اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

آزادگان سند حقانیت اسلام، کربلا و انقلاب هستند

آزادگان سند حقانیت اسلام، کربلا و انقلاب هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که آزادگان سند حقانیت اسلام، کربلا و انقلاب هستند گفت: آزادگان در زمان اسارت نیز رنج‌ها و دردهای زیادی را متحمل شدند و در حال حاضر نیز مشقت‌های زیادی را تحمل می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار با برخی از آزادگان خراسان جنوبی ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: نام مقدس آزادگان که بر اسرا اطلاق می‌شود شاید بنا بر تصور برخی افراد، یک کلمه تشریفاتی به حساب آید در صورتی که در عمل این طور نیست و معنی حقیقی اسرا، همان آزادگان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که بشر مرکب از دو بخش جسمانی مادی و انسانی الهی است تصریح کرد: در حقیقت انسان آزاد کسی است که با اراده‌ای که خداوند متعال به وی عطا کرده، باطل را نپذیرد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که آن‌چه برای انسان قابل تعبیر است، انسانیت وی است، نه مادی‌بودن آن، خاطرنشان کرد: تطمیع و تهدید بر روی کسانی صدق دارد که بر روی مادیات تأکید دارند.

,

 

,

آیت‌الله عبادی اضافه کرد: انسان تابع عقل، عدل، ایمان و باور صحیح است اما اگر حیوانیت بر وی غلبه کند، همه ارزش‌ها را فدای آن می‌کند.

,

 

,

وی عنوان کرد: واژه آزادی به صورت مجازی و تشریفاتی در این‌جا تعبیر نشده است و این واژه برگرفته از رهبر آزادگان جهان است که حتی غیرمسلمانان جهان نیز، حسین بن علی علیه‌السلام را به عنوان مظهر آزادگان جهان می‌شناسند.

,

 

,

امام جمعه بیرجند گفت: گاندی رهبر هندوها که یک فرد غیرمسلمان بود و از ۲۰۰ سال قبل که انگلیس خون مردم هندوستان را می‌مکید، با داشتن روحیه آزادگی ادعا کرد که من شبه قاره هند را به پیروی از حسین بن علی علیه‌السلام رهبر آزادگان جهان از زیر سلطه انگلیس آزاد می‌کنم و در نهایت این کار را هم کرد و جانش را نیز برای این مهم گذاشت.

,

 

,

آیت‌الله عبادی خطاب به آزادگان حاضر در جلسه اظهار کرد: شما آزادگان سند حقانیت اسلام، کربلا و انقلاب هستید. در زمان اسارت نیز رنج‌ها و دردهای زیادی را متحمل شدید و در حال حاضر نیز مشقت‌های زیادی را تحمل می‌کنید.

,

 

,

وی اضافه کرد: شما آزادگان و جانبازان عزیز نباید نگران باشید چراکه دنیا محل آزمایش است. افتخاری را خداوند نصیب‌تان کرده که به هیچ وجه قابل خرید و فروش نیست.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این‌که همه ما در برابر زحمات آزادگان و جانبازان احساس حقارت و کوچکی می‌کنیم، یادآور شد: زحمات شبانه‌روزی این بزرگواران در جریان دفاع مقدس، در پیشگاه خداوند و امام زمان(عج) فراموش نمی‌شود.

,

 

,

آیت‌الله عبادی گفت: اگرچه شهادت بالاترین مقام است اما در واقع هدف نیست بلکه شهادت در راه رسیدن به هدف است. پس هدف، مهم‌تر از شهادت است و بنا بر روایات متعدد، کسانی که تا پای شهادت پیش روند اما شهید نشوند، ارزش کارشان از شهادت به مراتب بیشتر است و امروزه جانبازان مصداق بارز این ادعا هستند.

,

 

,

وی اظهار کرد: بسیار جای شرمندگی است که امروزه قربانی کارهای عده‌ای می‌شویم که عمده کارشان مبارزه با انقلاب اسلامی، ارتکاب انواع جرم‌ها و اختلاس است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه