اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با دانا:

نوسانات ارزی یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو است/ وضعیت نقدینگی موجب افزایش تقاضا شده است/ گرانی ها را تایید نمی کنیم

نوسانات ارزی یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو است/ وضعیت نقدینگی موجب افزایش تقاضا شده است/ گرانی ها را تایید نمی کنیم
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: باید مشخص شود سهم ارزبری هر خودرو به چه میزان است و چقدر از آن را اکنون باید داد و سپس، آن را در محاسبات و قیمت تمام شده آن بیاورند، این موارد برای بهبود وضعیت بازار خودرو باید بررسی شود.
[

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص افزایش قیمت خودرو و نوسانات قیمت در این بازار اظهارداشت: افزایش قیمت خودرو به علت مسائل ارزی در کشور رخ داده است، خودروهایی که قطعات آنها در ایران ساخته می‌شود و همچنین آنهایی که در داخل مونتاژ می‌شوند یک بخش ارزبری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با اشاره به افزایش قیمت خودروها به دنبال نوسانات ارزی، افزود: وضعیت نقدینگی نیز موجب افزایش تقاضا شده است و عمده آن به خاطر بحث ارز و البته ارزی است که از بازار ثانویه تهیه می‌شود، البته ما گرانی را تایید نمی‌کنیم ولی دلیل این افزایش قیمت را اینگونه می‌توان عنوان کرد.

,

 

,

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شرایط باید ساماندهی شود، گفت: باید مشخص شود سهم ارزبری هر خودرو به چه میزان است و چقدر از آن را اکنون باید داد و سپس، آن را در محاسبات و قیمت تمام شده آن بیاورند، این موارد برای بهبود وضعیت بازار خودرو باید بررسی شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه وقتی بازار رقابتی است عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است، ادامه داد: وقتی ارز دولتی به خودرو تعلق نمی‌گیرد و خودرو به قیمت ارز ثانویه تمام می‌شود طبیعی است که در قیمت آن تاثیر می‌گذارد. باید میزان ارزبری هر خودرو را مشخص کنند، هنوز هم دولت انحصار دارد و می‌تواند بر این امر نظارت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه