اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بودجه قرآنی کشور اسمی و کاغذی بوده است/توقف اشتراک نیم بهای نشریات/ گردش موسیقی در کشور 350 میلیارد تومان است

بودجه قرآنی کشور اسمی و کاغذی بوده است/توقف اشتراک نیم بهای نشریات/ گردش موسیقی در کشور 350 میلیارد تومان است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه قرآنی کشور در هر سال همواره اسمی و کاغذی بوده و تحقق 100 درصدی نداشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،سید عباس صالحی،در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های زنجان،طارم و ماهنشان با وی، اظهار داشت: یک گام رو به جلو در حل مشکلات اصحاب، فرهنگ و رسانه نیز گام مثبتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از موج رسا،, موج رسا, سید عباس صالحی،در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان های زنجان،طارم و ماهنشان با وی، اظهار داشت: یک گام رو به جلو در حل مشکلات اصحاب، فرهنگ و رسانه نیز گام مثبتی است.,

وی با بیان اینکه تعداد بیشماری از افراد در حیطه، فرهنگ، هنر و رسانه فعالیت می کنند، افزود: طبیعی است بسیاری از خواسته های به حق این افراد قابل پاسخگویی با شرایط موجود نباشد.

,

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با وجود کمبودهای  منابع مالی و حاکمیتی تلاش می کنیم مشکلات این قشر حل شود.

,

صالحی با بیان اینکه در وجب به وجب ایران اسلامی امروز درخشش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را شاهد هستیم، افزود: این منابع کم را تلاش می کنیم در فضای استان ها پیش ببریم.

,

وی با اشاره به سفرهای برنامه های و مناسبتی به استان های کشور، گفت: از ابتدای سال جاری به هفت استان برای انعقاد تفاهم نامه سفر کرده ام تا برنامه های استان ها پربارتر برگزار شود.

,

وی با اشاره به مشکلات بودجه ای حوزه فعالیت های قرآنی، گفت: بودجه قرآنی در هر سال همواره اسمی و کاغذی بوده است و 60 میلیارد تومان امسال برای این حوزه در نظر گرفته شده است که امیدوارم محقق شود.

,

این مسئول از تشکیل شورای توسعه قرآنی برای هماهنگی بیشتر درحوزه برنامه های قرآنی خبر داد و گفت: با سازمان اوقاف و تبلیغات اسلامی همکاری لازم انجام می شود.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جایزه دو سالانه منزوی را پیشنهاد خوبی از سوی هنرمندان استان زنجان دانست و گفت: این پیشنهاد می تواند به عنوان یک برنامه برای زنجان اجرایی شود.

,

صالحی برضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب زنجان تاکید کرد و گفت: اگر ممکن باشد نمایشگاه مطبوعات نیز همزمان با این نمایشگاه می تواند برگزار شود.

,

وی برضرورت برگزاری جشنواره موسیقی استان زنجان تاکید کرد و گفت: برای بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تلاش های بیشتری شده است و این رقم از 19 هزار نفر به 32 هزار نفر در سال جاری رسیده است.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:دو نگاه در وزارت کشور در حوزه رسانه ها وجود دارد و در یک بحث مطبوعات را حقوق شهروندی می دانند و استدلال می شود که سختگیری موجب رانت در حوزه مطبوعات می شود.

,

صالحی بیان داشت: یک نگاه دیگر این است که با افزایش صدور مجوزها، فعالیت حرفه ای اصحاب رسانه تحت الشعاع قرار می گیرد.

,

وی گفت: در حوزه کاغذ نیز جلسات متعددی برگزار شده است و امیدواریم با شرایط بهتری در هفته های آینده روبرو شویم.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقف اشتراک نیم بهای نشریات به دلیل مشکلات به وجود آمده خبر داد و گفت: امیدواریم لایحه نظام جامع صنفی مشکلات حل شود.

,

صالحی با اشاره به برگزاری هفته های فرهنگی استان ها، گفت: از هنرمندان متعدد در این برنامه ها استفاده شود،هفته فرهنگی زنجان در تفاهم نامه آمده است تا برای معرفی ظرفیت ها برگزار شود.

,

وی از راه اندازی کتابخانه های روستایی خبر داد و گفت: کتابخانه های روستایی نقش عمده ای در ارتقای فرهنگ آن جامعه دارند.

,

این مسئول با اشاره به بازسازی تنها فرهنگسرای شهرستان طارم، گفت: تلاش می شود این فرهنگسرا بازسازی و در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ورود بخش خصوصی به بخش سینما، گفت: چند منظوره کردن و ایجاد فضای پردیس های سینمایی  از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سال گذشته 100 سینمای کوچک در کشور ساخته شد.

,

صالحی با اشاره به افزایش 35 درصدی مخاطبان سینما، گفت: در چند ماه اخیر سینماهای کشور 125 میلیارد تومان فروش بلیط داشته اند و باید با ابتکارات جدید اتفاقاتی که در حوزه سینما افتاده است، در سایر بخش ها شاهد باشیم.

,

وی برضرورت اقتصادی کردن برنامه های فرهنگی و هنری تاکید کرد وگفت: گردش مالی موسیقی در حال حاضر به 350 میلیارد تومان می رسد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه