اخبار داغ

استاندار اصفهان:

بانک ها در جنگ اقتصادی امروز باید لباس رزم به تن کنند/ پس از چهل سال ارز آزاد شده است

بانک ها در جنگ اقتصادی امروز باید لباس رزم به تن کنند/ پس از چهل سال ارز آزاد شده است
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی امروز باید بانک ها نیز لباس رزم خود را به تن کنند، گفت: در حال حاضر یکی از جبهه های اصلی ما بانک هاست که اصلا آمادگی لازم در آنها نمی بینیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛محسن مهرعلیزاده، بعدازظهر امروز در نشست بررسی امور اقتصادی استان اصفهان با محوریت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:آب یک موضوع بسیار مهم برای ماست و افزایش میزان آب با حوضه های آن همچون احداث هرچه  سریعترسد کوهرنگ و اجرای طرح هایی مثل استفاده از تصفیه پساب ها در دستور کار قرار گرفته است و برخی از دستگاه های صنعتی مثل ذوب آهن از همین منابع استفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی ادامه داد: گلخانه های اصفهان هم باید 60 هزار نفر اشتغال در حوزه های مختلف همچون گیاهان دارویی پرورش ماهی و…ایجاد کنند تا با اصلاح الگوی مصرف شرایط آبی بهتر شود.

,

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی امروز باید بانک ها نیز لباس رزم خود را به تن کنند، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از جبهه های اصلی ما بانک هاست که اصلاآمادگی لازم در آنها نمی بینیم به طوریکه که این نهادها حتی برای طرح های روستایی نیز وام اشتغال نمی دهند اما لازم است هرچه زودتر این موانع برتر شود.

,

وی افزود: پس از گذشت چهل سال به تازگی شاهد آزاد شدن نرخ ارز در کشور هستیم  اما این نرخ باید آزادتر از وضعیت فعلی شود و باید بدانیم اگر جنگ اقتصادی، کشور را فراگرفته است، کارخانجات اولین هدف این جنگ هستند که باعث سونامی بیکاری می شود که البته آغاز آن از اصفهان خواهد بود به طوری که در شرایط فعلی قیمت محصولات فولاد مبارکه از آهن قراضه هایی که در کوچه و خیابان خریداری می شود کمتر است.

,

مهرعلیزاده با بیان اینکه در جنگ تحیملی همه افراد وارد میدان نشدند بلکه بخشی از مردم بشتیبانی از جبهه ها را برعهده داشتند، گفت: در جنگ اقتضادی امروز هم باید همچون دوران دفاع مقدس عمل کنیم و اگر دولت نیز موافقت خود را اعلام کند استان اصفهان هم برای حفظ و افزایش اقتصاد تلاش می کند.

,

وی خاطرنشان کرد: از طرح قطار سیرالسیر اصفهان تنها یک اسم باقی مانده بود را احیا کردیم و خط دوم مترو و گسترش فرودگاه اصفهان هم از برنامه ریزی های استانداری در آینده است.

,

۶۳ هزار شغل در استان اصفهان ایجاد خواهد شد

, ۶۳ هزار شغل در استان اصفهان ایجاد خواهد شد,

محمدعلی شجاعی در ادامه این نشست، اظهار کرد: اصفهان با تمامی ظرفیت های حاکمیتی خود در یک راستا و مسیر مشخص برای حل مشکلات با اقدامات عملی حرکت می کند اگرچه مشکلاتی که در استان درگیر آن هستیم ممکن بود ما را بیشتر به لرزه در بیاورد اما تا به امروز توانسته ایم با یک دید همه جانبه تمامی مسائل را مدیریت کنیم.

,

وی ادامه با بیان اینکه 28 شاخص برای بهبود فضای کسب و کارداریم، افزود: بوروکراسی اداری که در فضای کشور حاکم است در اصفهان بیشتر مشاهده می شد که تلاش کردیم در طی ماه های اخیر این موضوع را به حداقل برسانیم.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  استانداری اصفهان تصریح کرد: 14 شهرستان استان به طور مستقیم در گیر بی آبی هستند که آنها را مورد مطالعه قرار دادیم از رتبه بیست و نهم در کشور در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی به رتبه سوم برسیم و ایجاد 63 هزار شغل در طی سه سال را پیش بینی کنیم.

,

وی افزود: در حوزه انرژی های پاک، نصب پنل های خورشیدی در دستور کار قرار گرفته و با انسجام همه جانبه برنامه سه ساله فناوری اطلاعات را با همکاری 12 سازمان تدوین کرده ایم.

,

شجاعی با تاکید بر اینکه اصفهان دارای سرمایه گذاران بزرگی است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در ابتدای ورود ما به استان، طرح هایی وجود داشتند که سه تا پنج سال برای آغاز کار خود با تاخیر مواجه شده بودند، در همین راستا درگاه الکتریکی را برای تسهیل سرمایه گذاری ایجاد کرده تا زمان صدور مجوز برای پروژه ها به صفر برسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه