمی شود دست کم گرفت چون بازی های آسیایی است و یک جابجه‌ایی مدال در هر کشوری می تواند همه معادلات را برهم زند.

,

عضو تیم ملی کبدی تصریح کرد: البته ما هم با تمام قوا وارد مسابقات می شویم، با توجه به تمریناتی که داشتیم و همچنین پیشینه بازی‌های آسیایی که ۲ دوره مدال نقره کسب و دوره گذشته نیز با اختلاف یک امتیاز باختیم این دوره به طلا می اندیشیم و برای آن تلاش کردیم.

,

قربانی ضمن تقدیر از حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت کبدی استان خاطرنشان کرد: هشت ماه دور از خانواده بودم اگر این مهربانی مسئولان نبود در این راه شکست می خوردیم و اینک جزو اعزامی ها نبودیم؛ امیدواریم با کسب مدال، این زحمات را جبران کنیم.

,

وی در مورد افتخاراتش نیز گفت: حدود چهار سال عضو تیم ملی کبدی و سه سال کاپیتان تیم ملی جوانان بودم، در رده سنی جوانان مدال نقره آسیا را داشتم و همچنین طلای مسابقات بین المللی اروند در جام فجر را کسب کردم، در رده بزرگسالان هم به همراه تیم مقام دوم جام جهانی کوچک دبی را بدست آوردیم و اینک به مسابقات آسیایی اعزام می شوم امسال هم در لیگ برتر به همراه تیم دهیاری گردگان مدال طلا را کسب کردیم و فنی ترین بازیکن لیگ برتر شناخته شدم.

,

قربانی با گلایه از توجه رسانه ها به رشته کبدی با وجود اینکه بیشترین شمار نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی را دارند گفت: این بی توجهی رسانه ها باعث ناشناخته ماندن رشته ما می شود در حالی که اگر قهرمانان بیشتر معرفی شوند باعث انگیزه میان جوانان و پیمودن روند روبه رشد رشته کبدی خواهد شد تا در مسابقات آسیایی شاهد اعزام های بیشتر باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه