اخبار داغ

وجود جاده ها غیراستاندارد در کهگیلویه وبویراحمد؛

خطر در کمین رانندگان و مسافران شهر سی سخت/نبود گاردریل در برخی نقاط محور یاسوج به سی سخت حادثه آفرین است

خطر در کمین رانندگان و مسافران شهر سی سخت/نبود گاردریل در برخی نقاط محور یاسوج به سی سخت حادثه آفرین است
باوجود توریستی بودن شهر سی سخت وحجم تردد بالای خودروها در مسیر ارتباطی یاسوج به سی سخت، شاهد عدم وجود گاردریل و امنیت پایین در برخی از نقاط این جاده هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا ملقب به سرزمین برف و آفتاب در 35 کیلومتری شمال غرب یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد و جنوب غربی کشور ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا,

 

,

این شهر سالانه شاهد بازدید گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است و برای مسافرت به این شهر می توان از جاده یاسوج به سی سخت استفاده کرد و یا از جاده اصفهان-سمیرم-سی سخت به این شهر رسید.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از معضلات این شهر توریستی و قطب گردشگری استان، جاده ارتباطی آن است که هم از سمت یاسوج به سی سخت و هم از سمت جاده اسفهان، از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

,

 

,

به دلیل ارتفاع بیش از2000متری از سطح دریا و کوهستانی بودن سی سخت، مسیر ارتباطی آن کوهستانی و پر پیچ و خم بوده که این موضوع موجب بروز حوادث زیادی شده است.

,

 

,

, ,

 

,

عرض بسیار کم بر در برخی نقاط این جاده و عد وجود علایم هشداردهنده مناسب همچنین نبود گاردریل در بعضی از پیچ ها و گردنه های صعب العبور، این مسر را به یکی از پرخطر ترین مسیرهای ارتباطی استان با وجود تردد بالا تبدیل کرده است به گونه ای که هر لحظه امکان دارد به دلیل بی احتیاطی راننده و نبود گاردریل مناسب، یکی از اتومبیل های مسافران به ته در سقوط کند.

,

 

,

, ,

 

,

سی سخت علاوه بر دارا بودن جاذبه های گدشگری و توریستی، دارای باغات فراوان انواع میوه سردسیری بوده، از این رو حجم بالای تردد روزانه ساکنین شهر سی سخت و روستاهای اطراف آن به دلیل حمل و نقل محصولات کشاورزی از یک طرف، وجود مسافران و گردشگران نا آشنا با مسیر از طرف دیگر، ایجاب می کند مسوولان استانی توجه بیشتری به این مسیر کنند.

,

 

,

, ,

 

,

ناگفته نماند، مسیر ارتباطی یاسوج به سی سخت هم اکنون در دست ترمیم و عملیات جاده سازی است چرا که پروژه چهار خطه کردن این مسیر 35 کیلومتری جز پروژه های ملی محسوب می شود و سال هاست تصویب شده است که در برخی از نقاط این جاده شاهد حضور مهندسین و ادوات راهسازی هستیم.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه