اخبار داغ

وقتی که گرانی کمرشکن می شود؛

نفس‌های سنگین مردم در قطب اقتصادی کشور، زیر بار گرانی‌ها/ مردم از پس مخارج اولیه و ضروری هم بر‌نمی‌ آیند

نفس‌های سنگین مردم در قطب اقتصادی کشور، زیر بار گرانی‌ها/ مردم از پس مخارج اولیه و ضروری هم بر‌نمی‌ آیند
استان هرمزگان به‌عنوان قطب اقتصادی کشور، یکی از مناطق کمتر توسعه‌یافته است که مردم آن هیچ سهمی از درآمد این استان نداشته و با گرانی‌های اخیر مشکلات عدیده‌ای به‌خصوص درزمینه اقتصادی و معیشتی برای آن‌ها به وجود آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ استان هرمزگان در جنوبی ترین نقطه کشور واقع و به عنوان درگاه اقتصادی ایران معرفی شده که این استان جنوبی به لطف بهره‌مندی از دریای نیلگون خلیج فارس و دریای عمان شاهرگ اقتصادی کشور به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

هرمزگان، گنجینه ای ارزشمند اما نه برای مردم خود!

, هرمزگان، گنجینه ای ارزشمند اما نه برای مردم خود!, هرمزگان، گنجینه ای ارزشمند اما نه برای مردم خود!,

همجواری این استان با کشور های حاشیه خلیج فارس این استان را به یکی از مرز های اصلی صادرات و واردات ایران تبدیل کرده که درآمد های بسیاری را برای کل کشور به همراه داشته است.

,

قلب تپنده ترانزیتی کشور، باعث شده در طی سال های اخیر سیل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از اقصی نقاط دنیا به این استان و مهم‌تر از همه مرکز آن، شهرستان بندرعباس، روانه شود که پویایی قابل توجه ای را به بازار کسب و کار بخشیده است.

,

اما برخلاف تمام ثروت و القاب این استان، شهروندان هرمزگانی یکی از ضعیف ترین اقشار جامعه از نظر معیشتی و اقتصادی هستند.

,

بیکاری و گرانی دو بال پرواز شهروندان بندرعباسی به سمت فقر

, بیکاری و گرانی دو بال پرواز شهروندان بندرعباسی به سمت فقر, بیکاری و گرانی دو بال پرواز شهروندان بندرعباسی به سمت فقر,

هجوم سرمایه‌گذاران و افراد جویای کار به هرمزگان باعث کاهش و از بین رفتن فرصت های شغلی برای مردم بومی شده است.

,

بسیاری از بومیان این استان و به خصوص بندرعباس که در گذشته لنچ یا قایق داشته اند امروزه با شکل گرفتن اسکله های متعدد و ورود کشتی های غول پیکر، خانه نشین شده و حتی از پس مخارج منزل هم بر‌نمی‌آیند.

,

با گذری به مرکز شهر سیل عظیم زنان سالخورده به چشم می خورد که در شرجی طاقت فرسای بندرعباس در حال دست فروشی هستند تا شاید از این راه فقط بتوانند روز خود را شب کنند.

,

سهم شهروندان بندرعباسی از وجود کارخانه ها و صنایع بزرگ و کلیدی کشور که در این استان فعالیت دارند هم تنها بیماری ناشی از آلودگی آن می باشد و اساساً برای این مردم هیچ سودی نداشته است.

,

به دلیل گرانی ها ازدواج خود را به تاخیر انداختم

, به دلیل گرانی ها ازدواج خود را به تاخیر انداختم, به دلیل گرانی ها ازدواج خود را به تاخیر انداختم,

علی محمدی جوان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، با اشاره به گرانی های اخیر بازار گفت: در حال حاضر در شرف ازدواج هستم و گرانی های بازار لوازم خانگی باعث شده به دلیل نداشتن پول لازم جهت خرید، ازدواج خود را عقب بیاندازم.

,

این جوان بندرعباسی افزود: یک عدد یخچال فریزر که تا همین چند ماه پیش سه میلیون و 300 هزار تومان قیمت داشت در حال حاضر به 12 میلیون تومان رسیده است که خرید لوازم منزل را بسیار مشکل کرده است.

,

محمدی ادامه داد: این قیمت ها و هزینه های بالا تمایلات جوانان به ازدواج را با توجه به هزینه های سنگین کاهش داده است.

,

وی به افزایش قیمت در تمامی اصناف اشاره کرد و گفت: قیمت مواد غذایی و مصرفی هم به شدت بالا رفته و با حقوق ماهانه یک میلیون و پانصد هزار تومانی بنده به هیچ عنوان همخوانی ندارند.

,

اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم روز به روز در حال بدتر شدن

, اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم روز به روز در حال بدتر شدن, اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم روز به روز در حال بدتر شدن,

این شهروند بندرعباسی ادامه داد: اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم روز به روز در حال بدتر شدن است و قشر ضعیف جامعه آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند.

,

محمدی در ادامه به بیان راهکار هایی جهت کنترل این گرانی ها پرداخت و گفت: مسئولان نباید قیمت ها را به حال خود رها کنند و باید با نظارت های لازم قیمت ها را کنترل کنند.

,

فروشندگان با موج سواری قیمت ها را بالا می برند

, فروشندگان با موج سواری قیمت ها را بالا می برند, فروشندگان با موج سواری قیمت ها را بالا می برند,

وی ادامه داد: بسیاری از اجناس به خصوص در زمینه خوراکی و مصرفی در کشور تولید می شود و فروشندگان با موج سواری قیمت ها را بالا می برند.

,

این شهروند بندرعباسی خاطر نشان کرد: از مسئولان در جهت کنترل بازار و قیمت ها انتظار تلاش بیشتری را داریم و اگر ریشه فساد های مالی خشکانده شود اوضاع اقتصادی مردم بهتر خواهد شد.

,

اوضاع در جزایر رنگارنگ این شهرستان هم بهتر از مرکز آن نیست و مردم بومی جزایر به دلیل نبود اشتغال در فقر مالی و معیشتی به سر می برند.

,

جزیره هرمز در محرومیت مطلق

, جزیره هرمز در محرومیت مطلق, جزیره هرمز در محرومیت مطلق,

جزیره هرمز با خاک های رنگارنگ و دریای بکر خود یکی از بزرگترین ظرفیت های فراموش شده گردشگری جنوب است که مردم بومی آن در محرومیت مطلق به سر می برند.

,

برخی از شهروندان هرمز با فروش تنقلات و برخی دیگر با ایجاد قایق های تفریحی برای مسافرانی که به این جزیره سفر کرده اند اندک درآمدی کسب می کنند.

,

مهمتر از باقی، شهرستان بشاگرد، پرچم دار محرومیت کشور که در فاصله 220 کیلومتری از مرکز درگاه اقتصادی کشور قرار دارد و مردم این شهرستان گرفتار محرومیتی کهنه هستند که در بسیاری از روستاهای آن، مردم حتی از امکانات اولیه زندگی خود محرومند.

,

70 درصد خانواده های بشاگردی تحت پوشش کمیته امداد هستند

, 70 درصد خانواده های بشاگردی تحت پوشش کمیته امداد هستند, 70 درصد خانواده های بشاگردی تحت پوشش کمیته امداد هستند,

بیش از 70 درصد خانواده های بشاگردی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این آمار نشان از عمق فاجعه محرومیت معیشتی در شرق هرمزگان است.

,

حال با توصیفات بالا دیگر حتی نمی‌توان تصور کرد گرانی های اخیر چه بلایی بر سر مردم آورده و مردمی که حتی در گذشته با کارگری و خرده فروشی اندک درآمدی داشتند که حتی از پس خورد و خوراک خود بر نمی آمدند، هیچ‌کس نمی تواند درک کند که اکنون در چه وضعیتی هستند.

,

یک خانواده سه نفره بشاگردی که تحت پوشش کمیته امداد ماهانه حدود 200 هزار تومان دریافتی دارد این میزان پول را باید به کدام زخم زندگی خود بزند؛ غذا، درمان، لباس، هزینه آب و برق و ...

,

لالین شهدری بانوی خانه دار بشاگردی از دیگر شهروندان هرمزگانی است که از مشکلات گرانی گله مند بوده اظهار کرد: بیش از پنج سال است که همسر و داماد خود را از دست داده ام و با سه دختر و نوه هایم زندگی می کنیم.

,

این بانوی بشاگردی افزود: در حال تمام مخارج ما را دیگر دامادم پرداخت می کند که به توجه به گرانی های اخیر مشکلات بسیاری سر راهمان به وجود آورده است.

,

شهدری با اشاره به بالا بودن مخارج زندگی، گفت: حقوق دامادم 1200 هزار تومان است و یک دختر دم بخت دارم که معلوم نیست با گرانی های اخیر کارمان به کجا بکشد.

,

وی ادامه داد: خودم هم با وجود بالا بودن سن و انواع بیماری ها کشاورزی و چوپانی می کنم و اندک درآمدی از این طریق دارم.

,

دیگر حتی خرید مواد غذایی ممکن نیست

, دیگر حتی خرید مواد غذایی ممکن نیست, دیگر حتی خرید مواد غذایی ممکن نیست,

این بانوی بشاگردی با بیان اینکه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستیم، اظهار کرد: با توجه به درآمد ما و قیمت اجناس به خصوص در روستاهای بشاگرد بسیار بالاتر از شهرستان است که دیگر حتی خرید مواد غذایی هم ممکن نیست.

,

شهدری افزود: مخارج درمان به حدی بالا است که به دلیل مشکلات مالی مجبوریم با درد آن بسازیم و توانایی سفر به شهرستان ها و درمان را نداریم.

,

وی با اشاره به مشکلات معیشتی روستا نشینان بشاگردی، گفت: قیمت تمام مواد غذایی چند برابر شده و ما دیگر نمی دانیم غذایمان چه باید باشد که به درآمدمان بخورد.

,

این شهروند بشاگردی افزود: بسیاری از روستاها در بشاگرد وجود دارند که مردم آن حتی لباس برای پوشیدن هم ندارند و معلوم نیست با گرانی های اخیر چگونه می خواهند روزگار خود را بگردانند.

,

شهدری خاطر نشان کرد: این شرایط سخت برای هیچ مسئولی وجود ندارد و طبیعی است کسی از حال و روز روستاییان و دسته و پنجه نرم کردنشان با گرانی ها خبر نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه