اخبار داغ

آمریکا چین را تهدید کرد

آمریکا چین را تهدید کرد
نماینده ویژه آمریکا برای ایران اظهار کرد دولت ترامپ آماده است همه کشورهایی که نفت ایران را پس از مهلت تعیین شده در نوامبر وارد می‌کنند از جمله چین که بزرگترین خریدار نفت ایران است، هدف تحریم قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارکت واچ، برایان هوک که به عنوان نماینده ویژه و رییس جدید گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا منصوب شده است، اظهار کرد: آمریکا برای کشورهایی که اقداماتی را برای کاهش خرید نفت انجام داده اند، معافیت صادر خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هند و کره جنوبی از جمله مشتریان نفتی بزرگ ایران هستند. هر دو کشور کاهش وارداتشان از ایران را آغاز کرده و امیدوارند بتوانند معافیت از تحریمهای آمریکا دریافت کنند و به خرید نفت ایران ادامه دهد.

,

اما چین مکررا اعلام کرده که برنامه ای برای رعایت تحریمهای آمریکا که قرار است چهارم نوامبر علیه بخش انرژی ایران اجرا شود، ندارد.

,

برخی از تحلیلگران انتظار دارند چین واردات نفت از ایران را افزایش دهد و اقدامات آمریکا برای منزوی کردن ایران را تضعیف کند.

,

برایان هوک، در پاسخ به پرسشی پیرامون برنامه چین برای ادامه واردات نفت ایران، وضع تحریمهای ثانویه علیه پکن را منتفی نکرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه