اخبار داغ

هشدار پلیس به مشتریان «شیپور» و «دیوار»/ مراقب مبادلات اینترنتی باشید

هشدار پلیس به مشتریان «شیپور» و «دیوار»/ مراقب مبادلات اینترنتی باشید
فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با تاکید بر اینکه شهروندان باید مراقب کلاهبرداری های گسترده در سایت های دیوار و شیپور توسط سودجویان باشند، گفت: در مبادلات اینترنتی مراقب سارقان و کلاهبرداران باشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، محمود سعادتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شهروندان باید مراقب کلاهبرداری های گسترده در سایت های دیوار و شیپور توسط سودجویان باشند، اظهار کرد: افراد سودجو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین فروش اجناس در سایت‌های فروشگاهی خرید و فروش اجناس دست دوم مانند دیوار و شیپور اقدام به کلاهبرداری و سودجویی از شهروندان می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,


وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: این افراد سودجو با هدف ایجاد انگیزه در خریداران، اجناس خود را که اکثرا خودرو، لوازم منزل و فروش حیوانات هستند با قیمت های پایین تر از عرف بازار ارائه کرده و با جلب اعتماد مشتریان از آنان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طریق واریز به شماره کارت دریافت می کنند و پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن خود نیستند و یا پس از هماهنگی برای قرار ملاقات با مشتری به منظور تحویل کالا یا احشام، اقدام به تهدید و سرقت از مشتری کرده و موجودی کارت های بانکی آنها را برداشت می کنند.

,
,


فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر به شیوه دیگر کلاهبرداری اینترنتی اشاره کرد و ادامه داد: در شیوه دیگر فرد مجرم در ازای خرید کالا، نسبت به واریز مبلغ ناچیزی به حساب فروشنده اقدام و سپس با تغییر مبلغ رسید بانکی با تهیه "روگرفت" از آن در برگه‌های بانکی خام اضافی که توسط عابر بانک‌ها ارائه می‌شود به فروشنده اعلام می‌دارد که مبلغ به حساب شما واریز شده و به دلیل اینکه بانک تعطیل است احتمالا پیامک واریز وجه به حساب شما ارسال نشده است و فروشنده نیز با دریافت رسید بانکی اقدام به تحویل اجناس به متهم می‌کند.

,
,


وی بیان کرد: همواره باید این مهم را در نظر داشته باشیم که برای تبادل یک کالا از طریق فضای مجازی، ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد و در پس یک تبلیغ در این گونه سایت‌ها، افرادی شیاد فعالیت ‌کنند که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند.

,
,


سعادتی خاطر نشان کرد: شهروندان باید دقت کنند و از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالاها در اماکن خلوت و کم تردد جدا خودداری کنند و متقاضیان خرید برای رویت کالا و پرداخت پول حتما در اماکن عمومی قرار ملاقات بگذارند.

,
,


فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از شهروندان درخواست کرد تا در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی اعلام کنند.
 
انتهای پیام/

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه