اخبار داغ

رئیس کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت ملی:

چاه نیمه های افغانستان مانع ورود آب به سیستان است

چاه نیمه های افغانستان مانع ورود آب به سیستان است
رئیس کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دلایل عمده عدم ورود آب به سیستان، ایجاد چاه نیمه ها توسط کشور افغانستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی در گفت وگو با عصرهامون اظهار کرد: دولت افغانستان می گوید که خشکسالی های اخیر باعث شده تا نتواند حقابه ایران را بدهد اما ما گفته ایم که این موضوع را قبول نداریم و یکی از عمده دلایل این کار ایجاد چاه نیمه ها توسط کشور افغانستان می باشد.
وی ادامه داد: طبیعی است که ایجاد این چاه نیمه ها در افغانستان یکی از دلایل اصلی نپرداختن حقابه ایران باشد چرا که ابتدا باید این چاه نیمه ها پر شود و سپس مازاد آن به ایران تعلق بگیرد که به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ناگفته نماند که اشرف غنی و دولت افغانستان حق و حقوق جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخته اند و اشرف غنی این موضوع را به تیمی که به همین منظور تشکیل داده است اعلام کرده و در حال فعالیت هستند تا این اتفاق به طور کامل رخ دهد.
این نماینده مجلس اظهار کرد: در ایران نیز تیمی با حضور وزیر امور خارجه، وزیر نیرو، وزیر کشور و کارشناسان سازمان محیط زیست تشکیل شده که با قدرت در حال رایزنی و مذاکره هستند تا حقابه ایران بر اساس قرارداد پرداخت شود.
وی تصریح کرد: خشکسالی در افغانستان نباید تاثیر چشمگیری در پرداخت حقوق ایران داشته باشد و باید به همان تناسب حقابه را نهایتاً با درصد کاهش منطقی بدهد اما اینکه به طور کامل از ورود آب جلوگیری کند به هیچ وجه مورد قبول نیست.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
, :,
, :,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه