اخبار داغ

وزیرکشور:

۱۴ هزار تشکل در کشور فعالیت دارند/ موضوع آب یک مسأله ملی است

۱۴ هزار تشکل در کشور فعالیت دارند/ موضوع آب یک مسأله ملی است
وزیرکشور با بیان اینکه ۱۴ هزار تشکل در کشور فعالیت دارند، گفت: موضوع آب یک مسأله ملی است و در همه جای کشور هم با آن روبرو هستیم و نقشه های آب و هوایی هم شرایط مطلوب را نشان نمی دهد در حالی که هزار سال قبل مردم کشور ما قنات را با تمام پیچیدگی های کشف آب ایجاد کردند و نحوه توزیع آن را هم ارائه داده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در همایش روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اظهار کرد: از همه کسانی که در خودشان این توانایی را دیدیند که با تاسیس یک تشکل مردمی به دلت کمک کنند تشکر می کنم چراکه انسان یک موجود لایتناهی است و هر قدرت برای انجام فعالیت های گسترده دارد به طوری که می توان گفت تنها برای مرگ است که آدمی نتوانسته برای آن راهکار پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه انسان یک موجود اجتماعی است، داد: شرایط و عوامل مختلف جبرهایی را بر جوامع تحمیل می کنند که یکی از این اجبارها مارکت مردمی است به طوری که امروز هیچ فردی بدون نیاز به دیگران نمی تواند کاری از پیش ببرد و به طور حتم شکست خواهد خورد.

,

وزیر کشور تصریح کرد: همه دولت ها با تمام توانمندی خود در دنیا باید از نبوغ و توانایی مردم استفاده کند و بر همین مبنا هم دولتی عاقل وبالغ است که تمام افراد جامعه اش را برای مشارکت اجتماعی بسیج کند.

,

نمی توان تشکل های مردمی را نادیده گرفت

, نمی توان تشکل های مردمی را نادیده گرفت,

وی یا طرح این سوال که مگر می شود به دنبال مشارکت اجتماعی در کشور باشیم  و وجود احزاب و تشکل هایی مردمی را نادیده بگیریم، افزود: باید تلاش کنیم تا تمامی نهادهای مردمی را تقویت کنیم و برای رسیدن به این هدف باید به توانمندی های آنها اعتقاد داشته باشیم.

,

رحمانی فضلی عنوان کرد: در تمامی فعالیت ها حتی به صورت سنتی ودر روستاها، مشارکت جمعی وجود داشته است و اگر می خواهیم امکانی به فعالیت این نهادها بدهیم بایدآن را بدون منت ارائه کنیم چراکه وظیفه ماست.

,

وی با اعلام اینکه 14 هزار تشکل و سمن مردمی در کشور داریم، اضافه کرد: در حال حاضر با وجود افزایش دو برابری کمیت تشکل ها، شرایط این نهادهای مردمی مطلوب نیست و در زمانی هم که عهده دار وزارت کشور شدم برخی از تشکل ها سه سال در انتظار استعلام برای فعالیت خود بودند با وجود آنکه در مرحله اجرا، نظارت و پیگیری امور کشور باید از ظرفیت های تشکل های مردمی ستفاده کنیم.

,

تنها 20 روز برای استعلام تشکل ها کافیست

, تنها 20 روز برای استعلام تشکل ها کافیست,

وزیرکشور گفت: بر اساس قانون تنها 20 روز برای دریافت استعلام از تشکل های مردمی کافیست بنابراین به مسئولان مربوط به این امر اعلام کردم  پس از گذشت این زمان، تمامی مجوزهای این نهادها را با استفاده از مسئولیت وزارتی که عهده دار شده ام، امضا می کنم.

,

وی ادامه داد: مدیریت صحنه از نظر ما در زلزله کرمانشاه مشخص نبود و همین امر باعث نارضایتی مردم شده بود بنابراین توانمندی و اختیارات قانونی تشکل ها برای فعالیت هایشان به خصوص در زمان های بحرانی باید افزایش یافته و تقویت شود.

,

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه تمامی مردم باید برای مصرف بهینه کالا کمک کنند، گفت: بر همین اساس باید با وجود مشکلات ایجاد شده در حوزه آب و برق، مدیریت لازم را به خرج بدهیم اما تشکل های مرتبط با آن یا نداریم یا فعال نیستند.

,

وی با یادآوری اینکه به هرکجا که سفر می کنم می گویند مظلوم واقع شده ایم، عنوان کرد: در این میان باید پرسید ظالم کیست؟ ظالم نظام اداری، برنامه ریزی و پولی و بانکی ماست که باعث شده تا همه فکر کنند مظلوم هستند و حتی در تهران که بالاترین تراکم ثروت وجود دارد بیشترین آمار وقوع جرم را شاهد هستیم.

,

وزیر کشور اضافه کرد: در حال حاضر کسی نمی تواند بگوید در زمینه های جاده سازی و بهداشت عدالت رعایت نشده است اما از نظر میزان سکونت و برنامه ریزی کشور عدم توازن و تعادل را شاهد بوده ایم زیرا اساس فعالیت ها بر مبنای اراده مردم نبوده است و اگر به دنبال انتقال کار عظیم کشورداری به مردم باشیم باید تشکل های مردمی خود را تقویت کنند.

,

محروم ترین استان های کشور هم ظرفیت های بالقوه خوبی دارند

,

وی با بیان اینکه هر استانی ظرفیت های خود را دارد، تصریح کرد: به طور مثال سیستان و بلوچستان هم که به عنوان استان محروم مطرح می شود دارای شرایط بالقوه زیست محیطی بالاف مرز و وصل بودن به دریای عمان است اما از آن استفاده نشده است.

,

راهکار حل بحران آب از قرن ها قبل وجود داشته است

, راهکار حل بحران آب از قرن ها قبل وجود داشته است,

رحمانی فضلی تاکید کرد: موضوع آب یک مسأله ملی است و در همه جای کشور هم با آن روبرو هستیم و نقشه های آب و هوایی هم شرایط مطلوب را نشان نمی دهد در حالی که هزار سال قبل مردم کشور ما قنات را با تمام پیچیدگی های کشف آب ایجاد کردند و نحوه توزیع آن را هم ارائه داده بودند.

,

وی افزود: اگر به چهارصد سال قبل بگردیم می بینیم حتی تصور ساخت میدان نقش جهان با امکانات آن زمان به نوعی معجزه است برای حل بحران آب هم از قرون گذشته برنامه داشته ایم اما اگر به دنبال رسیدن به شرایط مطلوب هستیم باید الگوهای مصرف را تغییر دهیم بنابراین باید پرسید  کسی که فولاد مبارکه را به استان اصفهان آورد آیا فکری برای سهم صنعت از آب نکرده بود؟

,

وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید از هر طریقی به دنبال مدیریت مصرف آب باشیم و در این راه تشکل ها باید برای فرهنگسازی آب کمک کند البته ده ها جلسه در این مورد برگزار کرده ایم و امیدواریم به زودی تمامی استان های کشور از مظلومیت خارج شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه