اخبار داغ

مدیر کل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد:

رکورد ساخت و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان شکسته می شود

رکورد ساخت و مقاوم‌سازی مسکن مددجویان شکسته می شود
مدیر کل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: تعداد ۳۰ هزار واحد مسکن مددجویی در سال جاری در کشور مقاوم‌سازی یا ساخته می‌شود که این رقم در تاریخ کمیته امداد بی‌سابقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ابراهیم بازیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات کمیته امداد استان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف برنامه ششم، تعداد ۳۰ هزار واحد مسکن مددجویی در سال جاری در کشور مقاوم سازی یا ساخته می‌شود که این میزان، یک رکورد در تاریخ کمیته امداد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت پوشش مستمری بگیر کمیته امداد در سطح کشور، نزدیک به ۱۰۰ هزار خانوار متقاضی مسکن با بازسازی سرپناه خود هستند.

,

مدیر کل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به ساخت مسکن روستایی، خاطرنشان کرد: به دلیل عدم ایمنی کافی خانه های روستایی، این بخش در اولویت ساخت مسکن کمیته امداد بوده و از ۳۰ هزار مسکن پیش بینی شده در سال جاری، ۲۲ هزار واحد در روستاها احداث و مقاوم سازی خواهد شد که از این تعداد، چهار هزار واحد مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه احداث می شود.

,

وی افزود: ۵۰ درصد از مددجویان کمیته امداد در روستاها سکونت دارند و همچنین روستاهای کشور به دلیل خشک سالی مظهر محرومیت بوده و به همین دلیل روستاهای کشور مورد توجه ویژه کمیته امداد قرار دارند.

,

بازیان تاکید کرد: اعتبارات اختصاص یافته  به مناطق روستایی و محروم مرزی نسبت به سال گذشته ۱۲ برابر افزایش یافته است.

,

وی با بیان کمک شایان ذکر آذربایجان غربی در حوزه ساخت مسکن برای زلزله زدگان کرمانشاه، تصریح کرد: تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امدادآذربایجان غربی برای ساخت و مقاوم سازی  منازل زلزله زدگان کرمانشاه کمک شده است.

,

مدیر کل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به ساخت مسکن برای مددجویان آذربایجان غربی، یادآور شد: تعداد ۱۰ هزار واحد مسکن نیز در سال جاری با مشارکت بنیاد برکت و مشارکت خیران و مردم در ۱۴ استان کشور ساخته می شود که یک هزار واحد از این تعداد، در آذربایجان غربی ساخته خواهد شد.

,

وی بیان کرد: هم اکنون  ساخت ۵۰ واحد مسکن مددجویان در آذربایجان غربی شروع شده و صدور پروانه ساخت و تحویل زمین ۵۰۰ واحد دیگر تا پایان شهریور ماه انجام می شود.

,

بازیان عنوان کرد: در سه سال گذشته در آذربایجان غربی ۱۳ هزار خدمات مسکن ارائه شده که یک هزار و ۲۰۰ عنوان احداث مسکن و ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد در قالب مقاوم سازی و تعمیرات بوده است.

,

وی گفت: کمیته امداد با نگاه امام خمینی (ره) از اولین نهاد های پس از انقلاب با هدف محرومیت‌زدایی از گستره کشور تشکیل شده و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی کمیته امداد، یکی از دستاورد های شاخص جمهوری اسلامی برای مردم ایران است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه