اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

مشکل امروز کشور ما حرام خواری است/ لزوم برخورد جدی قوه قضاییه با این پدیده شوم

مشکل امروز کشور ما حرام خواری است/ لزوم برخورد جدی قوه قضاییه با این پدیده شوم
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حلال و حرام لقمه بر اقتصاد اثر می گذارد، گفت: مشکل مملکت ما حرام خواری است که قوه قضاییه باید با جدیت با آن برخورد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، حجت الاسلام مهدی ماندگاری شامگاه گذشته همزمان با روز ازدواج و در سلسله جلسات هفتگی مثبت خانواده به همت گروه فرهنگی تربیتی ترمه در حسینیه ثارالله خمینی شهر برگزار شد، اظهار کرد: اگر عبادت 10جزء داشته باشد 9 جزء آن کار کردن است چرا که کار مجاهدت، طراوت و خدمت است و هر کاری ما انجام دهیم دیگران نتیجه آن را می بینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: کار وسیله ای برای کسب درآمد بوده، کار وسیله ای برای آبادانی دنیا و همچنین آخرت است مانند زمانی که مجاهدت کنید برای آخرت تلاش کرده اید.

,

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه کار جمعی باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: باید به فرزندانمان یاد دهیم که کار گروهی سود بیشتر و ضرر کمتری دارد، در خانه به فرزندانمان بیاموزیم تک روی نکنند.

,

وی با ابراز اینکه گرایش مردم به خرید جنس خارجی به این دلیل بوده که برخی از اجناس ایرانی کیفیت لازم ندارد چون سازنده آن وجدان کاری ندارد، خاطرنشان کرد: وقتی ما به جایی برویم که تمیز و آراسته باشد رغبت بیشتری برای خرید پیدا می کنیم و تمیزکاری از قوانین کار است.

,

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: نباید در کار به سمت حرام برویم، اگر والدین به حلال و حرام لقمه توجه پیدا کنند اثرات بسیار زیادی در اقتصاد خانواده و همچنین اقتصاد کشور می گذارد، اگر قانون خدا را رعایت کنیم بسیاری از مشکلات رفع می شود، امروزه مشکل مملکت ما حرام خواری است که قوه قضاییه باید با جدیت با آن برخورد کند.

,

وی با اشاره به اینکه باید اقتصاد در خانواده ها بر پایه درستکاری باشد، اظهار کرد: اگر می خواهیم اقتصاد مملکت درست شود، باید اقتصاد خانواده ها درست شود، در خانواده تنهاخوری ممنوع است، 40سال از جمهوری اسلامی گذشته ولی ۱۵میلیون فقیر داریم چون ثروتمندان خمس و زکات مال خود را نمی دهند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در زندگی نباید اسراف داشته باشیم، اذعان کرد: از عوامل معنوی برکت غافل نباشیم، نماز اول وقت، صله رحم، خوش قول بودن، سحر خیزی، بیداری در بین الطلوعین، استغفار، خواندن آیه ۲ و ۳سوره مبارکه طلاق بعد از نماز صبح و مغرب، خواندن سوره واقعه و طهارت داشتن که همه این نکات در برکت رزق و روزی موثر است.

,

وی تصریح کرد: به فرزندانمان فرهنگ کار کردن را یاد بدهیم همه اقشار جامعه اگر کار کنند قسمت عمده بیکاری و مشکلات اقتصادی جامعه کم می شود، چین اقتصاد دنیا را می چرخاند چون همه کار می کنند، نسل جوان بی عرضه و تنبل شده اند و اگر خانواده های ما درست تربیت شوند جامعه نیز اصلاح می شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه