اخبار داغ

حضور مافیای نوشت‌افزار خارجی با حاشیه سود میلیاردی

حضور مافیای نوشت‌افزار خارجی با حاشیه سود میلیاردی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس با بیان اینکه در واردات نوشت‌افزار خارجی به کشور با توجه به سود‌های کلان در این بازار یک مافیای پر قدرت شکل گرفته است، گفت: ضرورتی ندارد ارز برای اقلامی همچون پاک‌کن و مداد که تولید آن با تکنولوژی ساده‌ای امکان‌پذیر است، از کشور خارج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو هیئت رئیسه کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس با بیان اینکه در واردات نوشت‌افزار خارجی به کشور با توجه به سود‌های کلان در این بازار یک مافیای پر قدرت شکل گرفته است، گفت: ضرورتی ندارد ارز برای اقلامی همچون پاک‌کن و مداد که تولید آن با تکنولوژی ساده‌ای امکان‌پذیر است، از کشور خارج شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به گردش مالی بسیار بالای نوشت افزار در کشور، عنوان کرد: برآورد‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که رقم گردش مالی در این حوزه فوق نجومی است و این بازار برای برخی افراد حاشیه سود بسیار بالایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واردات نوشت افزار خارجی به کشور با توجه به سود‌های کلان در این بازار یک مافیای پر قدرت شکل گرفته است، افزود: توان تولید بسیاری از اقلام و اجناس لوازم تحریر که یکی از پرمصرف‌ترین کالا‌ها به شمار می‌آید در کشور وجود دارد و واردات بی رویه در این حوزه موجب بروز خسارت فراوان به تولیدکنندگان در این حوزه شده است.

,

وی افزود: از سوی دیگر یکی از آسیب‌ها در حوزه استفاده از نوشت افزار خارجی آسیب‌های فرهنگی در این حوزه است که دانش آموزان و کودکان را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا ضرورت نظارت در این حوزه احساس می‌شود.

,

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: یکی از ایرادات دیگر در حوزه نوشت افزار مشخص نبودن یک متولی با اختیارات کامل در این حوزه است؛ آموزش و پرورش در حالی بخشنامه ممنوعیت استفاده از نوشت افزار خارجی در مدارس را اعلام می‌کند که در تنظیم بازار آن نقشی ندارد.

,

سلیمی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای داخلی، افزود: اقتصاد مقاومتی جز با حمایت از کالای داخلی سامان پیدا نمی‎کند و در این مسیر باید از کالا‌هایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، جلوگیری شود.

,

وی اظهار کرد: در مقطع کنونی که کشور در جنگ اقتصادی است، ضرورتی ندارد ارز برای اقلامی همچون پاک کن و مداد که تولید آن با تکنولوژی ساده‌ای امکان‌پذیر است، از کشور خارج شود.

,

طبق گزارش خانه ملت، سلیمی یادآور شد: در عین حال دستگاه‌های نظارتی نیز باید برای جلوگیری از انحصاری شدن بازار نوشت افزار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها وارد عمل شود تا خانواده‌ها در مهرماه امسال با مشکلی در این حوزه که تقریبا همه با آن درگیر هستند، مواجه نشوند.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس افزود: یکی دیگر از عجایب در حوزه نوشت افزار نیز واردات قاچاق آن است که باید در این حوزه مرز‌های کشور باید با دقت بسیار بیشتری مراقبت شود.

,

 

,

منبع:میزان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه