اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه:

رسانه ها در اجتماعی شدن سلامت نقش مهمی دارند

رسانه ها در اجتماعی شدن سلامت نقش مهمی دارند
رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با توجه به تغییر رفتار در بیماری ها و ریشه کن شدن بیماری های واگیر تبدیل آن به بیماری ها غیر واگیر، اصحاب رسانه در اجتماعی شدن سلامت و آگاهی به مردم در راستای خود مراقبتی نقش مهمی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ سعید رضا قنبری زاده صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در تربت حیدریه اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز رفتار بیماریها در کشور تغییر یافته و بیماریهای واگیر به غیر واگیر مانند؛ قلبی عروقی، سکته های مغزی، فشارخون و تصادفات مبدل شده می طلبد تا افراد جامعه در خود مراقبتی از سلامت  نقش آفرین باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر در بیماری ها و ریشه کن شدن بیماری های واگیر و رشد بیماری ها غیر واگیر، اصحاب رسانه در اجتماعی شدن سلامت و آگاهی به مردم در راستای خود مراقبتی نقش مهمی دارند.

,

 

,

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: یکی از مهم ترین مولفه های با اولویت ما، اجتماعی شدن سلامت و افزیش سواد سلامت شهروندان است که برای تحقق آن به کمک خبرنگاران نیازمندیم.

,

 

,

وی افزود: اجتماعی شدن سلامت به عنوان یک سیاست راهبردی به منظور ارتقای سلامت عمومی با هدف کاهش نابرابری ها، هماهنگی های بین بخشی و نظامند کردن مشارکت های اجتماعی در حوزه سلامت، دنبال می شود.

,

 

,

قنبریزاده گفت: هدف از توسعه مسوولیت اجتماعی اصحاب رسانه آن نیست در بحث درمان و مسایل بهداشت درگیر شوند، بلکه باید در حوزه مسوولیت پذیری اجتماعی سلامت، مشارکت داشته باشند.

,

 

,

وی افزود: مجمع سلامت در مراکز استان ها و شهرستان ها با هدف کاهش نابرابری ها، هماهنگی های بین بخشی و ایجاد ساختار و نظامند کردن مشارکت های اجتماعی با تشکیل کانون های سلامت محله در شهرستان ها آغاز بکار کرده و شایسته است خبرنگاران در قالب تورهای یکروزه گرشگری علمی، ضمن بازدید از این مراکز، شهروندان را با عملکرد آنها آشنا سازند.

,

 

,

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشک تربت حیدریه نیز گفت: یکی از سیاست ها و اولویت های کاری ما خودمراقبتی و تقویت سواد سلامت آحاد شهروندان است.

,

 

,

الهام بهره مند افزود: آمارها نشان می دهد 94 درصد مراجعان به مراکز درمانی از خدمات درمانی ارایه شده، راضی بودند که البته برای خود ما این رقم راضی کننده نیست.

,

 

,

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.

,

 

,

 

,

این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در مه ولات دارد.

,

 

,

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای 52 نفر عضو هیات علمی و 619 نفر دانشجو است که دانشجویان در 10 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.

,

دوره آموزشی خبرنگار حوزه سلامت برگزار می شود

, دوره آموزشی خبرنگار حوزه سلامت برگزار می شود,

 

,

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: برای نخستین بار در سطح کشور و با هدف نقد علمی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، دوره آموزشی و تخصصی حوزه سلامت برای خبرنگاران این منطقه برگزار می شود.

,

 

,

غلامرضا میری افزود: دوره آموزشی در 2 قالب تئوری و عملی و البته بر اساس میزان استقبال اصحابه رسانه برگزار می شود.

,

 

,

وی در بخش دیگری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه جزو معدود دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور است که دارای کادر متخصص و بودجه مستقل خاص روابط عمومی است، گفت: همین استقلال در تصمیم سازی، موجب شده تا در برخی مولفه ها صاحب برند و نیز شاخصه های ارزیابی خاص بشویم و نیز در حوزه تولید محصولات نیز استفاه از کار متخصص و لسوز موجب شد تا 800 میلیون ریال صرفه جویی در هزینه کرد اعتبارات داشته باشیم.

,

 

,

میری همچنین اظهار داشت: در ارزیابی های جهانی نیز مشخص شده در بین دانشگاه ها بیشترین ارتقا و جهش علمی را داشتیم و گواه این ادعا آن است در حالی که دانشگاه علوم پزشکی تهران در سطح جهانی فعالیت دارد، رتبه 555 را کسب کرده و این ر حالی است که در بخش سامانه رتبه ما 11 هزار و 42 می باشد.

,

 

,

وی گفت: با این حال یکی از کمبودها و به تعبیری ضعف های کاری ما در بخش برون سازمانی است که در برنامه استراتژی
تدوین شده، به دنبال رفع تدریجی آن هستیم.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه