اخبار داغ

عالم اهل سنت هرمزگان عنوان کرد؛

حج بهترین و نمادی ترین منصه وحدت است / هر گونه کمپین ضد حج قابل قبول نیست

حج بهترین و نمادی ترین منصه وحدت است / هر گونه کمپین ضد حج قابل قبول نیست
عالم اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه هر گونه کمپین ضد حج قابل قبول نیست، گفت: حج بهترین و نمادی ترین منصه وحدت و اتحاد امت اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ مسعود راهبر، عالم اهل سنت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  هرمز با بیان اینکه حج همانند نماز و روزه یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام است، اظهار کرد: برای کسی که توانایی مالی، جانی، امنیتی داشته باشد وظیفه و واجب است که در طول عمرش حداقل یکبار به خانه خدا و مسجدالحرام مشرف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

امام جمعه بندرچارک هرمزگان با اشاره به اینکه حج نماد اتحاد و قوت گرفتن امت اسلامی است، تصریح کرد: حج مراسمی برای شناخت فرق و مذاهب اسلامی گوناگونی است که از جای جای جهان اسلام با رنگ ها، نژادها و گویش ها متفاوت همه بر حول محور کعبه معظمه گرد هم می آیند.

,

راهبر افزود: در مراسم حج همه با یک لباس و یک رنگ ندای وحدانیت و توحیدی الهی «لبیک اللهم لک لبیک» سر می دهند که نشان می دهد در جهان اسلام همه انسان ها دارای منزلت و کرامت یکسانی هستند.

,

وی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد حج شناسایی و اطلاع مسلمانان از احوالات یکدیگر است، عنوان کرد: در مراسم حج مسلمانان علاوه بر اطلاع یافتن از احوال دیگر کشورهای مسلمان از وضعیت مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی مانند غرب و اروپا آگاه می شوند.

,

عالم اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه حج بهترین و نمادی ترین منصه وحدت و اتحاد امت اسلامی است، بیان کرد: کسانی که توانایی اقتصادی دارند باید تماتم تلاش خود را داشته باشند تا در این گرد همایی عظیم در یک مکان و زمان خاص جمع شوند.

,

راهبر افزود: عده ای سیکولارم و بی دین در گذشته کمپین ضد حج راه اندازی کردند  تا این فرهنگ عظیم و رکن دین را زیر سوال ببرند که چرا حج می روید اما به میلیون ها انسان دیگر که برای سیاحت به کشورهای دیگر می روند، کاری ندارند.

,

وی با بیان اینکه هر گونه کمپین ضد حج قابل قبول نیست، یاد آور شد: مراسم حج و خانه خدا متعلق به کشوری خاص نیست و تمام جهان اسلام در آن نقش و سهم دارند.

,

امام جمعه بندرچارک با اشاره به اینکه دولتمردان باید توجه بیشتری به مراسم حج داشته باشند، خاطر نشان کرد: در کشور ما برای سفرهای سیاحتی به کشورهای جنوب و شرق  آسیا، خاورمیانه و مکان های دیگر ارزهای 500 هزار یورویی داده می شود؛ اما برای سفر معنوی حج 200 دلار اختصاص داده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه