اخبار داغ

رئیس ستاد اجرای فرمان امام:

تولیدناخالص فارس از 88کشور در جهان بیشتر است

تولیدناخالص فارس از 88کشور در جهان بیشتر است
رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) گفت: ما برای حضور در محروم‌ترین شهرستان استان فارس جهت رفع مشکلات ناشی از اشتغال آمادگی داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، تفاهم‌نامه ۶۵۰ میلیارد تومانی با هدف ایجاد اشتغال در طرح‌های زیربنایی و اشتغال‌زایی بین ستاد اجرای فرمان امام(ره) و استانداری فارس امضا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه،, شیرازه،,
رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) شب گذشته در جلسه ای که به این منظور در استانداری فارس برگزار شده بود، اظهار داشت: اعتبارات تخصیصی در قالب اجرای پروژه خواهد بود و شرط اصلی در این تسهیلات اجرایی شدن طرح‌های اشتغالزایی است  احمد مخبر تصریح کرد: در ابتدا قرار بود 300 میلیارد تومان در سفر به فارس سرمایه‌گذاری کنیم که این مبلغ را به 650 میلیارد تومان رساندیم. البته به شرط اجرایی شدن طرح‌ها در این دو حوزه طی سه سال آینده و جذب شدن کل اعتبار پیش  بینی شده،  20 درصد اعتبار دیگر جهت تکمیل به فارس تزریق خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه فارس یک استان عادی و معمولی نیست ابراز داشت: 20 میلیارد دلار از تولیدات ناخالص ملی توسط استان فارس ایجاد شده است که این میزان از تولید ناخالص ملی از 88 کشور مانند گرجستان، پاکستان، افغانستان و حتی ایسلند هم بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه فارس برای خودش یک کشور به حساب می‌آید، بیان کرد:  این استان با وسعت 122 هزار کیلومتر، از لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی عادی نیست و از 161 کشور جهان  مثل  اتریش، بلغارستان، کره شمالی، کره جنوبی کوبا، اردن و آذربایجان، پرتغال و... وسیع تر است.

مخبر اساس فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام را محرومیت‌زدایی از طریق اشتغال در چارچوب اقتصادی مقاومتی عنوان کرد وافزود: اقتصاد مقاومتی جز واگذاری امور به خود مردم معنای دیگری ندارد. باید کار مردم را به خودشان بسپاریم و دنبال تصدی گری نباشیم اگر مدیران و مسئولان به جایی رسیدند که بگویند کار چند بنگاه اقتصادی و بخش خصوص راه انداخته اند هنر کرده ایم اینکه بنگاه اقتصادی به نام مسئول باشد وبخواهیم خودمان در همه کار وارد شویم، هنر نیست. ما باید سیاستگذار و حمایت کننده باشیم نه اداره کننده.

رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) خاطرنشان کرد: اشتغال از جدی‌ترین چالش‌های امروز جامعه ما است بنابراین باید به سمت اقداماتی پیش رویم که بیشترین حجم اشتغال در کوتاه‌ترین زمان ممکن را ایجاد کند. ما با مردم از چند طریق اجتماع‌محور، تعاونی، بنگاه‌های کوچک و متوسط و... همکاری می‌کنیم و صندوق‌های خطرپذیری نیز در این راستا تاسیس شده است.

مخبر با بیان اینکه در 22 شهر کشور رویکردهای اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده‌ایم، تاکید کرد: ما برای حضور در محروم‌ترین شهرستان استان فارس جهت رفع مشکلات ناشی از اشتغال آمادگی داریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه اکنون در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم  یاداور شد: در زمان جنگ هشت ساله تنها بخشی از کشور و مردم بعضی از مناطق مستقیما درگیر با جنگ بودند و 90 درصد کشور در آرامش به سر می‌برد اما امروز آحاد ملت مورد تهاجم جنگ اقتصادی و تهاجم روانی بی سابقه  قرار دارند.

وی افزود: امروز با یک جنگ روانی عجیبی روبه‌رو هستیم که در حال تلاش برای مقایسه جامعه کنونی با قبل از انقلاب است وسعی دارد جامعه کنونی را مغلوب نشان دهد.

مخبر با اشاره به برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در دنیا گفت: امروز امنیتی که ایران دارد، در منطقه بی‌نظیر است.  ایران در تولید نفت و گاز اول، زعفران و پسته و صنایع دستی در شمار کشورهای یک دنیا است و حرف زیادی برای گفتن دارد. در حالی‌که در سال 56 ایران 30 میلیون نفر جمعیت داشت و پنج میلیون بشکه نفت می‌فروخت ولی 46 درصد از جمعیت زیرخط فقر مطلق قرار داشتند اما امروز با جمعیت حدود 85 میلیون نفری و فروش نفت یک و نیم تا دو میلیون بشکه‌ای  طبق آمار بانک جهانی تنها 9.5 درصد از جمعیت زیرخط فقر مطلق یعنی حدود 8 میلیون نفر زیرخط فقر مطلق قرار دارند. ما منکر مشکلات نیستیم  اما عده ای در تلاش هستند تا وضعیت را وارونه نشان دهند.
 
نرخ بیکاری در استان فارس سیر نزولی داشته است

استاندار فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دو طرح تولیدی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان کوار افتتاح شده ، گفت: مشارکت  وتوانمندسازی مردم برای فعالیت اقتصادی و مشارکت در این امر از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که این ستاد در استان فارس انجام داده است.

اسماعیل تبادار در جلسه هماهنگی استفاده از ظرفیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام  در حوزه توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در استان فارس و عقد تفاهم نامه همکاری افزود: هر یک از این طرح‌ها به رغم سرمایه‌گذاری اندک، ضمن ایجاد 40 تا 50 فرصت شغلی مستقیم و بیش از 100 فرصت شغلی غیر مستقیم، توانمندی‌های منطقه  را مورد توجه قرار داده است.

استاندار فارس اشتغالزایی به عنوان یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه عنوان کرد و یاداور شد:  به عنوان نماینده دولت در استان فارس از هر توانمندی که بتوان حتی یک فرصت شغلی در استان ایجاد کند، به جد حمایت می‌کنم. وی با تأکید بر این‌که استان فارس دارای قابلیت‌های فراوانی در زمینه‌ کشاورزی و گردشگری است اظهار امیدواری کرد که با طرح‌های اشتغال‌زایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نرخ بیکاری در این استان کاهش یابد.
 

تبادار با بیان اینکه به رغم تنگناهای موجود نرخ بیکاری در استان فارس سیر نزولی داشته است، عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری از 16.5 به 9.9 درصد طی 5 سال گذشته و همچنین ارتقا رتبه فضای کسب و کار در استان از 18 به 2 در این سال‌ها به این معنا است که با همت جمعی می‌توان وضعیت اشتغال استان نسبت به گذشته را در روند بهبود قرار داد.

وی افزود: نباید تنها به بیان نواقص و کاستی‌های موجود بسنده کرد بلکه کارکردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم نیز منعکس شود.
 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نرخ بیکاری در استان فارس سیر نزولی داشته است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
نماینده مردم شهرستان‌های خرامه و سروستان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد:  بر اساس قانون و طبق تصویب هیئت دولت و ابلاغ وزارت کشور مقرر شده که در هر استان یک شهرستان به عنوان محروم‌ترین شهرستان معرفی شود و بر اساس فعالیت‌هایی که در این شهرستان انجام می‌شود باید پس از گذشت دو یا چند سال این شهرستان از محرومیت خارج شده و توانمند شده باشد.

داریوش اسماعیلی گفت: در راستای تحقق این قانون و به عنوان مجری این طرح از ستاد فرمان امام(ره) تقاضای ورود به اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستانی از استان فارس که پایلوت رفع محرومیت معرفی می‌شود، داریم.

در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان فارس با هدف توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته کشور، پروژه‌ اقتصادی لبن دوش دامک کوار و صنایع چوب و صنعت هیلو در شهرستان کوار و شهرک صنعتی شیراز افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه