اخبار داغ

حضور گروه های جهادی در محل نمایشگاه حرا تا حرم:

مردم و بسیجیان برای برپایی نمایشگاه حرا تا حرم سنگ تمام گذاشتند

مردم و بسیجیان برای برپایی نمایشگاه حرا تا حرم سنگ تمام گذاشتند
برای برپایی نمایشگاه فرهنگی تاریخی "حرا تا حرم" در محل برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی مردم و بسیجیان از نظر نیروی انسانی و کمک مالی سنگ تمام گذاشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی، نمایشگاه حرا تا حرم، کمکهای مردمی و خیران، گروه های جهادی، اجلاسیه و کمیته همه و همه این واژه ها طی حداقل سه ماه گذشته و روزهای اخیر بیش از همیشه در بین رسانه های استان به عنوان کلید واژه و بعضا تیتر عنوان و دیده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

 

,

این واژه ها و عبارات که حداقل هفته ای چند بار در قالب برگزاری جلسات متفاوت از سوی رسانه های استان به گوش می‌رسد نشان دهنده آن بوده که قرار است طی ماه های آینده بزرگترین رویداد فرهنگی سال 97 در مرکز استان خراسان جنوبی رقم بخورد.

,

 

,

 

,

این رویداد بزرگ فرهنگی سال جاری برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی است که یکی از برنامه های جانبی و بسیار مهم این رویداد، برپایی نمایشگاه حرا تا حرم در  حاشیه محل برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان است.

,

 

,

 

,

آنچه که شاید در این روزها بیش از برگزاری کنکره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی به گوش می‌رسد برپایی نمایشگاه حرا تا حرم است که حدودا بیش از سه ماه از آغاز به کار آن می‌گذرد.

,

 

,

حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم

, حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم,

از اوایلی که بحث برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی و برپایی نمایشگاه  حرا تا حرم را شنیدم خیلی مشتاق بودم که از نزدیک در روند جریان کار این نمایشگاه قرار گرفته و بدانم که چرا در کنار کنگره ملی و هزار شهید خراسان جنوبی قرار است نمایشگاهی با عنوان " حرا تا حرم" بر پا شود و حرا یعنی چه؟ و مراد از حرم در این عنوان چیست؟

,

 

,

 

,

نمایشگاه "حرا تا حرم" در محل ناحیه مقاومت سپاه بیرجند در حال ساخت است و از ابتدایی که کار برپایی این نمایشگاه آغاز شده است افراد زیادی از اقشار گوناگون،پرسنل بسیج سازندگی خراسان جنوبی، رده های مختلف سپاه و عامه مردم  نیز برای کمک در کارهای ساخت و ساز و عمرانی این نمایشگاه بزرگ به صورت شبانه روزی همکاری داشته و دارند.

,

 

,

 

,

یکی از روزهای بسیار گرم مرداد ماه که گروه های  جهادی متشکل از نیروی کادر بسیج سازندگی خراسان جنوبی،بسیج رسانه،بسیج ادارات استان و سایر کارمندان سپاه استان در رده های مختلف برای کمک به پیشرفت پروژه در محل برپایی نمایشگاه حراء تا حرم مشغول کار و فعالیت بودند برای تهیه گزارش و اطلاع از روند کار این نمایشگاه به ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند و محل برپایی این نمایشگاه رفتم.

,

 

,

 

,

در آن مکان نیروهای کادر بسیج سازندگی، بسیج رسانه و بسیج ادارات در رده های خدمتی و سِمت های متفاوت در حال کار ساخت و ساز نمایشگاه حرا تا حرم بودند.

,

حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم

, حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم,

سرهنگ مهدی صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند در حاشیه برپایی نمایشگاه حرا تا حرم در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: یکی از برنامه های تاثیر گذار کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی نمایشگاهی است تحت عنوان "حرا تا حرم" که همزمان با برگزاری اجلاسیه ها در نیمه دوم مهرماه این نمایشگاه به بهره برداری خواهید رسید.

, خاورستان,

 

,

 

,

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه یک نمایشگاه فرهنگی تاریخی است،افزود: سیر تاریخی اهل بیت به ویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) از آغاز بعثت و تاسیس حکومت اسلامی آغاز شده و پس از آن روایت فتح مکه، غدیر خم، اتفاقاتی که در مدینه روی داده ،حوادث قبل، حین و بعد از واقعه عاشورا و در نهایت دفاع مقدس و مدافعان حرم از جمله برنامه هایی است که در این نمایشگاه طراحی شده و پس از اتمام در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

,

 

,

 

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند بیان کرد: کار در این نمایشگاه از سه ماه قبل آغاز شده و در حال حاضر عملیات عمرانی این نمایشگاه در حال اتمام است برنامه های زیبا سازی، طراحی و اجرای نمایش های میدانی که در بخش های مختلف برنامه ریزی شده نیز پس از اتمام کارهای عمرانی انجام خواهد شد.

,

 

,

 

,

صادق احمدی عنوان کرد: در بخش غدیر خم و واقعه عاشورا شاهد اجرای گروه های نمایشی به صورت زنده و میدانی خواهیم بود که برای این کار نیز مقدمات لازم فراهم شده است.

,

 

,

حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم

, حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم,

 

,

وی با بیان اینکه عمده کمک های صورت گرفته در این مکان توسط خیران و مردم بوده است، گفت: در بُعد پشتیبانی و مسائل مالی اکثریت کار مردمی بوده و در زمینه کمک نیروی انسانی تا کنون بیش از یک هزار نفر در برپایی این نمایشگاه بدون دریافت هزینه همکاری داشته اند.

,

 

,

 

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند ادامه داد: همه افرادی که در این مکان فعالیت دارد فی سبیل الله و در قالب گروه های جهادی است، در بُعد مصالح ساختمانی نیز عمده مساعدت ها کمک مالی مردم،خیرین، نهادها و ادارات بوده که پیگیری و پشتیبانی شده است.

,

 

,

 

,

عبدالرضا حیدری جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند که در محل نمایشگاه حرا تا حرم حضور داشت در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: در بحث نمایشگاه همان گونه که به اطلاع همه رسیده است حدود از سه ماه قبل کار ساخت و ساز را آغاز کرده ایم و در حال حاضر با مدد و لطف شهدا کار عمرانی نمایشگاه پیشرفت خوبی داشته است.

, خاورستان,

 

,

 

,

وی عنوان کرد: با توجه به رایزنی که با گروه های مختلف فرهنگی،هنری و طراحی صورت گرفته قرار شده که پس از انجام کارهای عمرانی کار زیبا سازی و طراحی نمایشگاه آغاز شود.

,

 

,

حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم

, حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم,

 

,

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند بیان کرد: با توجه به اینکه در برخی از غرفه کارهای نمایشی زنده ای پیش بینی شده گروه های مورد نظر در این زمینه نیز اعلام آمادگی کرده و مقدمات کار فراهم شده است.

,

 

,

 

,

حیدری در توضیح غرفه هایی که در محل نمایشگاه برپا می‌شود، گفت: این غرفه ها از غار حرا و مبعوث شدن پیامبر مکرم اسلام (ص) آغاز شده و تا فاز اول یعنی عملیات های دفاع مقدس به اتمام می‌رسد که به لطف خدا و تلاش مردم و بسیجیان تا کنون بخش اعظم کارها انجام شده است.

,

 

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: غالب هزینه هایی که در اینجا انجام می‌شود مشارکت و لطف مردم است چه از نظر نیروی انسانی که در این مکان به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند و چه از نظر جمع آوری تجهیزات، کمک خیران،اتحادیه ها، اصناف، سازمان‌ها و ادارت که خوشبختانه تا کنون مشارکت بسیار خوبی داشته اند که جای تشکر و سپاس از این بزرگواران است.

,

 

,

 

,

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده کار بر عهده نیروی انسانی بوده و به صورت رایگان انجام شده برای تهیه تجهیزات مورد نیاز تا کنون حدود 150 میلیون تومان هزینه شده که تامین بخش اعظم این هزینه نیز از سوی کمک‌های مردمی بوده است.

,

 

,

حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم

, حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم,

 

,

در گوشه دیگری از نمایشگاه گروه جهادی بسیج رسانه استان نیز در حال کار و فعالیت بودند که حضور مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز در بین جهاد گران به چشم می‌خورد.

,

 

,

 

,

سجاد رضایی مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز در حاشیه برپایی نمایشگاه حرا تا حرم در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: توفیقی حاصل شده است که بتوانیم در قالب گروه جهادی از بسیج رسانه ،بسیج ادارات و سایر رده های بسیج و سپاه برای انجام کار میدانی در محل نمایشگاه حراء تا حرم حضور داشته باشیم.

, خاورستان,

 

,

 

,

وی افزود: برای کمک به پیشرفت این نمایشگاه بسیجیان،پاسدارهای بازنشسته،نیروهای وظیفه و سایر پرسنل مجموعه بسیج و سپاه از جمله فرماندهان پایگاه های مقاومت و حوزه ها حضور دارند که هر نفر با حضور و کمک در این محل به نوبه خود برای به اتمام رسیدن این نمایشگاه فرهنگی تاریخی تلاش می‌کند.

,

 

,

 

,

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی بیان کرد: عموم مردم می‌توانند برای مشاهده پیشرفت نمایشگاه در این مکان حضور داشته باشند و با کمک های نقدی و یدی خود در پیشرفت فیزیکی نمایشگاه قدم بردارند.

,

 

,

 

,

رضایی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه حرا تا حرم در حاشیه برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی کار بسیار خوبی است که تاثیر گذاری به سزایی نیز در برگزاری کنگره شهدا خواهد داشت.

,

 

,

 

,

وی عنوان کرد: این کار فرهنگی به نذر شهدا و برای پاسداشت یاد و خاطره شهدا است انشاءالله که بتوانیم با حضور و کمک خود تنها قدمی کوچک برای شهدا که تمام امنیت و آرامش خود را مدیون آنها هستیم برداریم.

,

 

,

حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم

, حضور گروه جهادی در محل نمایشگاه حراء تا حرم,

 

,

آری خراسان جنوبی امسال میزبان بزرگترین رویداد فرهنگی است که قرار است در این رویداد یاد و خاطره دو هزار شهید گلگون کفن استان گرامی داشته شود.

,

 

,

 

,

برپایی نمایشگاه فرهنگی تاریخی "حرا تا حرم" نیز در حاشیه این کنگره ملی بر تاثیرگذاری این رویداد فرهنگی خواهد افزود چرا که شهدای ما راه و مکتب پیامبر مکرم اسلام (ص) و نوه بزرگوارش اباعبدالله الحسین (ع) را پیموده و حال دیگر جوانان این مرز و بوم برای دفاع از حرم اهل بیت و عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) سر از پای نشناخته و با پیمودن راه شهدای هشت سال دفاع مقدس حافظ و مدافع حرم عمه سادات در کشور سوریه هستند.

,

 

,

 

,

 

,
, ,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه