اخبار داغ

حجاریان: وزرای دولت سودای رفتن دارند

حجاریان: وزرای دولت سودای رفتن دارند
تئوریسین جریان اصلاحات معتقد است روحانی تنها یک پروژه داشت؛ و زمانی که آن پروژه یعنی برجام با دست‌انداز مواجه شد، گویی کابینه از درون فروریخت. به‌نحوی که بعضی وزرا سودای رفتن دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید حجاریان تئوریسین جریان اصلاحات اخیرا در گفت‌وگوهایش نقدهای جدی را به دولت دوازدهم و رئیس‌جمهور مطرح می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سعید حجاریان, جریان اصلاحات, دولت دوازدهم,

هفته گذشته بود که وی در گفتگویی با شرق دولت روحانی را "گیج" و "کرخت" نامید و کابینه را در یک فضای تعلیق توصیف کرد: "ترجیح می‌دهم از واژه «تعلیق» استفاده کنم و بگویم وضعیت دولت روحانی «تعلیق در تعلیق» است... برای مثال در حوزه پرتلاطم اقتصاد، از یک‌ طرف با متغیرهای بیرونی نظیر تحریم و... درگیر است و از طرف دیگر با سنگ‌اندازی‌های داخلی مواجه است به‌نحوی که امکان تصمیم‌گیری و کنشگری از دولت سلب شده است و هرازگاهی موضعی رقیق اتخاذ می‌کند، آن‌هم به‌صورت دستوری. وضعیت در سیاست خارجی نیز به همین ترتیب است."

,

با گذشت یک هفته، گویا تحلیلگر اصلاح‌طلبان از دولت روحانی ناامیدتر شده است و معتقد است کابینه از درون فرو ریخته است. حجاریان در گفتگوی با نشریه "ایران فردا" گفته است: "واقعیت این است که روحانی تنها یک پروژه داشت؛ و زمانی که آن پروژه یعنی برجام با دست‌انداز مواجه شد، گویی کابینه از درون فروریخت. به‌نحوی که بعضی وزرا سودای رفتن دارند، بعضی مشاوران جدا شدند."

,

حجاریان پیشنهادی را هم به دولت روحانی داده که تاکنون از زبان کسی مطرح نشده است. پیشنهادی که شاید منتقدان جدی در بین اصلاح‌طلبان داشته باشد و آن هم ورود نظامیان به کابینه است که تاکنون از سوی اصلاح‌طلبان نهی می‌شد.

,

وی در این مصاحبه چنین می‌گوید "روحانی می‌تواند چهره‌های شاخص نظامی، بالاخص آن‌هایی را که داعیه‌دار اداره امور هستند، در کابینه بحران به کار گیرد. مثلاً در حوزه آب و اشتغال که مطالبه مردم عیان است، می‌توان از مدعیان اداره امور کمک گرفت. چنانچه این کابینه نیمه نظامی شکل بگیرد، اولاً، روحانی نیروهای مخالف را ذیل دولت تعریف و به تبع آن تخریب‌ها را کاهش می‌دهد. ثانیاً، در کوتاه مدت وزن نیروهای نظامی را در اداره امور کشور مشخص می‌کند. یعنی گفته‌ها و نصایح از حالت انتزاعی خارج و جنبه عملی به‌خود می‌گیرند."

,

 

,

منبع:مشرق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه