اخبار داغ

چند و چون یک ماجرا؛

بازگشت «لاکچری‌ها» به روستاهای زلزله‌زده /مهاجرت معکوس میلیونرها به روستاها!

بازگشت «لاکچری‌ها» به روستاهای زلزله‌زده /مهاجرت معکوس میلیونرها به روستاها!
با گذشت 9 ماه از زلزله بزرگ غرب کشور برخی‌ها از بازگشت «لاکچری‌ها» به روستاهای زلزله‌زده و مهاجرت معکوس میلیونرها به روستاها برای استفاده از تسهیلات صحبت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از   مرصاد ، برخی‌ها همیشه و همه‌جا مترصد به دست آوردن فرصتی برای سوءاستفاده هستند؛ حالا هرجایی که احساس کنند منافعی برایشان وجود دارد هم وارد می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

زلزله و بازسازی آوارهای آن هم حالا یک معباری شده برای برخی افراد تا از تسهیلات آن نهایت استفاده را ببرند؛ اوایل وقوع زلزله از سوی برخی مسئولان در مورد مهاجرت مردم از این مناطق هشدار داده شد.

,

اما این موضوع خیلی زود از سوی سالاری معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه رد شد و وی اعلام کرد که «هم اکنون وضعیت به‌گونه ای است مستاجرانی که اهل سرپل‌ذهاب بودند و در دیگر مناطق کشور سکونت داشتند ، اکنون به زادگاه خود در سرپل ذهاب برگشته اند تا بتوانند از فرصت زلزله استفاده کنند و صاحب منزل شوند».

,

اتفاقا همین موضوع را پیمانکاران مناطق زلزله‌زده هم تایید می‌کنند و می‌گویند در برخی روستاها که قبل از زلزله شاید تعداد خانه‌هایش به زحمت به 20 خانه می‌رسید پیمانکاران حدود 30 تا 40 خانه ساخته‌اند!

,

ا

, ا,

 

,

امکان ورود به تشکیلات تسهیلات بازسازی  نیست

, امکان ورود به تشکیلات تسهیلات بازسازی  نیست,

برای پیگیری این موضوع به سراغ محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل‌ذهاب رفتیم که وی ضمن رد این موضوع گفت: شاید ابتدای وقوع زلزله این موضوع اتفاق افتاد و برخی‌ها آمدند و از مزایای تسهیلات و کمک خیراین و سایر مزایا استفاده کرده باشند.

,

وی افزود: اما در حال حاضر امکان ورود به تشکیلات اعطای تسهیلات نیست و برای تشکیل پرونده بازسازی نیاز به بررسی میدانی کارشناسان و همچنین دریافت تاییدات و مستندات است.

,

مهاجرت معکوس به روستاها جای بسی خوشحالی دارد!

, مهاجرت معکوس به روستاها جای بسی خوشحالی دارد!,

این موضوع توسط رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه هم رد شد و رضا خواجه‌ای در گفت‌گو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: تسهیلات در روستاها برای واحدهای تخریب شده پرداخت می‌شود.

,

وی افزود: اگر کسی آنجا خانه‌ای داشته باشد ولو اینکه در آن ساکن هم نبوده باشد می‌تواند از این تسهیلات بهره‌مند شود.

,

رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه این موضوع را نشانه مهاجرت معکوس دانست و گفت: جای بسی خوشحالی است اگر این مهاجرت معکوس رخ بدهد و بازگشت مردم موجب رونق و پیشرفت روستاها می‌شود.

,

خواجه‌ای تصریح کرد: در حال حاضر ما بر اساس آمار مرکز بهداشت کار می‌کنیم و واحدهای تخریب شده در صورتی که افراد در آن ساکن بوده باشند در اولویت بازسازی است.

,

به گزارش مرصاد، حرف‌های معاون استاندار اما چیز دیگری برخلاف صحبت‌های فرماندار سرپل‌ذهاب و رییس ستاد بازسازی نشان می‌دهد؛ قاعدتا افرادی که مهاجرت کرده‌اند و با دنیای پر زرق و برق شهری اخت شده‌اند هیچگاه مهاجرت معکوس نخواهند داشت آن هم به شهر و روستایی زلزله‌زده و این کار امکان و احتمال سوءاستفاده از تسهیلات و مزایای بازسازی را قوت می‌بخشد.

,

لذا به نظر بنیاد مسکن باید با نظارت بیشتری به این موضوع ورود کند و دقت بیشتری در پرداخت تسهیلات داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه