اخبار داغ

آزاده دوران دفاع مقدس:

ایمان به حق بودن مسیر، عامل تحمل شکنجه‌های دوران اسارت بود/مسئولین راهمان را گم نکنند

ایمان به حق بودن مسیر، عامل تحمل شکنجه‌های دوران اسارت بود/مسئولین راهمان را گم نکنند
آزاده دفاع مقدس گفت: چیزی که باعث شده بود مشکلات سخت و طاقت فرسا دوران اسارت را تحمل کنیم ایمان به راه و به حق بودن مسیرمان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ۲۶مرداد یکی از ماندگار ترین و خاطره انگیز ترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است، چرا که در این آزادگان پس از سال ها اسارت به آغوش پر مهر خانواده های خویش بازگشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

سهم استان مرکزی از دوران دفاع مقدس تقدیم ۷۶۴ آزاده سرافراز است که از این تعداد به تفکیک شهرستان‌های استان اراک ۴۵۲ نفر، آشتیان ۱۰ نفر، تفرش ۱۷ نفر، خمین ۶۷ نفر، خنداب دو نفر، دلیجان ۲۱ نفر، زرندیه ۲۰ نفر، ساوه ۸۸ نفر، شازند ۲۸ نفر، فراهان یک نفر، محلات ۵۵ نفر و کمیجان سه نفر تعلق دارد.

,

از این رو با حسین عبدی رزمنده و آزاده هشت سال دفاع مقدس استان مرکزی در رابطه با حال و هوای اسارت و جنگ به گفتگو نشستیم.

,

, ,

زمان اعزام به جنگ چند ساله بودید ؟

, زمان اعزام به جنگ چند ساله بودید ؟, زمان اعزام به جنگ چند ساله بودید ؟,

زمان شروع جنگ من ۱۷ ساله بودم و به صورت داوطلبان از طریق بسیج به جبهه اعزام شدم، البته آن زمان به غیر از اعزام داوطلبان از طریق خدمت سربازی هم افراد در صحنه نبرد با دشمنان حضور می یافتند.

,

در کدام عملیات و در چه سالی به اسارت درآمدید؟

, در کدام عملیات و در چه سالی به اسارت درآمدید؟, در کدام عملیات و در چه سالی به اسارت درآمدید؟,

در سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در خاک عراق اسیر شدم، این عملیات در ۲۰۰ کلیومتری جنوب غرب در شهر بغداد انجام شد، هدف از این عملیات تسخیر شهر عماره در غرب فکه بود.

,

, ,

خاطره ای هست که بخواهید از دوران اسارت خود بازگو کنید؟

, خاطره ای هست که بخواهید از دوران اسارت خود بازگو کنید؟, خاطره ای هست که بخواهید از دوران اسارت خود بازگو کنید؟,

در آن زمان وقایعی برای من و دیگر اسرا اتفاق افتاده که غیر قابل باور بود، اما اگر خاطره ای باور پذیر بخواهم بگویم از آن دوران این است که یک روز نیروهای بعثی به ما گفتند که حق برگزاری نماز جماعت را ندارید و هرکس بخواهد خلاف دستورات عمل کند تنبیه خواهد شد، ما و دوستان اسرا در هنگام اذان باز هم به برگزاری نماز جماعت ایستادیم که در بین نماز نیرو های بعثی آمدند و ما را به صف کردند و مجبور کردند از تونل وحشت یا مرگ عبور کنیم شاید خیلی ها نداند تونل وحشت چیست باید بگویم تونل وحشت جایی است که نیرو های بعثی روی به روی هم ایستاده و با کابل های دو یا چند لایه آماده زدن اسرا می شوند، ابتدا در این تونل نیروهای بعثی سر اسرا را نشانه می گرفتند و کسی اجازه تمارز نداشت و باید درد را تا انتهای تونل تحمل می کرد، خلاصه که یکی یکی از تونل عبور دادند و حسابی ما را کتک زدند اما ما بازهم از اقامه نماز جماعت دست برنداشتیم.

,

در مورد دیگر نیروهای بعثی اسرا را مجبور به توهین به امام(ره) می کردند وقتی هم که کسی حاضر به توهین نمی شد به حدی شلاق می زدند که پوست کمرشان مانند چادر مشکی سیاه می شد.

,

نیرویی که باعث تحمل این شکنجه ها توسط اسرا می شد چه بود؟

, نیرویی که باعث تحمل این شکنجه ها توسط اسرا می شد چه بود؟, نیرویی که باعث تحمل این شکنجه ها توسط اسرا می شد چه بود؟,

چیزی که باعث شده بود این مشکلات سخت و طاقت فرسا را تحمل کنیم ایمان به راه و به حق بودن مسیرمان بود که این امر باعث توسل و کمک جویی ما از خدا و ائمه اطهار می شد.

,

شرایط امروز را چگونه می بینید؟

, شرایط امروز را چگونه می بینید؟, شرایط امروز را چگونه می بینید؟,

دشمن هیچگاه دست از دشمنی خودش بر نمی دارد و بر نخواهد داشت زمانی که دشمن نتوانست در جنگ نظامی پیروز شود وارد جنگ فرهنگی و در ادامه وارد جنگ اقتصادی شد، با این تفاوت جنگ امروز سخت تر و نفس گیر تر از جنگ آن زمان است.

,

ملت ایران ملت شجاع و با غیرتی هستند، عبور از شرایط موجود برای ما دشوار نیست، اگر که راستی، صداقت و قناعت داشته باشیم، می توان آسوده از جنگ اقتصادی عبور کنیم.

,

, ,

در رابطه با جنگ نرم هم باید مردم بدانند که دشمن در همه جا وجود دارد و همواره با استفاده از اخبار جعلی به دنبال جریان سازی است، برای خنثی سازی توطئه دشمنان مردم تنها اخبار را از رسانه های ملی دنبال کنند تا خدایی نکرده تحت تاثیر دروغ پردازی رسانه های دشمن قرار نگیرند.

,

از مسئولین هم انتظار داریم قدردان این مردم باشند و راه را گم نکنند چرا که این مردم همواره در مسیر دفاع از انقلاب، امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا بوده و هستند،مسئولین باید به گونه ای تصمیم گیری کنند تا مشکلات جامعه را کاهش دهند.

,

مسئولین باید به این موضوع مطلع باشند، این پست های که امروز در اختیار دارند به واسطه جان فشانی همه رزمندگانی است که در دوران دفاع مقدس از همه چیز خود حتی جانشان گذشتند به دست آورده اند، تا ما امروز به این جایگاه برسیم، مسئولین وظیفه دارند، تصمیماتی اتخاذ کنند که در ادامه راه امام(ره) و شهدا باشد و مبادا اقداماتی را انجام دهند که در ادامه شرمنده شهدا باشیم.

,

امروز برخی از اقداماتی که مدیران انجام می دهند، در ادامه راه شهدا نیست، باید رفتارشان را اصلاح کنند، این که اعلام می شود فرزندان فلان مدیر و یا خانوده اش در خارج از کشور هستند خیلی زیبنده مسئولین نیست مگر این افراد چه اقداماتی را انجام داده اند که امروز اینگونه با آبروی نظام بازی می کنند.

,

در واقع وجود برخی از مدیران ناکارآمد و نالایق است که مشکلات را در سطح کشور به وجود می‌آورند.

,

بسیاری از رزمندگان، جانبازان، اسرا را داریم علیرغم اینکه فداکاری فراوانی داشته اند امروز بدون هیچ چشم داشتی زندگی های ساده ای دارند و حتی اکثر فرزندانشان بیکار هستند.

,

بنده خودم سه فرزند دختر دارم که یکی از آنها فرهنگی است و دو تای دیگر هم مشغول به تحصیل هستند و هیچگاه به دنبال این نبودم که بخواهم از موقعیتم سو استفاده کنم.

,

حرف اخر؟

, حرف اخر؟, حرف اخر؟,

گذشت داشته باشیم و به فکر همدیگر باشیم، مرجعیت را سخنان رهبری قرار دهیم و مطیع اوامر ایشان باشیم که سخنانشان حق است، امید است که از جنگ امروز هم مانند جنگ تحمیلی سر بلند بیرون بیایم.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه