اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه خبر داد؛

اختصاص ۱۶۲ میلیارد تومان برای اشتغالزایی مددجویان کرمانشاهی

اختصاص ۱۶۲ میلیارد تومان برای اشتغالزایی مددجویان کرمانشاهی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه اعتبار اشتغال سال‌جاری این نهاد از محل منابع امدادی و توسعه روستایی را ۱۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز حسین خدرویسی امروز چهارشنبه در همایش شورای زکات استان کرمانشاه که در مجتمع فرهنگی بعثت برگزار شد، زکات را یکی از اصول محکم برقراری عدالت اجتماعی در جامعه دانست و اظهار داشت: زکات پرکننده فاصله طبقاتی در جامعه و محو کننده چهره زشت فقر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه با اشاره به آیات و روایات افزود: اهمیت زکات تا حدی است که در آیات الهی به عنوان یکی از ضروریات دین از آن یاد شده است.

,

وی با اشاره به انجام ۱۸۲ درصدی تعهد در زمینه زکات در سال ۹۶،  یادآور شد: این در حالیست که در تعهد استان ۷ میلیارد تومان بوده و با تلاشهای صورت گرفته توانستیم ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جمع آوری کنیم.

,

خدرویسی بیان داشت: در ۳ ماهه اول امسال عملکرد استان در جمع آوری زکات ۷ میلیارد تومان بوده است که امیدواریم این روند در طول سال ادامه داشته باشد.

,

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۶ هزار خانوار با جمعیت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که ۴۵ هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

,

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه ادامه داد: میانگین درآمدهای نقدی این نهاد از محل زکات، صدقات، نذورات و سایر درآمدها کمتر از ۵۰۰ میلیون است، اما فقط در زمینه مستمری ها حدود ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می کنیم.

,

وی اعتبار اشتغال امسال را از محل منابع امدادی و توسعه روستایی ۱۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته ۹۶ میلیارد تومان به ۵۲۰ هزار نفر از مددجویان پرداخت کردیم.

,

خدرویسی اذعان داشت: در جریان زلزله اولین پرداختی ها به زلزله زدگان از طرف کمیته امداد انجام شد که در مجموع ۶۱ هزار نفر در مناطق زلزله زده در همان روز اول ۳ ماه حقوق دریافت کردند و مبلغ ۳ ماه عیدی نیز به آنها پرداخت شد.

,

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۷۰۰ واحد منزل مسکونی درحادثه زلزله آسیب دیدند، گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ واحد احداثی بودند که در این راستا با تفاهمی که با بنیاد مسکن و حمایت بی دریغ استاندار داشتیم ۵۷۰ واحد تا کنون تحویل داده شده است و در مهر ماه ۲ هزار واحد دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار واحد دیگر نیز در مراحل مختلف ساخت و ساز هستند، اظهار داشت: همچنین از طرف کمیته امداد به مددجویان مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه