اخبار داغ

جمع آوری بیش از ۳ میلیون سند مهندسی جنگ جهاد در کشور

جمع آوری بیش از ۳ میلیون سند مهندسی جنگ جهاد در کشور
دبیر قرارگاه راهیان نور و مسئول مرکز اسناد دفاع مقدس وزارت جهادکشاورزی گفت: بیش از ۳ میلیون اسناد و مدارک ازدوران هشت سال دفاع مقدس در کل کشور جمع آوری شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ “علیرضا بارگاهی” در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: قرارگاه راهیان نور وزارت جهادکشاورزی ازسال ۹۴ با مصوب ستاد مرکزی راهیان نور و ستادکل نیروهای مسلح فعالیت های خودرا به صورت رسمی در ۴ منطقه اصلی جنوب ،جنوب غربی ، غرب و شمالغرب کشور آغاز کرد هرچند که این فعالیت ها به صورت خودجوش از زمان جنگ شروع شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی تصریح کرد : یکی از اهداف اداره کل امورایثارگران جهادکشاورزی حفظ و نشر آثار جهاد در دوران دفاع مقدس است تا کنون ۳ میلیون سند از اسناد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد جمع آوری شده که ازاین تعداد۲ میلیون و ۵۰۰ هزار آن ذخیره و حفظ شده که در حال نشر آن هستیم.

,

بارگاهی بابیان اینکه اکثراستان ها کلیه آثار را ذخیره سازی کرده اند و تنها ۵۰۰ هزار از اسناد باقی مانده، افزود : اسنادی که ذخیره شده شامل انواع و اقسام مکتوبات ، عکس ، فیلم ، کارت ها و کدهای عملیاتی است که به صورت دیجیتال و رایانه ای در آمده و قابل استفاده در همه زمینه های پژوهشی ، آموزشی ، مقالات و کلیه بخش های فرهنگی و تحقیقاتی جامعه قرار می گیرد.

,

وی همچنین بیان داشت : هدف اصلی از ذخیره سازی و نگهداری آثار اشاعه فرهنگ ایثاروشهادت در کلیه سح جامعه و همچنین ترویج این فرهنگ در حوزه های علمی و آکادمیک ومی تواند بهترین و موثرترین نیرومحرکه مقابله با جنگ نرم و جنگ اقتصادی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه