اخبار داغ

هادی ثروتی در گفتگو با دانا:

اصرار برخی دولتمردان منجر به مذاکرات 5+1 شد/ ماجرای کمک هایی که آمریکا از ایران در موضوعات منطقه داشت/ آمریکایی‌ها به مذاکره با ایران احتیاج دارند

اصرار برخی دولتمردان منجر به مذاکرات 5+1 شد/ ماجرای کمک هایی که آمریکا از ایران در موضوعات منطقه داشت/ آمریکایی‌ها به مذاکره با ایران احتیاج دارند
یک کارشناس مسائل سیاسی در ادامه عنوان کرد: آمریکایی‌ها به صراحت بارها اعلام کرده اند که هدف نهایی‌شان تغییر رژیم جمهوری اسلامی ایران است و باید به آنها گفت چه کسی از داخل ایران حاضر می شود با این شعار آمریکایی ها با آنها پای میز مذاکره بنشیند؛ جریانی که مرعوب آمریکا شده می خواهد در کشور فضا را به شکلی پیش ببرد که دوباره زمینه مذاکره با آمریکا فراهم شود.
[

هادی ثروتی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه دیگر مذاکره با آمریکا نخواهد شد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در شرایط زمانی و موقعیت منطقه ای که درآن زمان علی رغم اینکه رهبر انقلاب موفق مذاکره نبودند، اما اصرار برخی دولتمردان برای مذاکره با آمریکا و فشار های آنها به کشور منجر به مذاکره با 5+1 شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

شانتاژ رسانه‌ها و اصرار دولت کشور را به سمت مذاکره برجام کشاند

, شانتاژ رسانه‌ها و اصرار دولت کشور را به سمت مذاکره برجام کشاند, شانتاژ رسانه‌ها و اصرار دولت کشور را به سمت مذاکره برجام کشاند,

وی با بیان اینکه رهبری بارها تاکید کردند که به مذاکره خوشبین نیستند عنوان کرد: از ابتدا هم مشخص بود که از مذاکره با آن چیزی نصیب ایران نمی شود اما اصرار دولت شانتاژ برخی رسانه‌ها بر این بود که مذاکره با آمریکا صورت بگیرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن یادآوری شروط رهبر انقلاب  برای مذاکره با طرف‌های غربی خاطرنشان کرد:  رهبری همواره با تاکید بر نرمش قهرمانانه بیان می کردند که مذاکره باید از دست بالا صورت بگیرد شرایط کشور هر شکلی بود که دولت با دست پر وارد مذاکره می شد.

,

ثروتی در ادامه افزود: واقعیت این است که نفس مذاکره با آمریکا در آن شرایط مذموم بود، اما با توجه به اینکه شرایط بین المللی و ملاحظاتی که مقام معظم رهبری در خصوص اعتماد سازی در سطح بین الملل داشتن اجازه مذاکره دادند.

,

قرار نیست بر سر موضوعات موشکی و منطقه‌ای آمریکا را از خود راضی کنیم

, قرار نیست بر سر موضوعات موشکی و منطقه‌ای آمریکا را از خود راضی کنیم, قرار نیست بر سر موضوعات موشکی و منطقه‌ای آمریکا را از خود راضی کنیم,

وی با تأکید بر اینکه بنای اولیه مذاکرات حفظ چارچوب و قواعد اصولی نظام بود یادآوری کرد: تاکید اولیه رهبر انقلاب مذاکره تنها در موضوع هسته‌ای بود قرار نبود نقاط دیگر تعارض آمریکا با ایران مانند مشکلات موشکی در این مذاکرات گنجانده شود، اما همانطور که خود تیم هسته‌ای نیز اذعان داشت، در برخی موارد از خطوط قرمز نیز عبور کردند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: اگرچه مذاکره‌کننده نتوانست خطوط قرمز مدنظر رهبرانقلاب را حفظ کند اما در مجموع رهبری تنها در موضوع مذاکره در بحث هسته‌ای موافقت کردند و خواسته‌های امروز آمریکا مواردی است که از ابتدا قرار بود درباره آنها مذاکره ای صورت نگیرد و قولی به آمریکا هم نداد.

,

ثروتی ضمن اشاره به بدعهدی‌های آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خاطرنشان کرد:  آمریکایی ها در سیاست‌های منطقه ای خود در خاورمیانه با کشورهایی که فکر می کردند به راحتی از پس آنها بر می آید به مشکلاتی برخورد کردند؛  برخی از این موارد تعارض و برخی دیگر نقاط مشترک ایران با آمریکا بود.

,

 

,

آمریکا در موضوعات مختلفی نظیر مبارزه با طالبان، عملیات‌های انتحاری در عراق و لبنان از ایران کمک خواست

, آمریکا در موضوعات مختلفی نظیر مبارزه با طالبان، عملیات‌های انتحاری در عراق و لبنان از ایران کمک خواست, آمریکا در موضوعات مختلفی نظیر مبارزه با طالبان، عملیات‌های انتحاری در عراق و لبنان از ایران کمک خواست,

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال  ورود طالبان به افغانستان و برخی شهرها منتج به مداخله آمریکایی‌ها شد؛ بعد از ورود آمریکایی‌ها به افغانستان شرایطی پیش آمد که آنها در افغانستان گیر کردند؛ از همین رو مرحوم احمد شاه مسعود از ایران کمک خواست و ایران همکاری‌هایی در راستای از بین بردن طالبان به آنها کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه همکاری‌های ایران منجر به تضعیف و نابودی نسبی طالبان افغانستان شد، گفت: همکاری های ایران با احمد شاه مسعود به درخواست آمریکایی ها برای کمک به نابودی طالبان صورت گرفته بود.

,

ثروتی در ادامه افزود: هنگامی که آمریکایی ها در سختی در لبنان گیر افتاده  بودند از ایران کمک خواستند و یا وقتی عملیات‌های انتحاری در عراق زیاد شد و نیروهای آمریکایی در عراق لطمه های زیادی خوردند، آمریکایی ها از ایران کمک خواستند همه اینها شرایطی است که آمریکا از ایران درخواست کمک کرد.

,

وی همچنین گفت: جایی کهدرخواست های آمریکایی ها به جان، مال و ناموس مردم ایران زیر بار کمک آمریکا آمریکایی‌ها به آمریکایی ها نمی رفت اما در جایی که هدف مقابله با نیروهای تروریستی ایران به آمریکا کمک کرد؛ این کمکهای ایران هم باعث نشد تا آمریکایی‌ها بر عهد و پیمانی که خودشان امضا کرده بودند با ایران باقی بمانند.

,

 

,

شرایط ایران برای مذاکره با آمریکا مناسب نیست چرا که تمام امتیازات را داده‌ایم

, شرایط ایران برای مذاکره با آمریکا مناسب نیست چرا که تمام امتیازات را داده‌ایم, شرایط ایران برای مذاکره با آمریکا مناسب نیست چرا که تمام امتیازات را داده‌ایم,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در شرایطی که  آمریکایی‌ها بودند که بارها اوباما و تیم مذاکره کننده آمریکایی به ایران نامه نوشتند که بیایید مذاکره کنیم، اما خودشان در نهایت به تعهدات خود عمل نکردند؛ جمهوری اسلامی در آن شرایط از موضع برتر در مذاکرات شرکت کردند اما این مذاکره ای که اکنون مطرح می کنند اصلاً در شرایط برتر جمهوری اسلامی نیست چرا که ما تمام امتیاز ها را در جریان مذاکره هسته ای واگذار کردیم.

,

ثروتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت ممنوعیت مذاکره با پیش شرط و بدون پیش شرط با آمریکا چیست خاطر نشان کرد: باید در نظر داشته باشیم ایران در حال حاضر در چه جایگاهی قرار دارد و آیا اساسا به مذاکره با آمریکایی ها احتیاج دارد یا خیر؛  در حال حاضر محورهایی که آمریکایی ها برای مذاکره با ایران تعیین می کنند، موضوعات منطقه ای و موشکی است؛ این نشان می دهد که آنها به مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نیازمند هستند.

,

وی در ادامه افزود:  آمریکایی ها در سیاست های منطقه ای خود در خاورمیانه به شعارهایی پایبند بودند اما بعد از شکست های متعدد از این شعارها عقب‌نشینی کردند؛ به این دلیل که آنها سیاست های دقیق و مدونی  در خصوص خاورمیانه ندارند، دائماً شکست خورده و عقب نشینی کرده اند.

,

 

,

آمریکایی‌ها به مذاکره با ایران احتیاج دارند

, آمریکایی‌ها به مذاکره با ایران احتیاج دارند, آمریکایی‌ها به مذاکره با ایران احتیاج دارند,

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن تاکید بر اینکه موضع امروز ایران موضع برتر در خاورمیانه است بیان داشت: اقتدار نظامی، دفاعی وامنیتی ایران در سال های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است، از همین رو به صراحت اعلام می کنیم آمریکایی ها به مذاکره با ایران احتیاج دارند.

,

ثروتی همچنین گفت:  آمریکایی ها به صورت غیرقانونی از برجام خارج شدند و امروز پیشنهاد مذاکره می دهند؛ هر کشوری با اندکی استقلال، پیشنهاد این مذاکره محلی از اعراب ندارد؛ اهداف آمریکایی‌ها چیزی جز پیاده کردن جنگ نرم در کشور ما نیست؛ تا از این طریق مردم ایران را همزمان با فشارهای بیرونی و همه جانبه علیه نظام بشورانند.

,

وی با بیان اینکه بهترین راه نفوذ در ایران ایجاد دو دستگی در مردم است یادآور شد: آمریکایی‌ها می‌خواهند مردم ایران مذاکره با آمریکا و بی توجهی به آن مردد شوند؛ تا جایی که به مردم بقبولانند این جمهوری اسلامی است که نمی خواهد وارد مذاکره و حل شدن مشکلات معیشتی مردم شود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: برخی جریان ها در داخل مرعوب آمریکا هستند و برخی ساده لوحانه پیشنهاد مذاکره با آمریکا را می دهند در حالی که پاسخی برای بدعهدی های آمریکا بعد از دو سال مذاکره با آنها ندارند؛ تیم مذاکره کننده که از اصلاح طلبان بودند و دو سال با آمریکا مذاکره کردند، امروز به موافقان مذاکره با آمریکا که از خود اصلاح طلبان هستند بارها اعلام کرده اند که مذاکره با آمریکا فایده ای ندارد.

,

 

,

دلسوزی آمریکا برای مردم ایران قابل قبول نیست

, دلسوزی آمریکا برای مردم ایران قابل قبول نیست, دلسوزی آمریکا برای مردم ایران قابل قبول نیست,

ثروتی همچنین گفت: عقل، تدبیر، منافع و ... در کشور به شکلی نیست که امروز بتوانیم با آمریکایی ها وارد یک مذاکره شویم؛ ما از مذاکره با آمریکا چه چیزی می‌خواهیم به دست بیاوریم؛ فشار، تحریم و عملیات روانی و اقتصادی بر ایران می آوردند و از یک طرف می گویند بیایید مذاکره کنید؛ اگر آمریکا به فکر مردم ایران بود که فشارها و تحریم های خود را مستقیماً متوجه مردم نمی کرد از همین رو دلسوزی آمریکا برای ایران قابل قبول نیست.

,

وی با اشاره به شروطی که پمپئو برای مذاکره با ایران مطرح کرده است عنوان کرد: هرچند ترامپ ادعا می کند بدون پیش شرط با ایران وارد مذاکره می شود اما حقیقت این است که از همین ابتدا وزیر خارجه او پیش شرط های غیر قابل قبولی برای ایران مطرح کرده و از طرف دیگر ترامپ شخصیتی نیست به تعهدات خود پایبند باشد و نمی توان با آنها وارد مذاکره شد.

,

 

,

جریان مرعوب آمریکا در کشور می خواد زمینه مذاکره با آمریکا را فراهم کند

, جریان مرعوب آمریکا در کشور می خواد زمینه مذاکره با آمریکا را فراهم کند, جریان مرعوب آمریکا در کشور می خواد زمینه مذاکره با آمریکا را فراهم کند,

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه عنوان کرد: آمریکایی‌ها به صراحت بارها اعلام کرده اند که هدف نهایی‌شان تغییر رژیم جمهوری اسلامی ایران است و باید به آنها گفت چه کسی از داخل ایران حاضر می شود با این شعار آمریکایی ها با آنها پای میز مذاکره بنشیند؛ جریانی که مرعوب آمریکا شده می خواهد در کشور فضا را به شکلی پیش ببرد که دوباره زمینه مذاکره با آمریکا فراهم شود.

,

ثروتی با اشاره به برخورد چند سطحی آمریکایی ها با ایران تأکید کرد: یکی از سطوحی که آمریکایی ها ادعا می کنند در قبال ایران به کار می برند، موضوع نظامی و جنگ است که رهبری چند سال پیش خطاب به آنها گفت: اگر این گزینه برای شما عملیاتی است باید بتوانید از آن دفاع کنید که در ادامه مشخص شد آمریکا تنها در حد یک حرف از این موضوع صحبت می کند و توان نظامی علیه ایران ندارد.

,

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر آمریکایی ها نه علاقه دارند، نه امکان داشته و نه آمادگی لازم برای جنگ نظامی با ایران را ندارند؛ از همین رو جنگ نظامی خود با ایران را به فشار تحریم و جنگ اقتصادی کشانده اند؛ گزینه های پیش روی آمریکایی ها برای مقابله با ایران امروز به گزینه های مذاکره و دیپلماسی رسیده است؛ اولویت آمریکایی ها در حال حاضر به مباحث اقتصادی کشیده شده است.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه