اخبار داغ

در گفتگویی مطرح شد؛

گزارش عملکرد چند ماهه آستان قدس رضوی در سطح استان کرمان

گزارش عملکرد چند ماهه آستان قدس رضوی در سطح استان کرمان
اقدامات چند ماهه ابتدای سال ۹۷ آستان قدس بازنگری های ساختاری و طراحی اقدامات جدیدی را در قالب منشور هفتگانه ای که محور اصلی آن توجه به نیازمندان و تسهیل زیارت افراد مستضعف جامعه است، داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین صابری مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان طی گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با فعالیت های صورت گرفته دفتر نمایندگی کرمان از ابتدای سال تاکنون اظهار داشت: اعزام زائر اولی های ۴۰ سال به بالا در سطح استان بتعداد ۵۴ کاروان جمعا  ۲۹۱۵  نفر،  اعزام  ۳۶ کاروان دانش آموزان جمعا یک هزار ۸۳۵  نفر به مشهد مقدس ، برگزاری دوره توجیهی –آموزشی بدو خدمت برای  یک هزار   ۵۸۶  خادمیار ثبت نام شده در شهرستان های استان کرمان که این دوره ها در زرند، سیرجان، کرمان و بم برگزار و شهرستان های مجاور را نیز پوشش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : به مناسبت ماه مبارک رمضان به تعداد ۳ هزار و ۳۵۰  بسته، هر بسته به ارزش متجاوز یک میلیون و ۳۵۰ هزار ریال در شهرستان های استان ارزاق بین نیازمندان با مشارکت خیرین تهیه و توزیع شده است.

,

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان افزود:  همچنین به مناسبت نیمه ماه مبارک شعبان تعداد ۶۰۰ کارت هدیه  به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به کودکان بیمار صعب العلاج زیر ۱۲ سال جمعا به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال تهیه و تقدیم شده است.

,

صابری ، هدیه نقدی به بیماران صعب العلاج هر یک به مبلغ یک میلیون ریال جمعا به ارزش ۴۲۱ میلیون ریال ، مشارکت در برگزاری مراسم افطاری در ۱۰ نقطه از استان به مبلغ  یکصد میلیون ریال ، اهداء یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ایتام سادات جمعا به ارزش ۶۳۰ میلیون ریال را از دیگر فعالیت های این آستان در سطح استان کرمان برشمرد.

,

وی در رابطه با جایگاه وقف و وضعیت موقوفات آستان قدس رضوی در استان کرمان اذعان داشت: از کیفیت و کمیت وقف در اداره کل امور اوقاف و امور خیریه استان اطلاع چندانی ندارم ولی روند وقف در آستان قدس رضوی در استان کرمان رو به رشد بوده و می توان گفت که تقریبا بیش از ۹۰% موقوفات متعلق به آستان قدس رضوی (به تعداد۳۱۲ مورد) مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

,

صابری به فعالیت های آستان قدس مرتبط با محرومیت زدایی در مناطق جنوب اشاره کرد و ابراز داشت: فعالیت های مرتبط به محرومیت زدایی و توانمند سازی نیازمندان در دو دهستان نهضت آباد و کوهستان از شهرستان رودبار حنوب در آغاز راه است و فعلا در حد مشارکت محدود با اردوهای جهادی در زمینه احداث مدرسه، مسجد و آب رسانی روستایی است که باید سرعت بیشتری پیدا کند.

,

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان همچنین به فعالیت های عمرانی از جمله مرمت و احیاء باغ بیرم آباد اشاره و بیان داشت:  در خصوص انجام کارهای عمرانی در باغ بیرم آباد باید گفت که فعالیت های عمرانی باغ در دو محور انجام می شود ابتدا تعمیر و مرمت ساختمان های قدیمی و آثار باستانی که ساختمان اصلی  است و در دست سازمان املاک و موقوفات  تقریبا تمام شده و آماده بهره برداری است و ساختمان مخروبه ضلع جنوب شرقی باغ در حال مرمت است و انتظار می رود که تا پایان سال جاری به پایان برسد.

,

وی انجام عملیات مربوط به اجرای اردوگاه توسط موسسه جوانان آستان قدس را از دیگر فعالیت های عمرانی برشمرد و اظهارامیدواری که بزودی این عملیات آغاز گردد.

,

صابری به کانون خادمیاری در استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی خادمیاران در قالب کانون های تخصصی و محله ای خادمیاری در آغاز راه است و امید داریم که به یاری خداوند و برکت امام رضا(ع) و باحضور  و مشارکت جدی خادمیاران با سرعت و با کیفیت ادامه یابد.

,

وی در پایان اجرای طرح مهر درخشان را یکی از برنامه های آستان قدس رضوی در کرمان اعلام کرد و گفت:  طرح مهر درخشان در اصل همان طرح اعزام زائر اولی های ۴۰ سال به بالا است که تا پایان سال ۹۶، قریب به ۹ هزار  ۳۰۰ نفر اعزام و  درسال ۹۷ نیز با سهمیه ای متجاوز از ۹۰۰۰ نفر ادامه دارد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه