اخبار داغ

شهاب دادگرنژاد : شرق آسیا قطب قدرت پالایشی

شهاب دادگرنژاد : شرق آسیا قطب قدرت پالایشی
فعال و کارآفرین در حوزه صادرات گفت : برای آنکه ایران بخواهد به قدرت مطلق پالایشی منطقه تبدیل شود باید یک انقلاب بزرگی را در سیاست صنعت پالایشی انجام دهد. با سرمایه گذاری خارجی می توان با سرعت بیشتری به این قدرت مطلق دست یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهاب دادگرنژاد فعال و کارآفرین در حوزه صادرات گفت : در حوزه نفت و انرژی کارشناسان متعددی وجود دارند که تحلیل گری های درست و منطقی را انجام می دهند شهاب دادگر نژاد کارشناس حوزه نفت و انرژی در باب تحلیل جلوگیری از فروش نفت خام بیان کرده است که با افزایش روزانه 3 میلیون بشکه نفت می توان از فروش نفت خام جلوگیری کرد وی در این راستا پیشنهاد کرده است که با مطالعه دقیق بازار های هدف و بازار های کشور های هسایه می توان زمینه را برای صادرات نفت آماده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

 

,

شهاب دادگرنژاد در مورد اقتصاد مقاومتی گفت : برای پیش برد اهداف اقتصاد مقاومتی جلوگیری از خام فروشی یکی از سیاست های مهم در این راستا است. این طرح توسط کارشناس حوزه نفت ، دادگرنژاد مطرح شده است. شهاب دادگرنژاد در ادامه صحبت های خود افزود: مقام معظم رهبری در راستای خود کفایی بنزین در صحبت های خود بسیار تایید کرده است. همچنین با برنامه ریزی درست و سیاست دقیق می توانیم در جمع صادر کنندگان بنزین جهان قرار بگیریم.

,

مهم ترین موضوع در بیان این طرح تغییر اساسی در صنعت پالایش کشور است که به دلیل دور بودن از استاندارد های جهانی نیازمند یک تغییر اساسی می باشد. یکی از دلایل دور بودن از این استاندارد تولید بیش از اندازه نفت کوره و مازوت است. زمانی که عدد نلسون پایین باشد تنها می توان نفت کوره و مازوت تولید کرد.

,

شهاب دادگرنژاد در توضیح عد نلسون گفت: به نرخ پیچیدگی پالایشگاه ها عدد نلسون می گویند. برای تولید یک فراورده باکیفیت و با ارزش باید عدد نلسون بالا باشد ولی اگر عدد نلسون پایین باشد یک فراورده کم ارزش و بی کفیت تولید می شود مثل نفت کوره و مازوت که در ایران تولید می شود. برای رفع این مشکل از واحد های RFCC  استفاده می کنند. اما در ایران به دلیل سو مدیریت و تحریم ها استفاده از این واحد ها مقدور نمی باشد. بلکه فقط در پالایشگاه اراک از آن استفاده می کنند.

,

, ,

شهاب دادگرنژاد درباره تولید نفت کوره و مازوت در پالایشگاه ها بیان کرد که رکورد شکنی ایران در تولید این محصول باعث افتخار نیست و نشان از عقب ماندگی صنعت پالایش ایران است زیرا کشور های شرق آسیایی با خرید این محصول آن را با RFCC  به بنزین تبدیل می کنند و دوباره به فروش می رسانند.

,

 

,

در ادامه صحبت های وی درباره پالایشگاه های کشور های شرق آسیایی بیان کرد که در طی یک دهه گذشته کشور های آسیایی جزو قطب های  پالایش  جهان محسوب می شوند. که حدود 33 درصد از پالایشگاه های جهان در این منطقه قرار دارد.

,

در قاره آمریکا حدود 29 درصد ظرفیت پالایشی جهان را در اختیار دارد، در این باب کارشناس حوزه نفت گفت : آمریکا درای 140 پالایشگاه نفت و روزانه ظرفیت17 میلیون و 791 هزار بشکه را در اختیار دارد که صدر نشین کشور های پالایشی است.

,

, ,

شهاب دادگرنژاد تاکید کرد : که برای آنکه ایران بخواهد به قدرت مطلق پالایشی منطقه تبدیل شود باید یک انقلاب بزرگی را در سیاست صنعت پالایشی انجام دهد. با سرمایه گذاری خارجی می توان با سرعت بیشتری به این قدرت مطلق دست یافت.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه