اخبار داغ

وزیر کشور:

رهبر انقلاب بارها نسبت به آسیب های اقتصاد نفتی تذکر داده اند/ تمرکز زدایی ملی باید دنبال شود

رهبر انقلاب بارها نسبت به آسیب های اقتصاد نفتی تذکر داده اند/ تمرکز زدایی ملی باید دنبال شود
وزیر کشور گفت: اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از تکانه های موجود در بحران های اقتصادی است که توجهی به آن نکرده ایم درحالی که رهبر انقلاب از ابتدا حتی پیش از پیروزی نظام اسلامی در ایران به کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی بارها تذکر داده بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان با محوریت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مشکلاتی که در این جلسه مطرح شده است در حوزه ملی بود به طوری که تمامی کشور درگیر آن هستند البته در مورد آب، کشاورزان حق اعتراض دارند اما به دنبال راهکار منطقی و قانونی برای حل مسائل آنان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: از هفتاد سال قبل سیستم تمرکز اداری بر کشور ما تحمیل شده است تا ایران را تحت سلطه خود بگیرند اما در طی این سال ها تنها با وصله پینه های مختلف به دنبال اصلاح آن بوده ایم.

,

وزیر کشور تصریح کرد: در چهل سال اخیر توانسته ایم نظام سیاسی و نظامی خود را با ایجاد جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی و سیستم های پیشرفته دفاعی خوبی را ایجاد کرده ایم اما ساختاری که از هفتاد سال گذشته باقی مانده است اجازه نمی دهد اصلاحات عظیمی صورت بگیرد چون هنوز به دنبال تمرکززادیی نبوده ایم.

,

وی افزود: اختیاراتی به مسئولان کشور در نظام بودجه و برنامه ریزی داده ایم که حاضر نیستند به این راحتی ها از آنها بگذرند بنابراین نتوانسته ایم برنامه خوبی برای مناطق داشته باشیم.

,

وزرات کشور ناچار است به امور اقتصادی ورود کند

, وزرات کشور ناچار است به امور اقتصادی ورود کند,

رحمانی فضلی گفت: سابقه نداشته است که وزیران کشور در ساختار توسعه اقتصادی کشور ورود پیدا کنند اما امروز امنیت ایران با اقتصاد گره خورده است و چاره ای جز برنامه ریزی برای آن نداریم چون مسئولیت حفظ آرامش کشور برعهده وزارت کشور است.

,

وی اضافه کرد: اگر اصفهان امکانات بیشتری دارد می تواند الگویی برای دیگر استان ها مطرح شود اما از ابتدای انقلاب اسلامی به دلیل اینکه درگیر جنگ و آسیب های بعدی آن شدیم نتوانستیم جراحی های بزرگی در ساختار کشور ایجاد کنیم.

,

وزیرکشور با تاکید براینکه باید به مناطق خودد اعتماد کنیم، عنوان کرد: تمامی اختیارات حوزه امنیتی را در سطح کشور به مناطق و شورای تأمین در استان ها تنفیذ کرده ایم اما در حوزه مسائل مالی و اقتصادی هنوز اختیارات زیادی واگذار نشده است.

,

اختیارات استان ها باید بیشتر شود

, اختیارات استان ها باید بیشتر شود,

رحمانی فضلی یادآور شد: در زمان شهردار قبلی اصفهان مطرح شد که دزدی در این شهر زیاد می شود به آقای جمالی نژاد گفتم دوربین در خیابان ها و کوچه ها نصب کنید که گفت هزینه 20 میلیارد تومانی در بردارد اما اگر شما این اجازه را به ما بدهید از مردم می خواهیم که به مدت 6 مبلغ بیشتری بابت بنزین خود پرداخت کنند تا بودجه  این پروژه تأمین شده و امنیت در کشور برقرار شود با این وجود باید پرسید چرا اجازه اجرای این طرح ها در استان ها داده نمی شود؟

,

وی ادامه داد: باید مسیرهای اجرای طرح های اقتصادی را کوتاه کنیم چرا که مواجه امروز دشمنان با ما نشانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

,

وزیر کشور خطاب به عملکرد ابرقدرت های جهان در منطقه و جنگ افروزی های آنها، خاطرنشان کرد: اگر خانه همسایه آتش گرفت برای خاموش کردن آن به یاری آن خواهیم رفت اما دشمنانن باید پاسخ بدهند چرا با قلدری در کشورهایی مثل سوریه حضور دارند؟

,

تشدید نظارت اتحادیه ها بر اصناف

, تشدید نظارت اتحادیه ها بر اصناف,

وی در ادامه به لزوم نظارت اتحادیه ها بر اصناف پرداخت و افزود: برخی از تاجران و واحدهای تولیدی در سامانه دولتی، 10 برابر ظرفیت کشور بوده است و برخی دیگر نیز ارز دولتی گرفته و کالا وارد نکردند و عده ای دیگر کالا وارد کرده و با نرخ بیشتری فروختند و بعضی هم در صادرات خود اغراق کردند و در برخی موارد هم شاهد احتکار کالاهای خاص بودیم در حالی که همه باهم باید کشور را اداره کنیم.

,

رحمانی فضلی تاکید کرد: استان اصفهان نه تنها می تواند خود را اداره کند بلکه می تواند معین اداره دو استان دیگر نیز باشد چراکه استان هایی در کشور هستد که یک سوم استان های بزرگی چون اصفهان هستند پس چرا نباید نظام اداری ما تغییر کند؟

,

وی با بیان اینکه ستاد عالی اقتصادی به فرمان مقام معظم رهبری در کشور تشکیل شده است، یادآور شد: دستورات این ستاد به سرعت  اجرایی می شود البته در برخی موارد هم ناچاریم که قانون را دور بزنیم چون شرایط فعلی کشور بسیار خاص است.

,

هوشیاری مردم تعداد شهرهای درگیر اعتراضات را کاهش داد

, هوشیاری مردم تعداد شهرهای درگیر اعتراضات را کاهش داد,

وزیر کشور با اعلام اینکه دشمن در سه سطح در حال مقابله با ایران اسلامی است، گفت: در بعد نظامی در منطقه لشکر کشی کرده و مرتب تهدید می کنند در حالی که در کشورهایی مثل یمن نتوانستند کاری از پیش ببرند، در مرحله بعدی هم  وارد جنگ اقتصادی با ایران شده اند و در آخر نیز با ایجاد اعتراضاتی در دی ماه سال گذشته که 121 شهر در گیر شدند اما در مردادماه امسال به دلیل هوشیاری ملت و اهمیت آنان به حفظ امنیت، تنها 23 شهر درگیر التهاباتی بودند که دشمنان به آن دامن می زند.

,

تاکید رهبر انقلاب بر عدم وابستگی به اقتصاد نفتی

, تاکید رهبر انقلاب بر عدم وابستگی به اقتصاد نفتی,

وی اضافه کرد: دشمن در فلسفه هنر و دین با ما مبارزه نمی کند اما پس از چهل سال هنوز به دلیل اقصاد وابسته به نفت ضربه می خوریم، اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از تکانه های موجود در بحران های اقتصادی است که توجهی به آن نکرده ایم درحالی که رهبر انقلاب از ابتدا حتی پیش از پیروزی نظام اسلامی در ایران به کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی بارها تذکر داده بودند.

,

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: باید مردم را امیدور کرد تا همه اقشار را در صحنه های مختلف ببینیم البته در شرایط تحریمی تولیدکننده و مصرف کننده باید بیشتر باهم بایکدیگر در ارتباط باشد و استان اصفهان ینز در این بین پرچمدار اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه