اخبار داغ

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:

مناسب سازی در پروژه‌های شهری و ساخت و ساز‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد

مناسب سازی در پروژه‌های شهری و ساخت و ساز‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به توجه جدی به اجرای طرح مناسب سازی گفت: مناسب سازی در پروژه‌های شهری و ساخت و ساز‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; غلامرضا یاوند عباسی امروز در جلسه مناسب سازی اماکن و معابر شهری با تاکید بر استفاده از مشارکت معلولان در اجرای طرح‌های مناسب سازی شهری اظهار کرد: پیشنهادات این افراد در اجرای طرح‌های مناسب سازی بسیار موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی عدم پیشرفت حوزه مناسب سازی را به بی توجهی به چند عامل مهم عنوان کرد و افزود: یکی از عامل این است که آدم‌هایی که به لحاظ جسمی سالم هستند ضرورت مناسب سازی را حس نمی کنند و درک درستی از این موضوع ندارند.

,

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران بیان کرد: ما باید حس کنیم که چقدر همنوعان ما که مشکل حرکتی و جسمی دارند و یا نابینا هستند یا چه مشکلات در جوامع شهری مواجه‌اند و این به این درک و احساس برسیم قطعا اجرای کارهای مناسب سازی پیشرفت خوبی خواهد داشت.

,

وی نکته دوم را عدم داشتن دانش لازم در ایم زمینه عنوان کرد و گفت: متاسفانه دانش مناسبی در اجرای پروژه‌های مناسب سازی و آشنایی خوبی در ایجاد رمپ‌ها نداریم.

,

عباسی با اشاره به اینکه معمولا در اجرای طرح‌های مناسب سازی بحث نبود اعتبارات مطرح می‌شود افزود: ولی باید موضوع مناسب سازی در حال ساخت پیش‌بینی می‌شد که در بیشر ساختمان‌ها به ویژه ادارات توجهی نشده است.

,

وی مشکل دیگر در اجرای طرح مناسب سازی را بحث ایجابی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این مشکل در اصلاح قانون انجام شد و این مشکل نیز برطرف شده است.

,

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با تاکید بر تهیه فهرست مکان‌هایی در استان که نیاز به مناسب سازی دارند گفت: براساس فهرست تهیه شده این مشکلات در دستور کار قرارگرفته و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

,

وی بیان کرد: فهرست مکان‌های تهیه شده در نشست تخصصی مطرح شده و رفع مشکل آنها به جد در دستور کار قرار گیرد و این مشکلات تنها در حد حرف نماند و به مرحله اجرا در آید.

,

عباسی با تاکید بر نظارت بر پروژه‌های تازه ساخته شده بیان کرد: پروژه‌هایی که تازه ساخته شدند به لحاظ فنی و رعایت طرح مناسب سازی مورد بازرسی قرار گیرد.

,

وی افزود: باید کارکنیم که جانبازان و معلولان نیز جامعه‌ای آرامی داشته باشند و در جامعه به لحاظ تردد دغدغه‌ای نداشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه