اخبار داغ

اظهارات فرمانده انتظامی گچساران درباره اعتیاد؛

رواج مواد مخدر در جشن های عروسی/ روایتی هولناک از اشک خدا تا قتل مادردرگچساران!

رواج مواد مخدر در جشن های عروسی/ روایتی هولناک از اشک خدا تا قتل مادردرگچساران!
فرمانده انتظامی گچساران گفت:براستی چه اتفاقاتی خطرناکی افتاده است که یک فرد مادر خودش را می کشددرحالی که بیش از یک ساعت در کنار ما نشسته است و متوجه نشده است که مادرش را به قتل رسانده است و باز می گوید قاتل مادرم کیست؟.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،سرهنگ دوم سید محمد موسوی،فرمانده انتظامی گچساران در اولین همایش منطقه ای اعتیاد،چهره ها و چالش ها که درسالن اجتماعات آموزش شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد،گفت:شرایط مواد مخدر در کشورمان به جهت وسعت مرزهای مشترکی که دارد بسیار حساس است و بخصوص افغانستانی که درجوار کشورمان است ،بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

ایران بزرگترین ترانزیت مواد مخدردنیا

, ایران بزرگترین ترانزیت مواد مخدردنیا,

وی افزود:از طرفی هم جوان بودن جامعه ایران اسلامی و دیگر عوامل ما را به بزرگترین ترانزیت مواد مخدر دنیا مبدل کرده است که می طلبد که برنامه ریزی حساب شده ای دراین زمینه انجام دهیم.

,

برنامه ریزی حساب شده دشمن

, برنامه ریزی حساب شده دشمن,

موسوی اظهارکرد:دشمن برنامه ریزی حساب شده ای در این زمینه انجام داده است ،دشمن وقتی در جنگ سخت با شکست مواجه شد تلاش ها کرد تا فکر ها را مخدوش ، ذهن ها را معلول و جسم ها را نیز ضعیف کندکه باید گفت متاسفانه تا حدودی هم موفق شد.

,

فرمانده انتظامی گچساران گفت:معضل اعتیاد امروز بحرانی است که برای همه ما عادی شده است و بخشی به جهت گسترشی است که مواد مخدر درجامعه به ما می دهد و بخشی هم فعالیت هایی است که انجام می دهیم اما در نتیجه نا امیدانه به فعالیت ها نگاه می کنیم.

,

تغییر شکل درمواد مخدر

, تغییر شکل درمواد مخدر,

وی تصریح کرد:اعتیاد از جمله آسیب هایی است که به طور مرتب تغییر شکل داده است و امروزی شدن جوامع باعث شده تا آسیب ها و مواد مخدر هم امروزی شده و تغییر شکل بدهد.

, :,

موسوی اظهارکرد:علائم مواد مخدر پیشین و فرد معتاد نیز مشخص بود، اما امروز فردی که مصرف می کند تا یکماه نمی داند په چیزی مصرف کرده است ، خیال می کند دارو مصرف کرده است و قاچاقچیان و مافیای مواد مخدر از این شکل ظاهری مواد سوء استفاده کردندتا به اهداف خود برسند.

,

سنین 15تا 20سالگی بیشترین طیف مواد مخدر

, سنین 15تا 20سالگی بیشترین طیف مواد مخدر,

فرمانده انتظامی گچساران افزود:بیشترین طیف مواد مخدر بین سنین 15تا 20سالگی است به خصوص درکشورمان به جهت اینکه افراد بدنبال کنجکاوی و کسب تجربه بودند، اما دریغ از اینکه که مشکلات مواد مخدر از همان تجربه اول بدست آمده است.

,

استفاده از داروهای محرک در عروسی ها

, استفاده از داروهای محرک در عروسی ها,

موسوی گفت:باید توجه داشت که بخشی به علت ارتباطات با افراد ناباب بوده است ،گروهی به جهت کنترل بیماری های روانی و برخی هم از خانواده طرد شدند؛یکی از وقایع تلخی که امروز به خصوص در این چند سال شاهد هستیم رو آوری به داروهای محرک در مراسمات وجشن هاست 

,

رواج مواد مخدر در جشن های عروسی

, رواج مواد مخدر در جشن های عروسی,

وی اظهارکرد:این اواخر در برخی عروسی ها مواد محرکی که ورود پیدا کرده طوری ساخته شده است که با تپش نور،رقص نور و صدای شدید همخوانی دارد و باعث می شود تا ذهن فرد مخدوش شود و دست به اقدماتی بزند که امنیت جمع و اجتماع را به مخاطره بیاندازد.

, ،,

فرمانده انتظامی گچساران افزود:اعتیادفرایندی دارد که برای همه جسم ها تقریبا یکسان است و کسی نمی تواند ادعا کند که در برابر مواد مخدرمصونیت دارد پس هر کسی ورود کرد آلوده و بیمار شد و امروز جامعه ما با مواد صنعتی خطرناکی مواجه شده است .

,

وی گفت:مواد مخدر صنعتی نیاز به آگاهی بیشتری دارد،مواد صنعتی مخدر تا کیلویی 17میلیون تومان در کشور خرید و فروش شد وحساب کنید این مقدار برای فروشنده یک هزار تومان ارزش ریالی داشته است،چرا این کار انجام شد؟ چون می دانستندبا توجه به گرانی ها و قدرت خریدپایین در جامعه و نیز با آگاهی به اینکه آلودگی به مواد صنعتی به سادگی پاک نمی شود، بخشی از جوانان ما را آلوده کردند.

,

لذت 800برابری شیشه به تریاک

, لذت 800برابری شیشه به تریاک,

موسوی تصریح کرد: لذت مواد مخدر صنعتی نسبت به بقیه مواددیگر تغییرات اساسی دارد به طور مثال شیشه 800برابر تریاک قدیمی لذت بخش است و این لذت بخشی موجب شد که فرد مبتلا شده قدرت ترک نداشته باشدو به مرور زمان وقتی به اهداف خود رسیدند همین مواد صنعتی را تا کیلویی 100میلیون به بالا خرید و فروش کردند.

,

روایتی از اشک خدا و شکاراژدها

, روایتی از اشک خدا و شکاراژدها,

وی اظهارکرد:در برخی مواد مخدر هم دشمن تغییر کاربری داد و کارترهای بازاریابی خطرناکی که وجود دارد خیلی سریع ورود کردند و دیدند اگر مصرف این هروئین را نتوانند درجامعه عملیاتی کند با شکست اقتصادی مواجه می شوند و با اسم های عجیب دیگر همچون "اشک خدا" و "شکار اژدها" ورود پیدا کردند.

,

فرمانده انتظامی گچساران افزود:هروئین را با نام دیگر کراک یا کریستال به جامعه واردکردند که متاسفانه وضعیت بسیار خطرناکی در سطح جامعه دارد، همان هروئین فشرده ای که فقط به شکل بلور درآمده است .

,

قتل مادرتوسط فرزند

, قتل مادرتوسط فرزند,

موسوی اظهارکرد:براستی چه اتفاقاتی خطرناکی افتاده است که یک فرد مادر خودش را می کشددرحالی که بیش از یک ساعت در کنار ما نشسته است و متوجه نشده است که مادرش را به قتل رسانده است و باز می گوید قاتل مادرم کیست؟.

,

قتل دخترتوسط پدر

, قتل دخترتوسط پدر,

وی افزود:در مطالعه از یک پرونده ؛فردی با همسر و دخترش برای تفریح به پارک می رود ،مصرف انجام داده است خانمش خواب می رود و با گلوی دخترش بازی می کنددرحالی که از خود بی خود شده بود، بعد متوجه می شود تا دخترش از بین رفته است و دیگر اتفاقاتی که ما در همین شهرستان شاهد آن بودیم.

, .,

فرمانده انتظامی گچساران گفت:کراک آنقدرخطرناک است که بلافاصله ساقه مغز(کنترل حرکات غیرارادی بدن )را از بین می برد و وقتی ساقه مغز از بین برود اتفاقات ناگواری شکل می گیرد.

,

وضعیت تاسف بار در جشن های عروسی

, وضعیت تاسف بار در جشن های عروسی,

وی افزود:خانواده ها باید دقت بیشتری به خرج دهند و دروضعیتی که امروز حاکم است باید دست بچه ها را بگیریم و از این گذرگاه سخت عبور کنیم،وضعیتی که امروز در جشن ها و عروسی ها وجود دارد و رسم ها غلطی که وجود داردکه اگر نظارت نکنیم شرایطی را بوجود می آورد که فرزندانمان کج رو و ناسازگاربار آیند.

, .,

فروش مواد مخدر در نزدیکی مدارس

, فروش مواد مخدر در نزدیکی مدارس,

موسوی دراداه تصریح کرد:فاصله بین عرضه و تقاضا را باید زیاد کنیم کمیته مبارزه با مواد مخدر با همکاری دیگر نهادها و دستگاه ها اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام داده است و فروشنده مواد مخدری که قبلا نزدیک مدرسه اقدام به این عمل می کرد ،امروز دیگر جرات این کار را ندارد.

,

جمع آوری 340معتاد در گچساران

, جمع آوری 340معتاد در گچساران,

وی گفت:بیش از340نفر در سال گذشته معتاد جمع آوری شد و بیش از 100نفرخرده فروش دستگیر شد وامسال نیز آمار کشف مواد مخدر بیش از 60درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است که باید تلاش کنیم که به وظایفمان خوب عمل کنیم.

,

موسوی افزود:بافت فرسوده در سطح شهر در حال اجراست آمار به صورت قابل توجهی درمحلات کاهش یافته است،باید به سازمان های مردم نهادی که دارند کارجهادی می کنندتوجه کنیم ،در بازدید از برخی کمپ ها مثل کمپ "تلخاب شیرین" واقعا کار جهادی می کنند.

,

اعتیاد نوجوان 12ساله درگچساران

, اعتیاد نوجوان 12ساله درگچساران,

فرمانده انتظامی گچساران اظهارکرد: امروز دولت به تنهایی نمی تواند وارد عرصه مبارزه با مواد مخدر شود ودر بحث پیشگیری مردم باید قدم جلو بگذارند و همت کنند در یکی از کمپ ها نوجوان 12ساله ای را مشاهده کردم که هر انسانی را متاثر می کرد.

,

موسوی بیان کرد:امروز سازمان های مردم نهاد درمعرض خطر از سوی فروشندگان مواد مخدر هستندچرا که نان آنها بریده شد و می دانند که جامعه شان که افراد معتاد هستند جمع آوری شده است.

,

وی تصریح کرد:لازم است که خیرین ورد پیدا کنند چرا خیرین فقط مدرسه می سازند؟کارهای دیگری هم بایدانجام شود و به بخش اعتیاد هم کمک کنند تا زمانی که فردمعتاد را نشناسیم نمی توانیم به معضل اعتیاد کمک کنیم.

, :,

فرمانده انتظامی گچساران گفت:بدانیم یک فرد معتاد در همین جامعه معتاد شده است و این را بدانیم که فرزندانمان امروز دیگر خانواده محور نیستند و بیشتر جامعه محور هستند پس باید جامعه را سلام نگه داریم.

, :,

اعتیاد 45درصد دختران فراری

, اعتیاد 45درصد دختران فراری,

وی افزود:امروز بیش از 58درصد دخترانی که از خانه متواری شده اند پدرانی معتاد داشته اند بیش از 45درصد زنان خیابانی و دختران فراری به محض اینکه از خانه متورای شده اند به سمت اعتیاد رفته اند.

,

وجود 750هزار زن معتاد درکشور

, وجود 750هزار زن معتاد درکشور,

 موسوی افزود:باید بدانیم بیش از 55درصد طلاق ها ناشی از اعتیاد است ،بیش از 25درصد از قتل ها نیزناشی از اعتیاد است که باید بپذیریم بیش از 750هزار زن معتاد درکشور وجود دارد.

, .,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه