اخبار داغ

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین؛

برداشت فندق از سطح ۳۲۰۰ هکتار از باغات قزوین آغاز شد

برداشت فندق از سطح ۳۲۰۰ هکتار از باغات قزوین آغاز شد
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت فندوق از سطح ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از باغات این استان آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبری در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به وجود سرمازدگی بهاره در سال جاری پیش بینی می‌شود میزان عملکرد محصول نسبت به سال گذشته کاهش یابد و با ۴۰ درصد سرمازدگی میزان تولید حدود ۱۹۰۰ تن شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: سطح زیر کشت باغات فندق استان در سال جاری به میزان ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان ۳ هزار و ۱۴۵ هکتار باغات بارور و ۵۵ هکتار غیر بارور است. 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: تنها سطح زیر کشت این محصول در استان در شهرستان قزوین منطقه الموت غربی است که در این منطقه بخش رجایی دشت و رازمیان شامل؛ روستاهای هیر، ویار، یارود و آکوجان می باشد که روستای یارود در منطقه رجایی دشت را می توان قطب فندق کاری استان ذکر کرد. 

وی ابراز کرد: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده‌های محلی موجود، زمان برداشت این محصول از اواخر مرداد تا اواخر شهریور ماه است. 

به گفته‌ی این مقام مسئول؛ استان قزوین رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید محصول فندق را در کشور دارد. 

اکبری ارقام موجود در منطقه را شامل؛ گرد، انگشتی، فرتیل، رند و نگرت ذکر کرد که رقم گرد حدود ۷۰ درصد باغات را تحت پوشش قرار داده است. 

وی یادآور شد: مدیریت غالب باغات فندوق به صورت سنتی بوده و اغلب درختان صورت چند تنه تربیت می‌شوند که باستی با آموزش و برنامه‌های ترویجی باغداران را به تربیت درختان تک تنه برای نیل به تولید بیشتر تشویق کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه