اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد

افتتاح دفتر برنامه توسعه اقتصادی اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان زنجان

افتتاح دفتر برنامه توسعه اقتصادی اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از افتتاح دفتر برنامه توسعه اقتصادی اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی استان زنجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; طی برنامه ای که با حضور شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مدیران کل حوزه عمران روستایی ، وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، سلطانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان، صنعتی منفرد مدیر کل بنیاد مسکن استان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن استان, جمعی از معاونین و کارشناسان این نهاد صورت گرفت، دفتربرنامه توسعه اقتصادی اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی استان زنجان افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در این مراسم، سجاد صنعتی منفرد مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، این دفتر در غالب موافقتنامه تهیه طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی 17 بخش استان و روستاهای مشمول ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، فعالیت خواهد کرد، افزود: فعالیت این حوزه در جهت هماهنگی و تعامل مناسب تر کارفرما،عامل چهارم و مشاورین و تشکیل جلسات منظم و دوره ای جهت متمرکز نمودن فرآیند تهیه طرح دفتر برنامه توسعه اقتصادی،اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی استان توسط مشاورین تجهیز شده است.

,

وی ادامه داد: ماهیت برنامه و طرحبرنامه توسعه اقتصادی اشتغالزائی روستاهای استان و طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی، دارای ماهیتی یکپارچه و فرابخشی است.

,

این مسوول به اهداف عمده برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزائی روستاهای استان اشاره کرد و گفت:برنامه ریزی و تقویت اقتصاد روستایی, یکپارچه سازی، هدفمند کردن و تعیین اولویتهای سرمایه گذاری های اقتصادیا اشتغالزا در روستاهای هدف دهستان یا بخش،تقویت ظرفیتهای موجود و ایجاد ظرفیتهای جدیدی تولیدی با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش و زنجیره تولید با مشارکت بخش غیردولتی در روستاهای هدف دهستان یا بخش، تقویت و نهادینه سازی مشارکت بخش عمومی وخصوصی ازبرخی اهداف این برنامه است.

,

صنعتی منفرد با اشاره به اهداف طرح توسعه پایدار منظومه های روستائی نیز گفت :توسعه فعالیتهای اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی ، افزایش ماندگاری جمعیت در منظومه روستایی ، تدوین چارچوبهای الزم برای مدیریت کارآمد پیشرفت منظومه های روستائی, تقویت اقتصاد محلی در پیوند و همگرائی با توسعه منطقه ای و ملی, توسعه مکانی– فضائی سکونتگاههای روستائی واقع در منظومه از برخی اهداف طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی به شمار می آید.

,

مدیر کل بنیاد مسکن استان اظهار کرد: نمونه دستاوردهای اقتصادی مورد انتظار این برنامه و طرح ، ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در روستاهای هدف ،تقویت اقتصاد محلی صادرات محور در پیوند با اقتصاد منطقه ای در روستاهای هدف، توانمندسازی اقتصادی روستائیان, تنوع بخشی به اقتصاد و معیشت روستائیان, افزایش سطح درآمد و ارتقاء سطح بهره وری در روستاهای هدف, تثبیت جمعیت روستائی و ایجاد انگیزه برای بازگشت مهاجران روستائی است.

,

در ادامه مراسم، شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی راهکاری برای توسعه پایدار و جلوگیری از مهاجرت است که خوشبختانه تاکنون در این زمینه قدم‌های مؤثری برداشته شده است.

,

وی با بیان اینکه، ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق زیرساخت‌های لازم در زمینه صنعت گردشگری راهکاری برای ماندگاری اهالی روستاهاست, گفت: توسعه مشاغل اقتصادی در روستاها می تواند نقش اساسی در مهاجرت های بی رویه به شهر ها و حتی مهاجرت معکوس داشته باشد.

,

این مسوول توانمندسازی جوامع محلی و توسعه اشتغال در سطح روستاها را امری ضروری دانست و ادامه داد: توانمند سازی جوامع محلی و نقش موثری که در راستای توسعه مناطق روستایی از لحاظ اقتصادی و اجتماعی می توانند ایفا کنند، یکی از مهم ترین و اساسی ترین راه حل ها برای غلبه بر معضلات مناطق روستایی محسوب می شود.

,

شاملو به ارتقاء سطح کیفیت زندگی مردم محلی و رشد اقتصادی مناطق روستایی تاکید کردو گفت: توانمند سازی جوامع محلی موجب حضور مداوم و همه جانبه روستائیان در عرصه فعالیت روستایی و هدایت و توجه دادن روستائیان به افزایش انگیزش های خودباوری و خوداتکایی منجر به بهبود محیط های فیزیکی، اجتماعی؛ اقتصادی و فرهنگی در روستا می گردد، که بدون این امر مهم توسعه روستا امکان پذیر نیست.

,

در ادامه سلطانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با بیان اینکه توجه به توسعه روستایی با محوریت ایجاد اشتغال برای روستاییان امری ضروری است و باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: ایجاد اشتغال، توسعه پایدار، افزایش ثروت، بهبود وضعیت معیشت مردم به ویژه در سطح روستاها از مهمترین رویکردها در توسعه به شمار می آید.

,

وی با اشاره به اینکه،باید با مشارکت روستائیان یک تحرک واقعی در جهت بسترسازی برای مشاغل جدید در روستاها ایجاد کنیم و بدانیم که مشارکت روستاییان در امور اقتصادی و توسعه روستاها امری کاملا ضروری است، خاطر نشان کرد:جذب سرمایه گذار، مشارکت در انجام طرح های تولیدی، خانه های بوم گردی، خدمات گردشگری و هر طرحی که منجر به فعالیت اقتصادی در روستا بشود، بعنوان مشاغل جدید باید مورد توجه روستائیان و دست اندرکاران توسعه روستایی قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه