اخبار داغ

ترامپ قوانین حملات سایبری زمان اوباما را لغو کرد

ترامپ قوانین حملات سایبری زمان اوباما را لغو کرد
رئیس جمهور آمریکا یک سری قوانین طبقه بندی شده در دوره اوباما برای استفاده از حملات سایبری علیه اهداف خارجی را لغو کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جمهور آمریکا یک سری قوانین طبقه بندی شده در دوره اوباما برای استفاده از حملات سایبری علیه اهداف خارجی را لغو کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قوانین مصوب در دوره باراک اوباما در خصوص نحوه استفاده از حملات سایبری علیه اهداف خارجی را لغو نموده است.

,

روزنامه وال استریت ژورنال چهارشنبه اعلام کرده است که ترامپ این قوانین را که مربوط به استفاده از حملات سایبری علیه اهداف خارجی بوده است، به حالت تعلیق درآورده است.

,

بر اساس قوانین مصوب در دولت اوباما، هر گونه حمله سایبری از سوی دولت آمریکا علیه اهداف خارجی باید پس از طی یک روند در بین نهاد‌های امنیتی ایالات متحده انجام می‌شد، ولی ترامپ با بازنگری در این قوانین تصمیم گرفته است تا برخی از این محدودیت‌ها را لغو کند.

,

با لغو قوانین دولت اوباما، زمینه لازم برای انجام حملات سایبری سریع از سوی نهاد‌های امنیتی آمریکا علیه اهداف خارجی مهیا و فراهم خواهد شد. یک مقام دولت آمریکا در این باره گفت: دستور ترامپ یک گام تهاجمی به سوی جلو است و به این معنا خواهد بود که آمریکا واکنش قاطع‌تر و تهاجمی‌تر در مقابل دخالت کشور‌های خارجی در انتخابات و سایر تهدیدات نشان خواهد داد.

,

وال استریت ژورنال افزود: جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید زمانی که اوایل امسال به دولت آمریکا ملحق شده قصد داشته تا در این قوانین بازنگری کند.

,

این سیاست‌ها و قوانین طبقه بندی شده در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط ادوارد اسنودن افشاگر برنامه‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا فاش شد. منتقدان قوانین سایبری دولت اوباما بر این باورند که این قوانین بسیار محدود کننده بود و عملیات‌های لازم برای مقابله با تهدیدات سایبری خارجی را به تاخیر می‌انداخت.

,

 

,

منبع:تسنیم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه