اخبار داغ

استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران:

شکایت به لاهه تنها راه بازپس گیری دو میلیارد دلار ایران است/امیدواریم با ارائه اسناد و مدارک معتبر رای به نفع ایران صادر شود

شکایت به لاهه تنها راه بازپس گیری دو میلیارد دلار ایران است/امیدواریم با ارائه اسناد و مدارک معتبر رای به نفع ایران صادر شود
استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران گفت : نباید از این شکایت ناامید بود زیرا تنها راه باقی مانده و پیش روی جمهوری اسلامی این است که دعاوی حقوقی را باید از طریق بین المللی و دادگستری دنبال کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید داود آقایی استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با شکایت ایران به دادگاه لاهه در خصوص  توقیف ۲ میلیارد دلاری دارایی بانک مرکزی اظهار داشت : در دولت قبل قریب ۲ میلیارد دلار اوراق قرضه توسط بانک مرکزی در آمریکا خریداری و در بانک های آمریکایی سپرده گذاری شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی گفت : با توجه به این که وجوه دولت ها در بانک های دیگر کشورها از اصل مصونیت پیروی می کند دولت آمریکا باید بر این اساس از سپرده ها حمایت و حفاظت می کرد و حق دستبرد به این مبلغ ها را نداشت و حق مصادره این مبلغ را از لحاظ حقوق بین الملل ندارد .

,

استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران خاطر نشان کرد : در پی این توقیف دولت جمهوری اسلامی در دیوان بین المللی دادگستری طرح دعوا کرد و این مبلغ موضوع در دستور کار قرار داد .

,

آقایی با اشاره به نفوذ آمریکایی ها عنوان داشت : به هر حال نباید از این شکایت ناامید بود زیرا تنها راه باقی مانده و پیش روی جمهوری اسلامی این است که دعاوی حقوقی را باید از طریق بین المللی و دادگستری دنبال کرد .

,

وی تشریح کرد : هر چند آمریکایی ها در محافل و مجالس بین المللی نفوذ دارند ولی فرض بر این است که دیوان بین المللی دادگستری مهم ترین مرجع قضایی بین المللی در راستای رسیدگی به دعاوی حقوقی دولت ها است .

,

استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران افزود : در این دیوان ۱۵ قاضی حضور دارند که یک قاضی آمریکایی و ۱۴ قاضی دیگر نمایندگان نظام ها و تمدن های حقوقی هستند ولی با توجه به سابقه دیوان که در مواقعی علیه آمریکا رای داده است  لذا انتظار می رود که در صورت پیگیری موضوع و ارائه اسناد و مدارک معتبر جمهوری اسلامی ایران به نفع ایران صادر شود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه