اخبار داغ

یکی از اسرای هشت‌ساله دفاع مقدس شهرستان فارسان:

عشق به وطن و ولایت فقیه رنج اسارت را کم می‌کرد/ایران همواره شاهد توطئه‌های دشمنان بوده است

عشق به وطن و ولایت فقیه رنج اسارت را کم می‌کرد/ایران همواره شاهد توطئه‌های دشمنان بوده است
یکی از اسرای هشت‌ساله دفاع مقدس شهرستان فارسان گفت: تمامی اسرا تنها به عشق میهن، امام راحل و مقام معظم رهبری دوران اسارت را با سرافرازی سپری کردند و این دوران را طوری برای خود تعریف کرده‌ بودند که توانستند باوجود تمامی سختی‌ها و رنج‌ها و آزارها، به‌راحتی آن را سپری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، روز 26 مرداد 1369، میهن اسلامی شاهد بازگشت پرستوهای سبک‌بالی بود که پس از سال‌ها زندان در اسارتگاه‌های رژیم بعث، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می‌گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام‌آور رهایی شده و این پرستوها از بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند.
 
علی سلیمانی یکی از اسرای هشت‌ساله دفاع مقدس شهرستان فارسان در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی و اظهار داشت: تجلیل از آزادگان باید با حضور مردم برگزار شود تا با شنیدن خاطرات آن‌ها بر مشقت‌ها و سختی‌های دوران اسارت آگاه و واقف شوند.

وی ضمن اشاره به مظلومیت‌های ایران از دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: هر دولت و نظامی برای تثبیت خود نیازمند زمان است، اما دشمنان انقلاب اسلامی با دسیسه‌های مختلف خود از همان بدو شکل‌گیری نظام، موجب به تأخیر افتادن این پروسه زمانی در ایران شدند.

سلیمانی ضمن اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی در طول سال‌های گذشته، اضافه کرد: خوشبختانه همدلی و اتحاد مردم در کنار راهنمایی‌های هوشیارانه مقام معظم رهبری، علاوه‌بر خنثی‌سازی تمامی دسیسه‌ها موجب حل مشکلات شده و درخت نظام روزبه‌روز محکم‌تر و پرشاخ و برگ‌تر شده است.

وی بیان داشت: دوران دفاع مقدس برگ زرینی بود که به جهانیان نشان داد ملت ایران تسلیم توپ، تانک و گلوله نخواهد شد و نمونه بارز این استقامت و پایمردی را می‌تواند در آمار بالای شهدای و جانبازان و آزادگان و ایثارگران به‌وضوح دید.

این آزاده فارسانی اجر و پاداش واقعی آزادگان، شهدا و جانبازان را معنوی دانسته و اضافه کرد: تمامی اسرا تنها به عشق میهن، امام راحل و مقام معظم رهبری دوران اسارت را با سرافرازی سپری کردند و این دوران را طوری برای خود تعریف کرده‌ بودند که توانستند باوجود تمامی سختی‌ها و رنج‌ها و آزارها، به‌راحتی آن را سپری کنند.

نخستین واکنش اسرای سرافراز، بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود

وی اظهار داشت: اسراى سرافراز ایرانى از چند نقطه مرزى با تشریفات وارد کشور شدند و نخستین واکنش آنان، بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود، زیارت مرقد مطهر حضرت امام خمینى (ره) و هم‏چنین بیعت با جانشین خلف وى حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از نخستین برنامه‌ها و اقدامات مشترک آزادگان سرافراز ایرانى بود.

سلیمانی بیان داشت: مقام معظم رهبرى درباره آزادگان چنین فرموده‌اند: یکى از چیزهایى که شما را، دل‌هایتان را زنده نگه می‌داشت، پر امید نگه می‌داشت، یاد آن چهره و روحیه پرصلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلى به یاد اسرا بودند.

حال پدرى را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت می‌شود فهمید... شما در دوران اسارت، شرایط سختى را گذراندید، اما درعین‌حال با حفظ دین و اعتقادات و دل‌بستگی خود به اسلام، امام و انقلاب، موجب افتخار و آبرومندى ملت خود در برابر دشمن شدید.
 
آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‌‏ترین افراد به قضاى الهى بودند
 
وی در پایان گفت: آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین افراد به قضاى الهى بودند. اینان سینه‌هایی فراخ‌‏تر از اقیانوس داشتند که از همه‌جا و همه‌کس بریده و به خدا پیوسته بودند، آزاده نامیده شدند چون از قید نفس و نفسیات رهایى یافته بودند.
 
 انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نخستین واکنش اسرای سرافراز، بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود , نخستین واکنش اسرای سرافراز، بوسه بر خاک ایران و ریختن اشک شوق بود ,
,
,
,
,
,
,
,
, آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‌‏ترین افراد به قضاى الهى بودند , آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضى‌‏ترین افراد به قضاى الهى بودند ,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه